Cpu upgrade Acer Aspire 5336

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 20:04
Hoi,

Ik heb hier een Acer Aspire 5336 staan uit oktober 2010.
Nu is hij altijd al wat langzaam geweest door de Celeron 900 en wil ik graag upgraden naar een dual/quad cpu.
De gegevens zijn als volgt:

Cpu: Intel Celeron 900 (Socket P(478))
Moederbord: Acer JE51_MV (bios versie 1.12)
Chipset: Intel GH40
Southbridge: Intel 82501IM (ICH9-M)
Geheugen: 1x2GB DDR3 Samsung 667 (wordt binnenkort 4GB kitje)

Nu is mijn vraag: welke processoren(dual/quad) werken sowieso? (bijvoorbeeld de Intel Core 2 Quad Q9000 die bij vraag & aanbod staat)

Eventueel(als ik nog geld overheb na mijn rijbewijs ;)) wil ik er een ssd schijfje in leggen. Dat is nu nog niet aan de orde omdat de Celeron de hele laptop bottleneckt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Nu is mijn vraag: welke processoren(dual/quad) werken sowieso? (bijvoorbeeld de Intel Core 2 Quad Q9000 die bij vraag & aanbod staat)
Dat is nauwelijks te zeggen, hangt mede af van de koelmogelijkheden, gebruikte chipset, vrm's en bios ondersteuning. Aangezien de gebruikte Intel GL40 chipset in de markt is gezet voor low budget systemen en bedoeld is om gebruikt te worden met goedkope Celeron en Pentium cpu's zal deze zeer ws geen snelle dual en quadcore cpu's ondersteunen. Die Q9000 zeker niet aangezien die een FSB1066 heeft terwijl de GL40 beperkt is tot 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikje
Ok, heb ik helemaal niet aan gedacht dat een Q9000 hogere fsb heeft. Zou een dualcore uit de T3xxx serie wel passen? Aangezien die wat meer low budget is dan een quadcore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Volgens Acer is de Aspire 5336 met Celeron T3500 en 900 geleverd, dus als je een dual core wilt is die eerste ws wel een veilige keus. Wat er verder nog aan cpu's werkt is een kwestie van proberen of goed zoeken naar iemand die dat al gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Los van het feit of deze passen. (De Q9000) past zoiezo), zal deze niet goed/niet werken omdat er nog wat factoren zijn:
- Stroom verbruik
- Koel mogelijkheden

De T3500 zal zeker werken. Wil je toch wat meer power overweeg dan de de T4500 of nog beter de T6600.
Al deze cpu's zouden moeten werken op je laptop. (zelfde architectuur, zelfde TDP en zelfde package.)
Eventueel heb je nog misschien een bios update nodig, maar waarschijnlijk niet omdat de cpu's dezelfde release periode hebben.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikje
@ Nielson: bedankt voor het advies! Ik denk dat ik het op safe speel.

@ Praetextatus: ook aan jou grote dank! Ik ga op zoek naar een T3500, maar als ik me niet vergis zag ik hier op V&A een T6600 staan.

Nogmaals hartstikke bedankt! (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikje
Op goed geluk heb ik maar een T6600 gekocht, en verrek, hij gaat als de wind! De cpu is vanmiddag ingebouwd en hij doet z'n werk (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Nou goed om te horen :p Kan je laptop zo nog flink een flinke tijd mee :)
Succes ermee!

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1