Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FP] video-tags: preloading

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Op http://tweakers.net/nieuws worden embedded video's met een video-tag automatisch gepreload. Ik vind dit zelf onnodig: de meeste video's kijk ik niet en vreten op deze manier wel bandbreedte.

De flash-embeds worden niet gepreload, de H.264 videotag-embeds wel.

Is het mogelijk om
HTML:
1
 preload="none"
toe te voegen aan de videotags om dit te voorkomen? Of is hier bewust voor gekozen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

crisp

Devver

Pixelated

Hier is denk ik nooit echt naar gekeken; het punt is ook dat de specificatie het overlaat aan de user agent wat de behaviour is als dit attribuut niet present is. Ik weet dus ook niet of dit in alle browsers speelt.

Maar wellicht is het inderdaad handig om daar een expliciete waarde voor op te geven :)

Intentionally left blank

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Wellicht handig idd...

Tino, betekent dit ook dat die waarde dan in ieder nieuwsartikel afzonderlijk wordt geladen, of kan het alleen in de daglisting worden geladen?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mi6: de <video>-tag is sowieso puur als fallback; indien er flash-support is wordt deze tag vervangen door de flashplayer. In die zin is autoload="none" dus op alle plekken de meest logische keuze.

Intentionally left blank

• lhoBas
  • Niet online
@crisp: ik heb het vermoeden dat je preload="none" bedoelde :)

Safari 5.1 op de Mac preload in ieder geval automatisch alle <video>-tags zonder preload="none". Autoplayen doet Safari gelukkig niet als hij geen autoplay="none" kan vinden.

In eerste instantie leek het preloaden me alleen onnodig bij de daglistings / overzichten, maar gezien de Flash videoplayer nergens preload (overzichten + artikelen) en de <video>-tag voor die player de fallback is, is het vanuit oogpunt van consistentie misschien wenselijk om ook bij nieuwsartikelen niet te preloaden.

Zowel autoplay="none" als preload="none" meegeven is om de consistentie met de Flash variant helemaal te waarborgen misschien ook het overwegen waard, ook al zijn er in mijn ervaring geen browsers die zonder expliciete autoplay automatisch gaan afspelen.

• lhoBas
  • Niet online
Ik weet dat kicken niet de bedoeling is, maar is er nog aan deze (kleine) wijziging gedacht? Daarmee doel ik meer op of er een besluit is genomen om deze door te voeren of niet.

Als er is besloten dit niet door te voeren kan ik zelf een userscriptje maken namelijk :)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Als ik eerlijk ben: nee, daar heb ik niet meer aan gedacht. In dat opzicht is het kicken ditmaal bijzonder zinvol geweest ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

lhoBas schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:10:
@crisp: ik heb het vermoeden dat je preload="none" bedoelde :)
Ja, natuurlijk ;)
Safari 5.1 op de Mac preload in ieder geval automatisch alle <video>-tags zonder preload="none". Autoplayen doet Safari gelukkig niet als hij geen autoplay="none" kan vinden.

In eerste instantie leek het preloaden me alleen onnodig bij de daglistings / overzichten, maar gezien de Flash videoplayer nergens preload (overzichten + artikelen) en de <video>-tag voor die player de fallback is, is het vanuit oogpunt van consistentie misschien wenselijk om ook bij nieuwsartikelen niet te preloaden.

Zowel autoplay="none" als preload="none" meegeven is om de consistentie met de Flash variant helemaal te waarborgen misschien ook het overwegen waard, ook al zijn er in mijn ervaring geen browsers die zonder expliciete autoplay automatisch gaan afspelen.
autoplay is in html een boolean attribute itt preload wat een enumerated-state attribute is. Weglaten van het autoplay-attribute betekent dus sowieso 'geen autoplay'.

De kick was inderdaad handig in dit geval; ik heb het meteen aan onze code toegevoegd ;) (over iets meer dan een week is de release van de huidige iteratie).

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.