Toon posts:

Online Huawei HG655D modem & Apple Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er al ervaring met het instellen van een Online Huawei HG655D modem/router zodat Apple Remote Desktop vanaf internet kan worden gebruikt? Voorheen op een Livebox-modem was het een kwestie van portforwarding naar een vast IP-adres. Nu ik dat ook probeer in de Huawei HG655D lukt het niet om via Apple Remote Desktop (extern) te connecten.

Kan een netwerk-deskundige mij op weg helpen?

met vriendelijke groet,
Dick Hamhuis

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 14:56
Hoe test je de port forward?
De Huawei ondersteunt geen NAT loopback, dus je bent gedwongen om via andere verbindingen te testen.

En werkt de Remote desktop ook in je eigen netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het functioneren van Remote Desktop bij verschillende instellingen van het modem laten testen van buitenaf (door mijn broer die met ARD via een externe verbinding mij trachtte te bereiken). Remote desktop werkt wel in het interne netwerk.

• cornfed99111
Welke poorten doe je port forwarden? 3283 TCP/UDP, 5900 TCP en 5988 TCP?

Je mag gerust wat meer info hier neerzetten.
Wat je zoal gedaan of geprobeerd hebt. Screenshotje zegt ook meer dan 1000 woorden, etc.

Anders zitten we dadelijk op pagina 10 en zijn we niet verder dan de basics.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit is een gemakkelijk progje om je poorten te controleren: http://portforward.com/help/portcheck.htm
Vul je ip adres en poortnummer in, en dan zie je binnen enkele seconden of je poort antwoord geeft.

• cornfed99111
Prima idee.
Alleen heeft TS een Apple.

Verwijderd

Topicstarter
portforward.com werkt alleen op Windows. Portforwarding inderdaad op 3283 TCP/UDP, 5900 TCP en 5988 TCP. Conform methode die ook op Online help staat beschreven. Bovendien de dynamische IP-reeks beperkt tot 192.168.1.200 en de betreffende iMac een vast IP-adres gegeven op 192.168.1.201

• cornfed99111
Is de firewall op de Imac zo geconfigureerd dat er ook externe verbindingen via het internet toegelaten worden?

De Huawei heeft een bug met het Bonjour protocol.
Ik weet niet in hoeverre dit in jouw verhaal mee speelt.

Als alternatief kan je DMZ eens uitproberen in te stellen met het Imac ip adres.
Dat zou altijd moeten werken.

Ik heb geen Apple...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, voorlopig heb ik de firewall op de iMac helemaal uitgezet (er op vertrouwend dat de firewall van de Huawei het zo goed doet dat ik niet eens de ARD aan de praat kan krijgen). Volgens mij heeft de bug met het Bonjour protocol weinig of niets te maken met dit probleem.
Dank voor de tip om de DMZ voor het vaste IP-adres te activeren. Dat ga ik doen.
Ik meld me weer als dat is gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt: portforwarding naar de drie bovengenoemde poortnummers met TCP en UDP. Belangrijkste verschil met de configuratie die ik eerder probeerde: nu naar een vast intern IP-adres dat initieel buiten de reeks dynamische poortnummers ligt. Met deze hoofdingrediënten heb ik nu de mogelijkheid om via internet met Apple Remote Desktop de iMac (achter de Huawei modem/router) te benaderen terwijl tegelijkertijd via Wifi er diverse dynamische IP-adressen in gebruik kunnen zijn.
Dank voor de tips!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik wilde even laten weten dat de bovenstaande methode ook werkt om de problemen met het niet werken van het wireless-syncen van de iphone op te lossen.

Dus sinds vandaag eindelijk:
Apple remote werkend
Wireless sync van de iphone

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04-2025
Te vroeg gejuicht, itunes zit de iphone alweer niet meer ober het wireless en verbinding maken tussen de iMac en de Macbook werkt nog steeds niet..

Ik wacht al maanden op een firmware update!
Pagina: 1