• EJSchuiteman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11-2025
Tweakers,

Tweede week van augustus heb ik een pakketje verstuurd naar een andere tweakert. Dit heb ik of gedaan bij het postkantoor bij ons in de woonplaats of bij de bruna bij mijn werk.

Nu had ik de desbetreffende persoon het track and trace code niet opgestuurd (ja ik weet het: stupid), en na een week van geen reactie heb ik het zeer waarschijnlijk weggegooid.

Echter nu krijg ik gister opeens een bericht dat het pakketje nog steeds niet binnen is. Na 1,5 maand....?

Ik zal vanavond alles nog eens doorzoeken en hopelijk heb ik het briefje nog ergens liggen, maar wat te doen als dat niet het geval is? Is de code nog op te vragen bij het postkantoor waar het verstuurd is? Ik heb de gegevens van de koper nog wel.

Het gaat om 61,75 euro (nee niet veel) maar ik wil niet afgeschilderd gaan worden als oplichter o.i.d. Ik verkoop regelmatig via tweakers (22 positieve beoordelingen) en het is altijd goed gegaan.

Graag jullie advies.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

paQ

Geloof niet dat dat nog te achterhalen valt.
Nouja, het kan natuurlijk wel, maar je bent errug afhankelijk van de postNL medewerker in deze, en daar kun je minder en minder van verwachten helaas :|

van de andere kant, pas na 6 weken roepen dat je het "nog steeds niet hebt" is ook wat vreemd

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Al contact gehad met het postnl hierover?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
komt erop neer dat jij je niet aan jouw deel van de afspraak hebt gehouden (leveren product) dus je zult het geld terug moeten storten. Jammer genoeg is PostNL niet verantwoordelijk voor het wel of niet leveren van een pakket behalve als deze verzekerd of aangetekend verzonden is, anders is de verantwoordelijkheid altijd voor de verzender...
yup klinkt niet logisch enzow, maar ik geef ff aan wat ik ervan af weet aangezien ze ook 2 pakketten van mij zijn kwijtgeraakt..
Als ontvanger heb je sowieso geen enkele recht en/of afspraak met PostNL dus de enige die uberhaupt iets kan doen (onderzoek laten instellen) is de verzender !

[ Voor 29% gewijzigd door TIGER79 op 30-09-2011 10:23 ]

Verwijderd

TIGER79 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:21:
komt erop neer dat jij je niet aan jouw deel van de afspraak hebt gehouden (leveren product) dus je zult het geld terug moeten storten. Jammer genoeg is PostNL niet verantwoordelijk voor het wel of niet leveren van een pakket behalve als deze verzekerd of aangetekend verzonden is, anders is de verantwoordelijkheid altijd voor de verzender...
Ben ik het niet mee eens. De krijgt pas een bericht naar 6 weken! Zo'n pakket is er in 2 dagen maximaal! Verder kunnen ze je niet helpen bij het postkantoor. Zo'n code blijft nog 2-3 dagen werken naar levering en dan licht die ook uit het systeem.

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Bij verkoop tussen particulieren (consumenten) onderling geldt artikel 7:11 BW (voor consumenten met professionele verkoper) niet. Je valt dan terug op de hoofdregel uit de wet (art. 7:9 BW): de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. En ‘aflevering’ betekent hier niet ‘bezorging’ maar ‘plek waar de overeenkomst wordt uitgevoerd’. Volgens artikel 6:41 BW is die plek de plaats waar het product zich bevindt. Oftewel: de koper moet de producten komen halen. Hij kan ze laten opsturen, maar dat is dan op zijn eigen risico (art. 7:10 BW).

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
dat kan maar wettelijk gezien is het wel zo : twee partijen zijn akkoord gegaan met een verkoop, de ene heeft zich gehouden aan zijn gedeelte (betaling) de andere partij niet (levering)... In elke rechtbank zou dit snel opgelost worden : de verkoper is in gebreke...

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-01 22:47
Ik verzend sinds kort mijn pakketjes online.
Op PostNL.nl kan je een account aanmaken en pakket labels maken/betalen.

