Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harddisk 100% belast kan niets meer doen met mijn computer.

Pagina: 1
Acties:

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Sinds Woensdag kan ik niets meer doen met mijn Windows7 installatie.

De harddisk ratelt als een bezetene ledje bijna constant groen waardoor de hele computer plat licht. Een simpele opdracht als de verkenner oproepen "Windowstoets + E" duur 3 minuten.

De computer is beveiligt met Norton 2011 dacht dat die de zaakjes wel goed in orde had.

Deze was opeens niet meer geactiveerd?

Wat ik heb gedaan.

Gelukkig heb ik twee notebooks, Heb de harddisk met de Windows7 installatie in een case gedaan en aan mijn Acer netbook gehangen en met een bijgewerkte Ad-aware de harddisk laten controleren, Hier stond ook eerst spybot op maar die ondersteund geen externe harddisk en ad-aware wel.

Met de scan is de netbook ruim 5 uur bezig geweest, wel het een en ander gevonden maar geen gevaarlijke zaken.

Ook de AVG virusscanner er over heen gehaald die op mijn Acer netbook staat. Na meer dan 6 uur aan scans heb ik de harddisk maar eens terug geplaatst in mijn Dell inspiron notebook en voor de veiligheid de netwerk stekker er maar uitgetrokken.

Niets veranderd, na het opstarten gaat de harddisk weer als een bezetene ratelen.

Vermoed zelf dat ondanks de goede zorgen van Norton 2011 toch schadelijke software kans heeft gezien om kwaad aan te richten. In veilige mode reageert de computer wel normaal en kon ik met spybot de hele harddisk nogmaals scannen en vond nog eens Babylon met 5 entry's wat is verwijderd.

Ook Norton 2011 er nogmaals overheen gehaald en die vond alleen 15 cooky's.

Totaal niets opgeschoten,

Nu gescand met.

Ad-Aware
AVG
Spybot
Norton 2011

Opstarten verloopt normaal, bureaublad verschijnt applicaties worden geladen en dan begint de ellende.

Opnieuw installeren of is er nog een oplossing?

Dan de vraag heb ik te maken met een hardnekkige spy,male ware mogelijk een virus of is de windows7 installatie beschadigt "corrupt"

Herinstalleren doe ik liefst alleen als er geen andere optie meer is. Kost altijd enorm veel tijd voor alles weer opnieuw is geinstalleert.

Lex

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wie zegt dat het te maken heeft met een virus/spyware? Misschien is je Windows install wel gewoon kapot ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

AzzKickah

06-CENSORED

Kun je de Task Manager nog tevoorschijn krijgen en kijken welk(e) proces(sen) actief zijn?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:21

_Apache_

For life.

Task Manager starten, tabje processen, start de resource monitor (onderin, midden), tabje schijf.. Hier zie je wel proces schrijft/leest.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

ResuCigam

BOFH

Heb je al gekeken met resmon (gewoon intypen in startmenu) welke processen zo druk zijn met de schijf? Dan kan je beter zien wat er aan de hand is.

We do what we must because we can.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 14:57

@r!k

It is I, Leclerq

Is je schijf toevallig helemaal vol?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

Probeer in de veilige modus met msconfig windows zo kaal mogelijk op te laten starten

[ Voor 180% gewijzigd door Yintha op 30-09-2011 11:39 ]

• LEX63
Bedankt voor al jullie reactie, heb helaas niet eerder dan vanavond tijd om verder te gaan met het probleem.
vrolijk word je er allerminst van.

Heb wel een oude back-up, tja dan ga ik wel heel veel missen. Zal vanavond eens met Task Manager kijken wat er zoal actief is.

Lex

[ Voor 47% gewijzigd door LEX63 op 30-09-2011 11:45 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Met hd tune een snelheids test doen.
Met hd tune smart van je hd bekijken, met veel bad sectors kan het zijn dat je hd aan het sterven is.
Indien hd langzaam is: of hd is defect aan het gaan, of andere kabel proberen, of andere kontroller proberen.

Er zijn een aantal virusscanners die op cd staan, dus je kunt vanaf cd opstarten en je pc scannen.

Zelf zou ik over pc beveiligen gaan lezen in diverse forums, want alleen norton erop en je bent veilig werkt natuurlijk niet, hoewel veel mensen dit doen.
Zie deze forum voor beveiliging en http://security.nl/frontpage, lees deze regelmatig. Dan leer je wat veilig of onveilig is en of je meer kunt beveiligen.

[ Voor 48% gewijzigd door jan99999 op 30-09-2011 12:07 ]

• LEX63
jan99999 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:01:
Met hd tune een snelheids test doen.
Met hd tune smart van je hd bekijken, met veel bad sectors kan het zijn dat je hd aan het sterven is.
Indien hd langzaam is: of hd is defect aan het gaan, of andere kabel proberen, of andere kontroller proberen.

Er zijn een aantal virusscanners die op cd staan, dus je kunt vanaf cd opstarten en je pc scannen.

Zelf zou ik over pc beveiligen gaan lezen in diverse forums, want alleen norton erop en je bent veilig werkt natuurlijk niet, hoewel veel mensen dit doen.
Zie deze forum voor beveiliging en http://security.nl/frontpage, lees deze regelmatig. Dan leer je wat veilig of onveilig is en of je meer kunt beveiligen.
Harddisk met Windows XP gescand geen bad sectoren gevonden, Nog geen problemen gehad met deze harddisk deze is ongeveer 3 jaar oud. "even afkloppen"

Ook bezig geweest met task manger daar stonden de volgende bestanden telkens boven aan.

