Schijfletter wijzigen, maar letter die ik wil kan niet

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42
Hoi,

Ik had eerst 2 hardeschijven in m'n laptop zitten.

Een SSD van 40GB (C:) en een HDD van 320GB (D:).

Nu heb ik die HDD eruitgegooid, en een grotere SSD erin gezet (80GB). Ik heb de SSD van 40GB naar de SSD van 80GB gecloned zodat ik geen reinstall hoefde te doen. Op de 80GB SSD had ik toen nog 44GB ongeveer over, daar heb ik toen een data partitie van gemaakt (met de data wat eerst op die 320G B stond). Maar het probleem is nu dat die data partitie de schijfletter E: heeft gekregen, terwijl alle programma's verwijzen naar D:

Ik heb al in schijfbeheer gekeken, en kan de schijfletter wel aanpassen, maar niet naar D:

Hoe kan ik hem toch aanpassen naar D: ? Want een D: schijf is op dit moment toch niet aanwezig in m'n PC.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ook niet per ongeluk de DVD drive? Of een letter voor een removable thingy?

Xbox Live ID:Notna8310

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:34

The Executer

Lekker belangrijk!

Post anders eens een screenshot van schijfbeheer? Dan kunnen we zien wat er al in gebruik is etc.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Volgens mij moet je je oude schijf D er weer hangen en die hernoemen naar bijvoorbeeld P. Oude schijf er uit halen en nu kan je als het goed is wel gewoon je nieuwe schijf de naam D geven.

D is in je systeem nog "bezet"en kan dus niet gebruikt worden

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42
Notna schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:57:
Ook niet per ongeluk de DVD drive? Of een letter voor een removable thingy?
M'n DVD speler had inderdaad D: gekregen, en die had ik even over het hoofd gezien.
Ben nog niet helemaal wakker denk ik 8)7

Dat verhaal van oude schijf eerst renamen klinkt ook wel aannemelijk trouwens. Maar nu is het dus ook gelukt. DVD is F: geworden, en de 2e partitie op de SSD is D: geworden, zoals ik wou.

Bedankt!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:34

The Executer

Lekker belangrijk!

Wat eventueel de volgende keer ook gedaan kan worden is alle andere apparatuur welke normaal een schijfletter krijgt afkoppelen. Wanneer je dan een nieuwe partitie aanmaakt, krijgt deze automatisch de opvolgende letter.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Pagina: 1