Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC(i5 2500k, HD 6970) Boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:00
Hi,
Sinds Juli van dit jaar ben ik in het bezit van een gamesysteem, maar heb van het begin af aan steeds kleine probleempjes gehad.
Gister probeerde ik de beta van BF3 te installeren, maar dit ging alles behalve soepel. Om 1 uur vannacht had ik hem eindelijk aan de praat en heb ik 1 uur kunnen spelen.
Maar toen: ik start vanochtend mijn pc op, het moederbord scherm popt up zoals gewoonlijk, maar dan verschijnt er een zwart schermpje met linksboven in zo'n flikkerend liggend streepje, alsof je iets moet prompten oid. Ik kon niks meer doen behalve rebooten, maar het blijft gebeuren..
In de uefi kon ik niks raars vinden, de memory check lukte, hij vond mijn boot drive en kon mij alles over mijn processor vertellen..
Ik heb geeeen idee wat ik moet doen..
Kan het zijn dat mij harddisk gecrasht is? Of dat mijn videokaart niet meer werkt?
Graag advies!
Hier mijn systeem trouwens:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 175,91€ 175,91
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 74,20€ 74,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 299,95€ 299,95
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 131,-€ 131,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,37

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Drivers up to date ? Noem ook je OS even.

Je spreekt over "kleine probleempjes" maar legt deze niet nader uit. Misschien dat dit voortekenen zijn dit / een groter probleem ? Misschien handig om ook te vermelden.

• MeesN
BastiaanCM schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:17:
Drivers up to date ? Noem ook je OS even.

Je spreekt over "kleine probleempjes" maar legt deze niet nader uit. Misschien dat dit voortekenen zijn dit / een groter probleem ? Misschien handig om ook te vermelden.
Ik heb gister de driver van mijn graka upgedate naar 11.7 geloof ik.
Ik draai met windows 7 64-Bit
Nou die kleine probleempjes zijn vooral dat ik hem nooit heel snel heb gevonden, en dan 3D Mark aangaf dat ik lager presteerde dan vergelijkbare systemen.

Wat ik nog vergeten was te melden, is dat ie vanaf het begin al heel snel een scherm laat zien bij het opstarten, nog voor het uefi scherm, met iets als: HDD not founded en nog iets over marvell controller ofzo..

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:28
@MeesN:

Win 7 64 bit heeft de neiging bij een niet lekker draaiende driver te gaan "laggen". Heb je daar iets van gemerkt?
Daarnaast, Driver update heeft niet altijd zin. In het bijzonder van grafische kaarten en netwerkkaarten.
Wat je kan proberen is een andere PCI-e Grafische Kaart (liefst Nvidia, vanwege andere type driver die door Windows geladen moet worden) er in te zetten en je huidige HD6970 eruit te halen.
Heeft je pc een onboard videochip, probeer daar dan mee te booten.

HDD not founded en controller heeft naar mijn idee hier niets mee te maken. Bekijk in je BIOS je S-ata en RAID-controller settings en daarnaast, check je BOOT list. Je kan apparaten uitzetten in BIOS bij MSI MoBo's.

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• MeesN
Bedankt voor je reactie. Maar ik denk niet dat ik zomaar even aan een andere videokaart kan komen. En ik heb een P67 moederbord dus de onboard video kan ik niet gebruiken toch?
Kan ik niet gewoon een clean install van Windows doen? Dus dat ook alle drivers en instellingen van mijn graka worden gereset?

• MeesN
Niemand? Ik heb anders een behoorlijk groot probleem..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Groot probleem of niet, kicken binnen 24 uur wordt op GoT niet op prijs gesteld.

Verwijderd

MeesN schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:42:
Kan ik niet gewoon een clean install van Windows doen? Dus dat ook alle drivers en instellingen van mijn graka worden gereset?
Als je de installatie CD van Windows bij de hand hebt probeer die dan gewoon eens uberhaupt te draaien. Dus, niet daadwerkelijk een install doen maar gewoon de CD/DVD in de PC pleuren en kijken of hij in ieder geval wél van CD/DVD wil booten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Maar toen: ik start vanochtend mijn pc op, het moederbord scherm popt up zoals gewoonlijk, maar dan verschijnt er een zwart schermpje met linksboven in zo'n flikkerend liggend streepje, alsof je iets moet prompten oid.
Knipperend streepje linksboven na de post komt vaak door een corrupte MBR. Je hebt de hd neem ik aan aangesloten op een Intel S-ATAII of III poort, niet op de Marvell?

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 20:49
of even een linux cd erin doen, moet je die wel hebben/kunnen branden
kan je én zien of je pc werkt (start op of niet)
en je kan evt gegevens eraf halen

• MeesN
Als ik de cd er in stop gebeurt er niets anders..
En in de bios staat gewoon dat de hdd op een sata poort is aangesloten..
Een linux cd heb k ook niet.
Weet iemand hoe ik via de bios de computer reset? Of weet uberhaupt iemand nog een optie?

Verwijderd

MeesN schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:24:
Als ik de cd er in stop gebeurt er niets anders..
En in de bios staat gewoon dat de hdd op een sata poort is aangesloten..
Een linux cd heb k ook niet.
Weet iemand hoe ik via de bios de computer reset? Of weet uberhaupt iemand nog een optie?
Als je in je BIOS weet te komen, controleer dan even wat de boot volgorde is en of CD/DVD wel vóór HDD zit in die bootvolgorde.

Mocht dat inderdaad het geval zijn en mocht hij van CD/DVD ook niet willen booten, dan... hmmm...

Enfin, je kunt dus nog steeds wél in je BIOS komen?

• MeesN
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:26:
[...]