1 Tea Timer
2 DWM
3 CSRSS
4 RVS3mon

Ben bang dat het toch opnieuw installeren word. Ben langzaam stukje bij beetje alles wat ik houden wil van de harddisk aan het kopiëren. Op aan het schrijven wat ik zoal geïnstalleerd heb.

Hoop werk "het houd je van de straat"

Lex

Verwijderd

Teatimer is een onderdeel van SpyBot S&D, onschadelijk.

DWM is de Desktop Window Manager, onschadelijk en nodig, als je dit uitschakelijk krijg je een Windows Classic uiterlijk te zien :))

CSRSS is een onderdeel van de kernel en kan niet uit zonder dat het systeem crasht.

De RVS3mon zegt me niks.

Je kan het proberen om het systeem gewoon opnieuw te installeren en wat meer zekerheid hebben dat de euvel niet gelijk terugkomt Daarnaast kun je natuurlijk ook een herstelpunt/image aanmaken, in het geval als het systeem weer raar gaat doen :-)

Heb je even gekeken wat de temperaturen zijn van de CPU/Videokaart/HDD op je laptop? Als een van de component zoals de chipset bijv. te warm wordt kunnen er ook van dat soort gekke dingen gebeuren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LEX63 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:08:
[...]
Ook bezig geweest met task manger daar stonden de volgende bestanden telkens boven aan.

1 Tea Timer
2 DWM
3 CSRSS
4 RVS3mon
Dat ze bovenaan staan zegt niks, de hoeveelheid I/O die het ding genereert is belangrijker en dat kun je achterhalen via de Resource Monitor knop in je Taskmanager.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 10:46
als je zeker wilt zijn is het altijd beter om opnieuw te instaleren.
En als ik kijk wat je zoal al gedaan hebt denk ik dat dat de enige oplossing is.

En als je dan helemaal klaar bent kun je ook het beste meteen een image maken met norton ghost of acronis of de backup van windows 7 zelf dat moet je zelf weten.
Dan heb je meteen een image van je complete instalatie en dan duurt het ook niet zo lang als er ooit weer iets gebeurd, en het is minder werk als je het eenmaal gedaan hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door Jazekerrrrr op 01-10-2011 06:22 ]

Verwijderd

We kunnen met ze allen wel gaan gissen wat het zou kunnen zijn, maar zonder een lijstje van Services en StartUp programma's komen we nergens, er vanuitgaande dat niet Windows aan de gang is met indexeren of ander soort ongein. Het zit ergens in de software want in veilige modus doet de computer het toch naar behoren!?

Hoe lang blijft het geratel eigenlijk doorgaan? Houd het ooit op?

Ik zou voorlopig zeker niet opnieuw een Windows installatie doen totdat je weet wat het probleem is en dat er geen andere mogelijkheid is om het probleem op te lossen.

Wat me net te binnen schiet, in Windows 7 worden veel taken via de Taakplanner (Computer Beheer) uitgevoerd (dit in tegenstelling tot b.v. XP). Vooral omdat je zegt dat het NA het opstarten gebeurt, dus met de desktop voor je neus, dacht ik dat je misschien daar iets kan vinden wat niet pluis is.

• LEX63
Inderdaad.

Zal neer komen op een verse instalatie, niet meer op Harddisk maar op een SSD van 240GB

Ga eerdaags een SSD kopen, werk voorlopig even een maandje op mijn originele XP harddiskinstallatie die bij mijn Dell Zat. Deze heb ik up to date gemaakt.

Stukje bij beetje kopieer ik alles wat ik nodig heb en bewaren wilt van de Windows7 harddisk af en maak hem leeg.

Verse Window7 installatie op een SSD? Herkend windows7 de SSD en past windows7 hier de installatie op aan? Voor een SSD instalatie moeten een aantal zaken anders ingesteld gaan worden dat weet ik.

Lex

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Als je de task manager geopend krijgt.
Dan kun je bij de performance tab op de resource monitor klikken.
Daar kun je al je disk activiteit bekijken en welk programma of service het veroorzaakt.
Je ziet ook de Queue lengt. Als die te langs is dan krijg je een zeer trage pc.
Hopelijk vind je het schuldige programma snel.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 02-10-2011 01:22 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

AzzKickah

06-CENSORED

LEX63 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:17:
Inderdaad.

Zal neer komen op een verse instalatie, niet meer op Harddisk maar op een SSD van 240GB

Ga eerdaags een SSD kopen, werk voorlopig even een maandje op mijn originele XP harddiskinstallatie die bij mijn Dell Zat. Deze heb ik up to date gemaakt.

Stukje bij beetje kopieer ik alles wat ik nodig heb en bewaren wilt van de Windows7 harddisk af en maak hem leeg.

Verse Window7 installatie op een SSD? Herkend windows7 de SSD en past windows7 hier de installatie op aan? Voor een SSD instalatie moeten een aantal zaken anders ingesteld gaan worden dat weet ik.

Lex
Dus je gaat sowieso al op een andere HD herinstalleren? Ja, dan zal het probleem wel over zijn :P

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LEX63 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 01:17:
Herkend windows7 de SSD en past windows7 hier de installatie op aan? Voor een SSD instalatie moeten een aantal zaken anders ingesteld gaan worden dat weet ik.
W7 herkent de SSD en past hier de installatie op aan. Je hoeft verder niks te doen. Windows zal zelf de indexing service en automatische defragmentatie uitzetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kleine extra tip aangezien je toch de boel gaat herinstalleren en niet verder wil kijken naar een mogelijke oorzaak:
Gebruik de Easy Transfer tool om een backup te maken van al je gebruikersinstellingen.
Als je daar een beetje slim mee omgaat kun je heel snel weer doorwerken na je reinstall.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Staat het proces MSCORSVW.EXE er ook tussen toevallig?
Zo ja, laat die dan compilen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Pagina: 1