Toon posts:

Gezocht: ATA met per lijn verschillende voip-in en voip-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de wereld van VoIP ingestapt. Vooral vanwege de grote kostenbesparing, met name met bellen naar vaste lijnen.

Op dit moment gebruik ik een Linksys PAP2T ATA. Deze heeft 2 poorten. Echter het grootste porbleem met deze ATA is dat er per lijn maar 1 VoIP provider ingesteld kan worden.

Dit is vervelend omdat ik voor inkomende gesprekken een andere provider gebruik dan voor uitgaande gesprekken. Het kan gebruikt wordt als ik een 2 set DECTS plaats, maar dit heeft gewoon practische problemen: Het is niet handig om met 2 verschillende telefoons te moeten werken.

Wat ik nu zoek is een ATA waarbij ik per lijn verschillende providers kan instellen voor uitgaande en binnenkomende gesprekken. Nog mooier is als er 1 uitgaande een meerdere binnenkomende providers ingesteld kunnen worden zodat ik met 1 set telefoons meerdere binnenkomende telefoonnummers aansluit.

Ik heb indmiddels van vele ATA's de specificaties bekeken maar kom er niet echt uit welke ATA nu het best geschikt is voor mijn situatie, vandaar mijn vraag hier.

Mijn vraag is dan ook: welke ATA (GEEN USB) kan er op 1 lijn, 1 uitgaande provider/telefoonnummer en meerdere binnenkomende providers/telefoonnummers configureren.

Mijn budget is tot 100 euro. Een 2e hands versie vind ik op zich geen probleem.

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 12:13

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik zou eigenlijk de ATA wegdoen en een fritzbox kopen . Hier kan je diverse sip providers in kwijt . En kan je de routing van je verkeer goed regelen , met vaste routes en dialing rules.

en als je een 7390 koopt zit er nog een dectzender in ook, dan kan je de handsets direct op het modem aanmelden .

Mooi compleet doosje

Netwerk Engineer

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55
Ff uit me hoofd kan een gigaset n300 ip dat in ieder geval 6 sip accounts. De rest weet ik niet uit me hoofd dus moet je in de handleiding opzoeken

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Siekman schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:18:
Ik zou eigenlijk de ATA wegdoen en een fritzbox kopen . Hier kan je diverse sip providers in kwijt . En kan je de routing van je verkeer goed regelen , met vaste routes en dialing rules.

en als je een 7390 koopt zit er nog een dectzender in ook, dan kan je de handsets direct op het modem aanmelden .

Mooi compleet doosje
Die is idd leuk maar wel zo'n €220, TS wil €100 uitgeven.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Siemens Gigaset a580 IP die dat kan, maar die is nu wel vervangen door een nieuwer model, ik vermoed de A510IP.

Kijk even hier om de huidige modellen te zien.

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 12:13

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Je zou kunnen kijken voor een gebruikte , maar ik denk wel dat het de aangewezen doos is .

just my 2 cents

Netwerk Engineer

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-02 22:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Volgens mij worden de a580 van siemens niet meer geleverd.

De opvolger is de i300 Basisstation. daar kan je inderdaad 6 sip accounts op aanmelden.

Met deze set kan je meerdere accounts ook op meerdere toestellen laten binnenkomen. Uitgaande gesprekken weet ik niet uit mn hoofd.

[ Voor 31% gewijzigd door TOYS op 03-10-2011 10:50 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik al geholpen ben met een SPA3102
Deze heeft 1 FXS en 1 FXO aansluiting. Dus zowel VoIP als PSTN kan ik daarmee gebruiken.
Verder kan ik tot 4 VoIP accounts (GW1 t/m GW4) configureren.

Dit is dan nog steeds niet de meest ideale, want ik zou het liefst 2 IN komende VoIP accounts willen configureren. OF zou dit ook mogelijk moeten zijn met de SPA3102?
Pagina: 1