Anoniem: 424770

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe videokaart, moederbord en voeding aangeschaft.
Origineel is dit een Medion systeem, de aansluitingen van de powerbutton (en alle andere kabels uit die hoek) wijken volgens mij af van de standaard ofzo.. Over de PC zelf is ook bar weinig te vinden, onderop de kast staat:
Model MT 9
MED MT 504
Wat dus niet het model is, tenminste ik kom nergens uit als ik op google zit.

Moederbord = Asus P5G41T-M LE

De 3 kabels:
Groen Zwart: BTX SW
Groen Wit: Power LED
Rood Wit: SMI SW

Die powerled is dan wel duidelijk, maar die andere??? Kan er ook haast geen info over vinden (op een forumlinkje na die ik niet helemaal vertrouw)

Dit is de layout van het contact:
http://mediapool.getthesp...sVh7R5okwPLNcA%3D%3D&v=PD
Pagina 1-25

Nu dus mijn vraag; wat is BTX SW, SMI SW en waar moet het in godsnaam in? Heb onderhand alle combinaties gehad en zit al 2 dagen met mijn handen in het haar.

Alvast bedankt.

ps. hij heeft het met een combinatie een uurtje gedraaid, maar tijdens het installeren van de update's viel 'ie weer uit...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 424770 op 29-09-2011 23:11 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Even ter verduidelijking:
Het gaat dus om kabelboompjes vanuit de case, waarvan je een plaats zoekt op jouw nieuwe mobo?

Is het in dat geval geen idee om de kabels ter herleiden?
Loopt het naar een speaker/usb aansluiting/e-sata aansluiting etc. ?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:14:
Even ter verduidelijking:
Het gaat dus om kabelboompjes vanuit de case, waarvan je een plaats zoekt op jouw nieuwe mobo?

Is het in dat geval geen idee om de kabels ter herleiden?
Loopt het naar een speaker/usb aansluiting/e-sata aansluiting etc. ?
De kabeltjes lopen vanaf de power button en de multimedia knop.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

SW zal wel voor switch staan.
Dus de aan/uit en reset switch :? vrij standaars tuf :)

Maar die zullen niks te maken hebben met het probleem dat iets uitvalt :)

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 29-09-2011 23:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:21:
SW zal wel voor switch staan.
Dus de aan/uit en reset switch :? vrij standaars tuf :)
BTX dus Reset?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aan uit gok ik.

Maar hang er een weerstandsmeter aan (of bij gebrek een batterij met ledje) en druk alle knoppen op de kast een keer in tot je verbinding hebt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:50
Even gegoogled op de termen BTX SW... Zal je vast wel verder helpen gok ik zo :)

PS-ON: The black/green lead is connected to this. The connector on the lead says BTX SW on it.

PWR_LDE: The green/white lead is connected to this and it says POWER LED on the connector.

HDD_LED: Nothing is connected to this.

RESET: The read/white lead is connected to this and says SMI SW on the connector.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:10
Welke knoppen heb je op de kast?
De meeste knoppen zijn tegewnoordig gewoon pulsknoppen. Verkeerd aansluiten heeft dan geen kwaad.
BTX SW is denk ik de power knop.
Volgens Google is de SMI voor slaapstand.

Topicstarter
Dat was dus die forumlink die ik bedoelde.. Nu nog waar ie in moet, want naar mijn idee heb ik zo'n beetje alles al overal ingestoken, en booten ho maar.

Het zou mooi zijn als iemand mij precies kan vertellen welke stekker waar moet; nogmaals hier de layout:
http://mediapool.getthesp...sVh7R5okwPLNcA%3D%3D&v=PD
Pagina 1-25

En dit allemaal begonnen omdat ik een nieuwe videokaart wilde _0-

Topicstarter
Jimster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:27:
Welke knoppen heb je op de kast?
De meeste knoppen zijn tegewnoordig gewoon pulsknoppen. Verkeerd aansluiten heeft dan geen kwaad.
BTX SW is denk ik de power knop.
Volgens Google is de SMI voor slaapstand.
Een Power knop en een Multimedia knop, geen reset oid.

• SumBeam
BTX SW = PWRSW
Power LED = PLED
SMI SW = RESET

• Jimster
Anoniem: 424770 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:28:
[...]

Een Power knop en een Multimedia knop, geen reset oid.
Duidelijk dan.
BTX SW is de powerknop en de andere is de multimediaknop.
Deze zou je eventueel kunnen gebruiken als een reset knop door de SMI SW op de reset pinnen aan te sluiten.

