daPet schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Sorry hoor, maar bij wat voor houtje touwtje organisatie werk je dan? Juist in de industrie zijn hier tot vervelens toe allemaal regels en normen voor uitgevonden.
Hier hoort een installatie verantwoordelijke een schakelopdracht voor te geven, je behoort een geldige aanwijzing te hebben en als je dan onder spanning werkt doe je dit natuurlijk met alle te nemen voorzorgsmaatregelen.
Dan wordt het je (vrijwel) onmogelijk gemaakt om 'zo vaak per ongeluk' onder spanning te staan.
1- ik werk ondertussen bij een ander bedrijf, maar ik heb voornamelijk in huizen installaties aangelegd. Daar werkt het niet om halverwege een werkdag even overal de spanning van af te schakelen zodat je even in de meterkast een draadje kunt omsteken...
2- in de industrie zijn er geen extra regels voor om kasten tijdens productie af te schakelen. Als er een storing is die a la minute moet worden opgelost heb je geen andere keuze.
3- er zijn tijdens onderhoud inderdaad regels voor, die worden dan ook na geleefd, omdat er genoeg tijd is! Daar houd ik mij ook altijd aan, maar als ik tijdens productie een storing op moet lossen kan dit gewoon niet... En dan raak je weleens per ongeluk een draad aan waar spanning op staat... Nou en, dan zeg je van oké, daar moet ik op oppassen en ga je verder.
4- al die regels maken het onmogelijk om onder spanning te komen staan, maar die maken het ongeveer net zo onmogelijk om fatsoenlijk je werk te kunnen uitvoeren...