Het pakket met je label geef je dan gewoon af bij een PostNL loket, alle track&trace codes blijven ook bewaard onder jouw account. Zo heb je dus geen last van briefjes die je na anderhalve maand niet meer kan vinden.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Vraag op Twitter het TNT webcare team eens of ze je kunnen helpen met een track/trace. Doorgaans krijg je daar sneller en betere hulp ;)

• EJSchuiteman
Dank voor de snelle en vele reacties. Ik heb nog geen contact gehad met PostNL.
Vanavond ga ik alle vakjes en hokjes thuis bij langs waar het eventueel zou kunnen liggen.

Maar dan weet ik in ieder geval al meer. Dank jullie.

• EJSchuiteman
Heb in ieder geval alvast het twitter webcare team een bericht gestuurd.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

paQ

agoNITE schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:26:
Ik verzend sinds kort mijn pakketjes online.
Op PostNL.nl kan je een account aanmaken en pakket labels maken/betalen.

Het pakket met je label geef je dan gewoon af bij een PostNL loket, alle track&trace codes blijven ook bewaard onder jouw account. Zo heb je dus geen last van briefjes die je na anderhalve maand niet meer kan vinden.
de enige echte oplossing is natuurlijk: stuur geen ENKEL pakket nog met PostNL
Bespaar jezelf aub de ellende ;(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Iets met kalf ;p
Probleem is, er is weinig anders, het grote voordeel van PostNL is dat ze op iedere straathoek (in de supermarkt :/) te vinden zijn. Hoeveel DHL of UPS punten heeft een gemiddeld dorp?
Ook bij gemiste pakketjes, ophalen in de buurt ipv 30km verderop.

Gisteren is er hier nog een pakket bij de buren voor de deur neergepleurt. Niks gehoord of gezien tot ik om half 7 naar huis ging en toevallig die doos zag liggen. Blijkbaar is voor bezorgers huisnummertjes kijken al te moeilijk.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

TIGER79 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:25:
dat kan maar wettelijk gezien is het wel zo : twee partijen zijn akkoord gegaan met een verkoop, de ene heeft zich gehouden aan zijn gedeelte (betaling) de andere partij niet (levering)... In elke rechtbank zou dit snel opgelost worden : de verkoper is in gebreke...
Heb je überhaupt gelezen wat hij zegt? :P

Dit geld alleen bij winkels die structureel zelf een bepaalde verzendmethode aanbieden. Als de verzending met op verzendmethode X een specifiek verzoek van de koper is geld dit niet eens. Misschien geldt het ook nog wel bij verkoop van particulieren maar dan zal het er aan liggen hoe het geformuleerd is. IANAL maar het lijkt logisch dat de verkoper verantwoordelijk is als hij in de advertentie aangeeft "ik zorg zelf dat het pakketje bij U thuis komt". Ik zou in een advertentie gewoon aangeven "(verzekerd) verzenden kan, kosten en risico zijn voor de koper" en als je denkt dat dat niet rechtsgeldig is zou ik daar wel een goed argument (met geloofwaardige bron) voor willen zien.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 30-09-2011 18:06 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• EJSchuiteman
Het webcare team op twitter gaat proberen te achterhalen wat de code/waar het pakketje is. Ben benieuwd.

Verwijderd

bwerg schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:04:
[...]

Heb je überhaupt gelezen wat hij zegt? :P

Dit geld alleen bij winkels die structureel zelf een bepaalde verzendmethode aanbieden. Als de verzending met op verzendmethode X een specifiek verzoek van de koper is geld dit niet eens. Misschien geldt het ook nog wel bij verkoop van particulieren maar dan zal het er aan liggen hoe het geformuleerd is. IANAL maar het lijkt logisch dat de verkoper verantwoordelijk is als hij in de advertentie aangeeft "ik zorg zelf dat het pakketje bij U thuis komt". Ik zou in een advertentie gewoon aangeven "(verzekerd) verzenden kan, kosten en risico zijn voor de koper" en als je denkt dat dat niet rechtsgeldig is zou ik daar wel een goed argument (met geloofwaardige bron) voor willen zien.
Als jij niets hebt aangegeven in je advertentie of een nadere bepaling hebt gesteld in de mail met betrekking tot het risico van de verzending dan ligt het risico standaard bij de verkoper. Geef jij de koper wel te kennen dat het risico van verzending bij hem ligt dan is dat als hij akkoord gaat ook zo :). Als in dat laatste geval een pakketje zoek raakt dan zit hij met de gebakken peren :).
Pagina: 1