Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[K52F] BSOD tijdens VMware Converter

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 09:49
Goedenmorgen :)

Begin dit jaar heb ik een Asus K52F aangeschaft. Destjids had ik die nodig voor mijn opleiding maar deze heb ik inmiddels afgerond. Destijds gebruikte ik VirtualBox en heb daar weinig tot geen problemen mee gehad.

Voor mijn werk ben ik nu bezig met het clonen van de reeds bestaande servers (2003) om een migratie en test traject te schrijven en om in real-life de issues waar wij tegen aan gaan lopen te ondervangen en te kijken naar een oplossing. Op het werk gebruiken we VMware ESX en zijn alle servers dus virtueel. We hebben echter niet genoeg resources om hier ook nog een complete testomgeving op te draaien, dus doe ik dat op mijn laptop met VMware Workstation. Met VMware Converter maak ik een snapshot om die vervolgens naar mijn laptop te pompen. Dit alles is één proces.

Het maken van de snapshot gaat goed, maar vaak het overpompen van de gemaakte snapshot niet. Vaak loopt de laptop of gewoon vast (freeze) of krijgen we geweldige BSOD (0x109 of 0x50).

De BSODs wijzen de ntoskrnl.exe (Windows Kernel) aan als mogelijke veroorzaker.

Inmiddels heb ik met diverse tooltjes het geheugen getest (Memtest86+, GoldMemory Pro en Windows Memory Diagnostics), met allemaal de meest uitgebreide tests. Hierbij zijn geen problemen aan het licht gekomen.

Het compileren van LFS gaat ook goed, terwijl ik zou verwachten dat als er iets mis is met het geheugen of CPU dat juist hierbij wel aan het licht zou komen.

Het betreft hier Windows 7 Ultimate 64-bit (SP1) op een Asus K52F laptop. Inmiddels heb ik gezocht naar driver updates want die op de site van Asus zijn soms redelijk verouderd (toch gebruikte ik die wel in eerste instantie), maar dit mocht he probleem niet oplossen. Ook het BIOS is bijgewerkt naar de laatste versie.

Heeft iemand nog een idee hoe dit probleem te tackelen is of in ieder geval een idee in welke richting ik nog meer kan gaan zoeken?

Alvast bedankt!

edit:
Net weer een BSOD gehad (0x109) met als mogelijke veroorzaker: ndis.sys

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het is een kopieer opdracht die soms mislukt ? Hoe groot is het snapshot ?