Toon posts:

Crashen door scrollen?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* ik wordt een beetje moe van het feit dan Windows 98SE steeds blijf hangen op alleen scrollen (IE5). Ik had m'n K7M overgeklokt naar 112MHz (Athlon 500@560), maar iedere keer als ik een flinke pagina scroll hangt ie dus.
Is hier iets tegen te doen behalve downclocken? Netscape gebruiken ofzo??

Verwijderd

Zou wel eens aan de videokaart kunnen liggen.

Ik heb er zelf een keer last van gehad toen ik mijn K6-2 systeem upgrade-de naar een Celeron 466. Mijn Voodoo3 liep toen ook altijd vast op scrollen, zowel in IE als in Netschaap. Alleen gebeurde het bij mij zelfs al op de standaard freqs. Videoplankje verwisselen met een Vanta en nou loopt het als een tit.

Wellicht is je videokaart overgevoelig qua AGP freq? Nieuwste drivers proberen kan nooit kwaad. Anders eens proberen met ander type videokaart?

Succes,

mARCO

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, uhm ... ik heb een Matrox Mystique en een Voodoo2 met de allernieuwste drivers uit 1998 (voor de Mystique dan).
Maar inderdaad misschien is de PCI-klok te hoog voor die kaart?
Welke divider heeft de asus k7m trouwens? gewoon een 1/3? Dwz PCI-klok nu op 36MHz. Hmmm...

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
i exploder is zo`n beetje eerste prog waar je aan merkt dat je pc overgeclocked is. crashed snel, met fantastische grafische errors. :(
terugclocken zou moeten helpen. dan worden de componenten in je pc niet zo gestressed.
[of betere onderdelen kopen >:) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat terugklokken dus wel helpt, maar dat wil ik dus niet. 's Effe proberen of het met een andere vidkaart wel goed gaat.
Hoeveel MB zou dat dingetje moeten hebben? Misschien is die 4MB van de Matrox een beetje te weinig?