Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een hele tijd heb ik problemen om een gps fix te krijgen met mijn desire Z.
Ik ben zelf niet echt heel handig, maar ik kan ook google ook niet echt de oplossing vinden. Ik heb wel al de app gps status gedownload. Die heeft toen 1 keer een gps fix gedaan en daarna is ook dat niet meer gelukt.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand hier een oplossing voor?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lukt niet als in lukt niet in 5 minuten, of lukt niet in een uur? Ziet GPS status wel satellieten?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Stock rom of een custom rom? Indien custom dan is het wel handig om te weten welke rom en welke radio rom je hebt.

Pvouput live

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bij mij doet mijn telefoon momenteel ook af en toe vreemd? Zet GPS eens uit, en vervolgens vanuit het programma wat de GPS fix nodig heeft weer aan, dat verhelpt het probleem voor mij in Runkeeper. Verder is er een bekend issue waarbij een bepaalde bestanden niet aangemaakt worden waardoor programma's geen gps data kunnen lezen.
Vertel eerst eens iets over je telefoon: radio, rom, root, s-off etc?
Werkt gps nooit, of in sommige programma's wel?

edit: Ik kan jammergenoeg niet meer vinden waar ik iets had gelezen over dat GPS fix probleem en weet de details ook niet meer.
edit2: Ah dat was met een custom ROM en een bepaalde radio versie: Krypt in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's"
edit3: Ik ben 3 minuten te langzaam, en dan verwijs ik ook nog eens naar een post van Krypt die boven me staat :)

[ Voor 30% gewijzigd door Arie- op 06-10-2011 12:58 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Je moeite wordt toch wel gewaardeerd hoor :)

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad dat mijn moeite wordt gewaardeerd... bedankt voor de reacties.
Ik ben een enorme leek qua telefoons, en vooral software.

De gps lukt helemaal niet. Hij vind in GPS fix heel soms maximaal 3 satellieten, maar nooit meer.

Hoe kan ik vinden wat voor rom ik heb?

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:57:
Ik zie inderdaad dat mijn moeite wordt gewaardeerd... bedankt voor de reacties.
Ik ben een enorme leek qua telefoons, en vooral software.

De gps lukt helemaal niet. Hij vind in GPS fix heel soms maximaal 3 satellieten, maar nooit meer.

Hoe kan ik vinden wat voor rom ik heb?
Heb je een ander besturingssysteem op je telefoon gezet? Of is die nog hetzelfde als toen je hem kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon hetzelfde (wel updates gedownload)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Wat bij mij nog wel eens wil helpen is een koude start.

Daarvoor gebruik ik de app "GPS Status", daarmee kun je de gps gegevens wissen zodat je GPS een koude start krijgt.

Zorg er wel voor dat je buiten bent, anders krijg je alsnog geen/heel lastig een fix.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al eens geprobeerd, de GPS status. Ook al eens zonder simkaart (had ik ergens gelezen dat dat zou helpen). dat heeft ooit 1 keer gewerkt, maar daarna niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
mijn htc is opgestuurd naar HTC, dus hier kan een slotje op.
Pagina: 1