Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

volledige systeem hardwarecheck ?

Pagina: 1
Acties:

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
hallo allemaal,

ik krijg iedere keer een blauw scherm als ik een tijdje bezig ben met men computer.
nou ben ik bang dat er wat mis is met de hardware is het mogelijk om alle hardware te checken of die fouten bevat of kapot is ? ik heb tot nu toe dit gevonden : http://www.testmyhardware.com/
maar dat is nou ook niet je van het ....

alvast bedankt

peter

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 20:22

Verwijderd

Het beste is toch om dit één voor één te doen. Begin eens met het loskoppelen van niet nodige onderdelen. Probeer eens je GPU los te koppelen en zie of de BSOD nog steeds voorkomt. Test je geheugen met Memtest reepje voor reepje.

En ook voor de goede orde, post je computer config hier eens en check het vastlopers topic.

• pwghost
bedankt voor de snelle reactie, ik heb een dell xps 1640 configuratie is :
4gb ddr3 geheugen
intel core duo P8600 @2.4ghz
hitachi hts725032a9a364 (320gb)
ati mobility radeon hd4670
led screen 1920x1080 pixels
intel wifi link 5300 agn

hij doet het nu gewoon ..... maar zal zo wel weer onderuit gaan ik ga even dat hangen en opstartproblemen topic lezen.

mvg
peter

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Dell heeft zijn eigen software voor hun pc's. Even op de Dell site bij de support afdeling het programmatje downloaden.

• pwghost
ooh dat wist ik helemaal niet superbedankt ga effe zoeken

Verwijderd

Misschien starten met de foutcode die je in je BSOD krijgt in te voeren in google?

• pwghost
jah dat is stom geweest heb de foutcode niet opschreven is er nog een manier om dit terug te vinden in een text bestandje ? heet het dell programma dell support center ??

[ Voor 16% gewijzigd door pwghost op 30-09-2011 14:02 ]

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
pwghost schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:01:
jah dat is stom geweest heb de foutcode niet opschreven is er nog een manier om dit terug te vinden in een text bestandje ? heet het dell programma dell support center ??
Dat kan inderdaad. Weet alleen het niet precies uit mn hoofd. (zit op werk). Ga naar Deze Computer, rechter muisknop, Beheren.

Hier kan je zoeken naar foutmeldingen. Is een apart menutje wat je links vindt

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Als je de standaard installatie nog op de laptop hebt staan staat het programmatje al tussen de Dell software. Is nu een mix van PC Docter en een systeem dat zoekt of je alle recente drivers al hebt.

Anders staat tussen de downloads op de supportpagina ook het programmatje tussen de systeem hulpprogramma's. En heet het Dell Hulpprogramma.

Verwijderd

pwghost schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:01:
Is er nog een manier om dit terug te vinden in een text bestandje ?
Start Menu -> Uitvoeren (Run) -> eventvwr
Dan kijken onder Systeem... ;)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 15:02
littlejoannes schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:57:
Dell heeft zijn eigen software voor hun pc's. Even op de Dell site bij de support afdeling het programmatje downloaden.
Heb je geen Diagnostics-programma van Dell, evt. op CD erbij geleverd gekregen?
Die geeft bij problemen een code, waarmee je je bij Dell kunt melden en dan kunnen ze je wel verder helpen.

Een hele belangrijke tegenwoordig: Kijk of de timings van je geheugen ingesteld staan zoals in de vermeldde specificaties. Als je hiervan afwijkt, kan dit vaker tot problemen leiden.

[ Voor 17% gewijzigd door Kosh66 op 30-09-2011 15:54 ]

Pagina: 1