Als je in je BIOS weet te komen, controleer dan even wat de boot volgorde is en of CD/DVD wel vóór HDD zit in die bootvolgorde.

Mocht dat inderdaad het geval zijn en mocht hij van CD/DVD ook niet willen booten, dan... hmmm...

Enfin, je kunt dus nog steeds wél in je BIOS komen?
Ik kom idd wel in me bios. De bootvolgorde had ik ook verandert maar dat mocht niet baten..
Hij blijft steeds maar dat zelfde zwarte scherm geven na de bios foto.
Heeft het zin om de hdd en cd reader van sata poort te veranderen?

Verwijderd

MeesN schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:34:
[...]

Ik kom idd wel in me bios. De bootvolgorde had ik ook verandert maar dat mocht niet baten..
Hij blijft steeds maar dat zelfde zwarte scherm geven na de bios foto.
Heeft het zin om de hdd en cd reader van sata poort te veranderen?
Als je nu eens alle HDDs loskoppelt, alleen de CD/DVD drive laat zitten dus, wil hij dan wél van CD/DVD booten?

• MeesN
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:36:
[...]

Als je nu eens alle HDDs loskoppelt, alleen de CD/DVD drive laat zitten dus, wil hij dan wél van CD/DVD booten?
Nog steeds niks..

Verwijderd

Defecte SATA controller? Ik kan er eigenlijk weinig anders van maken.

Ben je toevallig in de gelegenheid die HDD in een andere PC te proberen?

Enfin, ergens in de BIOS zou je sowieso wel een optie moeten hebben om gewoon alles naar standaard/fabrieksinstellingen terug te zetten. Hangt een beetje van de specifieke BIOS af echter. Maar, probeer ook die optie eens te vinden.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Of sluit de boel juist es wél aan op de Marvell controller. Meestal te herkennen aan anders gekleurde SATA poorten... En idd even hdd in andere pc proberen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Heb je verder alles losgekoppeld, ook alle usb apparatuur zoals sticks, printers en (interne) cardreaders?

• MeesN
Ik ben nu niet thuis. Maar ben bij de winkel geweest waar ik hem in elkaar heb gezet, daar konden ze me helaas ook niet verder helpen.
Maarr, ik schaam me een beetje als dit belangrijke info is. Maar ik heb gister een beetje zitten klooien aan mijn video kaart(de clocksnelheden wat hoger gezet in catalyst software). Ik linkte dit helemaal niet aan het probleem, maar eigenlijk is het heel voor de hand liggend.. Helpt dit iemand op een idee?
Hoe kan ik bv. Alle drivers van mijn graka verwijderen? Er uit en opnieuw in steken?
Heel erg bedankt voor al jullie hulp trouwens!

Verwijderd

MeesN schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:31:
Alle drivers van mijn graka verwijderen?
Is niet relevant. Want, de PC wil niet eens meer booten. Dus, de drivers worden niet eens geladen. Dus het verwijderen ervan is niet relevant.

Als het inderdaad aan de grafische kaart ligt is die dus gewoon overleden. Punt.

Nu zeg ik niet dat het aan de grafische kaart ligt. Althans, niet met absolute zekerheid. Het kan, maar het kan net zo goed ook nog steeds aan de SATA controller liggen. Al is het natuurlijk wel waarschijnlijker dat het de grafische kaart ligt, als je inderdaad het ding hebt geprobeerd te OC-en of iets dergelijks.

• MeesN
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:03:
[...]

Is niet relevant. Want, de PC wil niet eens meer booten. Dus, de drivers worden niet eens geladen. Dus het verwijderen ervan is niet relevant.

Als het inderdaad aan de grafische kaart ligt is die dus gewoon overleden. Punt.

Nu zeg ik niet dat het aan de grafische kaart ligt. Althans, niet met absolute zekerheid. Het kan, maar het kan net zo goed ook nog steeds aan de SATA controller liggen. Al is het natuurlijk wel waarschijnlijker dat het de grafische kaart ligt, als je inderdaad het ding hebt geprobeerd te OC-en of iets dergelijks.
Godver. Nou dan ga ik hem morgen maar naar die winkel brengen, kunnnen zij hem verder onderzoeken...

Verwijderd

MeesN schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:24:
[...]

Godver. Nou dan ga ik hem morgen maar naar die winkel brengen, kunnnen zij hem verder onderzoeken...
Sterkte er verder mee dan. Ik hoop dat het niet zo ernstig blijkt te zijn als dat het nu lijkt te zijn.

• MeesN
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:26:
[...]

Sterkte er verder mee dan. Ik hoop dat het niet zo ernstig blijkt te zijn als dat het nu lijkt te zijn.
Ja dankjewel voor de hulp iig!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:28
OC met een Grafische Kaart. Voor die videochip is dat eigelijk helemaal niet nodig.
Daarnaast, OC is niet gedekt door garantie.

Eventueel.. als je een systeem hebt met een klassieke 'bieper', zou je aan het aantal piepjes kunnen horen of er wat kapot is.
Ik denk dat Kharay1977 gelijk heeft: Videokaart overleden. Meestal het gevolg van verkeerd OC-en.

BIOS reset is simpel. Je hebt 2 manieren, waarvan 1 altijd kan.
De "Oude" manier: Alle kabels van je machine halen, even 5 tot 10 min laten 'leeg lekken' en daarna ga je op zoek naar een kleine, ronde batterij op het moederbord. Deze haal je er uit en plaats die na 30 tellen weer terug.
BIOS is nu terug gezet.

Ik weet van sommige MSI borden dat ze een 'clear cmos' knop hebben. Punt alleen is, dit verschilt per type moederbord, dus kijk eventjes in de gebruiksaanwijzing hoe je precies moet handelen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1