Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

probleem met de muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Sinds een paar weken blijft de muiscursor regelmatig vastzitten op het scherm. Het enige dat ik dan nog kan doen, is herstarten. Ik heb de hd geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen. Ook heb ik een ps2 muis geprobeerd zonder positief resultaat.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

PC: Fujitsu Siemens Scaleo P.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je de mogelijkheid om de muis op de usb-poort in te steken? Dit probleem komt door een los contactje in de muis. Als je ps/2 muis ook maar 1/10 van een seconde geen bericht geeft worden de volgende commando's niet herkent. Een nieuwe muis en je kunt vooruit!

Wacht, ik lees het niet fatsoenlijk, blijft windows wel lopen als je muis vastzit??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook 2 usb-muizen geprobeerd. Zelfde probleem. Windows blijft ook vast zitten.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:28:
Ik heb ook 2 usb-muizen geprobeerd. Zelfde probleem. Windows blijft ook vast zitten.
Als Windows vastzit (en je dus ook niks met je toetsenbord kan doen), waarom denk je dan dat het aan de muis ligt?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:37

SkyStreaker

Move on up!

Had je al eens geprobeerd om eigenlijk je muisdriver te deinstalleren?

(bijv. de software die je voor de muis gebruikt of via systeembeheer de driver (deze is generiek, in weze zal elke usb-muis het doen op deze driver) zelve te deinstalleren?)

Als je dat gedaan hebt, plug je alles d'r uit. Systeem opstarten, alles inpluggen.

Om te checken of niet je hele PC is vastgelopen, probeer je capslock of numlock te gebruiken. Gaat het lampje niet aan? Dan is je hele PC vastgelopen, wel? Dan is het goed kans dat je driver voor je muis niet meer fris is.

[ Voor 36% gewijzigd door SkyStreaker op 01-10-2011 19:39 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:33:
[...]

Als Windows vastzit (en je dus ook niks met je toetsenbord kan doen), waarom denk je dan dat het aan de muis ligt?
Oei, helemaal over het hoofd gezien 8)7 . Windows loopt idd regelmatig vast(met de muis erbij). Windows heeft al jaren probleemloos gedraaid. Probleem ontstond een paar weken geleden en als formatteren en opnieuw installeren ook niet helpt, waar kan ik dan verder nog naar kijken?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb dus schijnbaar een zin over het hoofd gelezen, excuses.

Heb je de PC van (of is het een laptop?) wel eens van binnen bekeken? Kijk eens of de soldering bij de USB-poorten/PS2-poorten goed zijn en of er eventueel sporen zijn van een sluiting (zeker met een old school ps2 aansluiting weet je gewoon: oud spul, kan in dit geval zeker geen kwaad.) Zeker niet onbelangrijk is toch mijn toetsenbord vraag.... Als het vastloopt, kan je nog capslock/numlock lampjes aan/uit zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 01-10-2011 21:55 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:54:
Als het vastloopt, kan je nog capslock/numlock lampjes aan/uit zetten?
Volgens mij gaan veel toetsenborden dat zelf regelen, ik zou daar dus geen garantie op zetten dat de pc wel of niet vastgelopen is.

Ik zou eerder kijken of de pc reageert op bepaalde toetsen, zoals bv de Windows key om het menu tevoorschijn te toveren.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

kluyze schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:01:
[...]
Volgens mij gaan veel toetsenborden dat zelf regelen, ik zou daar dus geen garantie op zetten dat de pc wel of niet vastgelopen is.

Ik zou eerder kijken of de pc reageert op bepaalde toetsen, zoals bv de Windows key om het menu tevoorschijn te toveren.
Nope :) Op oude compu's zeker niet. In al mijn fixerij altijd een goede aanwijzing geweest.

Verwijderd

Vraag: Gebruik jij antivirus van Microsoft?, Microsoft Security Essentials.

Zo ja, deze heeft nu sinds ik het heb gebruikt 2 maal een definition update gehad waardoor de hele pc verneukt werd...
symptomen zijn dat 1 core 100% belast word, alle programma's worden traag, en taakbeheer loopt vast of verschijnt niet eens.
Dit alles is onder Windows 7 HP 64bit, ctrl+alt+del doet niks, enigste optie is powerknop ingedrukt houden.

Oplossing is volgens het internet 1 bestandje verwijderen, reboot doen, en dan zou het weer een tijdje goed moeten gaan, maar bij mij werkte dat niet.
Dus ik heb maar AVG anti virus geinstald.

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Nope :) Op oude compu's zeker niet. In al mijn fixerij altijd een goede aanwijzing geweest.
Idd, Windows Key gebruiken om het start menu te openen of de numlock om te kijken of het lampje nog aan en uitgaat. Zou best kunnen dat het niet werkt bij een draadloos toetsenbord maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de volgende vastloper, check ik het toetsenbord. Wordt na het weekend. Bedankt alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het vastlopen van windows heb ik de door jullie genoemde functies getest:
- Numlock/capslock reageren niet.
- Windows toets reageert ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 21:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:13:
Tijdens het vastlopen van windows heb ik de door jullie genoemde functies getest:
Gebruik je wel of niet Microsoft Security Essentials?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat programma gebruik ik niet.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:13:
Oftewel; je hele PC loopt vast.
Begin hiermee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Ok, volgende week vrijdag zal ik de hardware checken en dan post ik wel weer.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer je geheugen eens te controleren? Memtest was daar volgens mij goed voor...
Pagina: 1