Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Gebruik mijn gmail account tegenwoordig in outlook 2010. Mijn gmail account is daar nu ingesteld als pop3 account.

Dus alles wat nu binnenkomt op mijn gmail adres ontvang ik netjes in outlook.
Nu wil ik graag weten als ik via outlook de mails ook direct kan verwijderen uit mijn gmail postvak.

Als ik normaal dus een mail verwijder via outlook, blijft hij wel in de normale gmail account staan. maar ik wil graag dat ze daar ook direct worden verwijderd. Kan dit?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zou wel kunnen via IMAP (pop3 is eigelijk 1 richtingsverkeer).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

IMAP, of Apps Sync werkt inderdaad prima. Zie ook de online help van Google ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G.Scholtens
Oke, maar mijn outlook is nu ingesteld als pop3. Hoe kan ik het beste nu dit omzetten naar imap. Normaal gesproken moet hij uren bezig om alles te synchroniseren en verliest hij de verbinding.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk wat jij allemaal wil syncen. Standaard kan je gewoon afgelopen 10-15 dagen nemen, dan is hij daar zo mee klaar. Wil je je hele inbox syncen, ja dan is hij de eerste keer flink bezig.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• G.Scholtens
Wil idd mijn gehele inbox synchen, dat is meer dan 2gb aan mail. Maar ik heb nu alles al wel in outlook staan maar dan via de pop3 account. Dus kan ik niet een imap account erin zetten en die koppelen aan mijn mails die ik al heb binnen gehaald?

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2GB inclusief bijlage neem ik aan? Je kan ook instellen dat bijlages pas gedownload moeten worden als je de mail opent, dan heb je dus enkel headers en inhoud, zal al aanzienlijk moeten schelen.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 30-09-2011 16:54 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:50:
Wil idd mijn gehele inbox synchen, dat is meer dan 2gb aan mail. Maar ik heb nu alles al wel in outlook staan maar dan via de pop3 account. Dus kan ik niet een imap account erin zetten en die koppelen aan mijn mails die ik al heb binnen gehaald?
Het kan sowieso, hoe, dat hangt af van hoe je pop in gmail hebt ingesteld
Je kunt instellen dat E-mail bewaard moet blijven bij het downloaden met POP3. Dan kan het bijv. op gelezen worden gezet en worden gearchiveerd of het kan in je inbox blijven staan. In dat geval hoef je niets te doen.

Als je de E-mail op de gmail server laat verwijderen als deze via POP gedownload wordt kun je de E-mails die nu in je postvak staan terugslepen in outlook. Ik raad aan niet in een keer de volle 2GB te uploaden :P

• G.Scholtens
Kan je de instellingen niet meer bekijken via gmail.com? Vroeger kon je altijd aanvinken dat je alleen de gelezen email etc, wou downloaden. Maar dit hele menu is weg.

• Joolee
  • Niet online
Dat menu is er gewoon nog bij mij (google apps gebruiker) Klik op dat tandwiel rechtsboven, ga naar Mail Settings en dan naar Forwarding and POP/IMAP
Maar het heeft nu toch geen zin meer om dat aan te passen. Kijk gewoon of je recente E-mails tegenkomt als je bij All Mail kijkt in GMail.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Om terug te komen op je oorspronkelijke vraag, je kan in de instellingen voor je POP3 account aangeven dat het bericht van de server verwijderd moet worden wanneer het uit je Verwijderde Items map verwijderd wordt. Deze optie is ook gelijk geldig voor je Junk E-mail map.

Zie; http://www.msoutlook.info/question/209

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• G.Scholtens
Heb eerst maar eens handmatig alle mails verwijderd wat ik kwijt wou. Nu outlook 2010 ingesteld als imap. En werkt opzich prima.

Maar waneer ik nu mails via outlook verwijder. Blijven nog steeds zichtbaar via gmail site.

Welke instelling moet ik nog meer gebruiken?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niets, via IMAP moet hij het ook uit de inbox verwijderen. Anders toch niet goed gedaan vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• G.Scholtens
Uit postvak in word het wel netjes verwijderd. Maar je hebt ook nog de map 'Alle berichten" en hierin blijfen de berichten wel staan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Uit je trash verwijderen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Joolee
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:12:
Heb eerst maar eens handmatig alle mails verwijderd wat ik kwijt wou. Nu outlook 2010 ingesteld als imap. En werkt opzich prima.

Maar waneer ik nu mails via outlook verwijder. Blijven nog steeds zichtbaar via gmail site.

Welke instelling moet ik nog meer gebruiken?
Outlook verwijderd E-mails niet direct van de imap server maar veranderd de status naar "verwijderd' In outlook wordt er dan ook een streep door d email gezet.

http://www.ideanode.com/s...-imap-messages-in-outlook

• G.Scholtens
Er komt geen streep door mijn berichten in outlook. Outlook zelf verwijderd de berichten direct. Maar via gmail bij alle berichten. Daar blijft alles nog in staan. Maar wil dus dat ze daar ook direct verwijderd worden

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat komt door GMail zelf, die slaan alles min of meer dubbel op. De map alle mails kun je ook in outlook openen (in de map GMail meen ik), en daar de berichten verwijderen. Dan moeten ze als het goed is wel weg gaan.
Deleten in outlook heeft hetzelfde effect als "archiveren" binnen GMail zelf.

edit:
wel een optie gevonden (op gmail.com dus):
When a message is marked as deleted and expunged from the last visible IMAP folder:
Archive the message (default)
Move the message to the Trash
Immediately delete the message forever

[ Voor 28% gewijzigd door defusion op 24-10-2011 08:44 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het komt gewoon doordat outlook een andere map gebruikt om verwijderde items in te gooien als Gmail. In Thunderbird is dat allemaal wel goed in te stellen, Outlook is altijd wat slechter geweest met imap, maar misschien dat het met de huidige versies ook intussen wel kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1