Topicstarter
Bedankt! Hier heb ik wat aan, alleen is de PLED 3 pins volgens de manual, en de stekker is maar 2, of moet ik dat negeren?

Oja, horizon/verticaal?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:06

Compizfox

Bait for wenchmarks

Staat allemaal in de handleiding van je nieuwe moederbord beschreven :)

Oftewel, RTFM, maar dan iets vriendelijker bedoeld :P

[ Voor 33% gewijzigd door Compizfox op 29-09-2011 23:34 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:34:
Staat allemaal in de handleiding van je nieuwe moederbord beschreven :)

Oftewel, RTFM, maar dan iets vriendelijker bedoeld :P
Ik word niet helemaal wijs van die manual, vandaar dat ik het hier probeerde ;)
Maargoed, volgens de manual past de PLED niet. Want die ziet er zo uit: 1 0 1
En mijn stekkertje moet er 1 1 oppassen, om het maar even kinderachtig te zeggen

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
in principe, als ik het zo lees, een kwestie van losknippen en de twee connectors los aansluiten.

edit oh en met een LEDje maakt de polariteit wel uit he, + en - goed aansluiten. anders doet ie het niet.
en edit 2: ground is meestal een zwarte draad (of soms bruine) draad, in het geval er niks op je connector staat. nou, als het nou nog niet lukt :P

[ Voor 61% gewijzigd door iceheart op 29-09-2011 23:42 ]

• SumBeam
Anoniem: 424770 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:32:
[...]

Bedankt! Hier heb ik wat aan, alleen is de PLED 3 pins volgens de manual, en de stekker is maar 2, of moet ik dat negeren?

Oja, horizon/verticaal?
Staat wel in de handleiding. Als je de 'puntjes' volgt naar de benaming komt het wel goed. De LED zal het gewoon niet doen als hij verkeerd om zit. Dan gewoon omdraaien :) Had ik bij mijn eigen PC ook met de HDD LED. Staat ook wel een klein driehoekje op de connector. Als het goed is wat ik me kan herinneren is dat de ground. (correct me if i'm wrong)

En inderdaad, gewoon door midden knippen :)

Topicstarter
Dus die PLED moet connected zijn, wil ik booten? Even ter verduidelijking voordat ik zoiets "radicaals" doe :9

• iceheart
nee hoor, zou ook prima zonder moeten kunnen :P
ga er alleen wel van uit dat je die PLED op een gegeven moment toch wel werkend wil hebben

Topicstarter
Ja, natuurlijk. Maar zou leuk zijn als mijn pc een keer aangaat na 3 dagen lopen te klungelen :P Tot dusver gaat ie niet aan, ook na jullie instructies (behalve het knippen)...

Moederbord geeft aan dat ie stroom krijgt, maar opstarten.. ho maar

• iceheart
ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat dat niet aan de PLED ligt.

Topicstarter
Ik denk dat ik morgen maar even langs de mycom ga ofzo. Ik krijg er behoorlijk een punthoofd van, alleen maar geld erin pompen en het wilt maar niet werken.. Kabels qua voeding is allemaal goed aangesloten, 100%.
Hij heeft het ook een uurtje gedaan, heb Win7 erop kunnen knallen en ineens viel ie uit, en krijg ik hem niet meer aan

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:04
Anoniem: 424770 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:56:
Ik denk dat ik morgen maar even langs de mycom ga ofzo. Ik krijg er behoorlijk een punthoofd van, alleen maar geld erin pompen en het wilt maar niet werken.. Kabels qua voeding is allemaal goed aangesloten, 100%.
Hij heeft het ook een uurtje gedaan, heb Win7 erop kunnen knallen en ineens viel ie uit, en krijg ik hem niet meer aan
Ah, maar toen zaten de kabels er dus goed in. Denk niet dat Windows pas na een uur beslist dat de kabels er niet goed inzitten.
Mijns inziens zou je het daar dan ook niet zoeken moeten, zelf denk ik eerder aan een slechte CPU koeling. Ofwel, thermische pasta niet goed.

Dat al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou kunnen... Of misschien heb ik geen goede airflow, de fans van de voeding en de videokaart (HD6950) die facen elkaar op een kleine 5-10 cm.

Denk dat ik het beste een nieuwe case kan kopen, en daarin gaan bouwen. Weg met die mediontroep :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:52
Medion maakt geen troep. Niet je eigen onkunde op iemand anders afreageren. Kijk of de processor goed zit, nieuwe pasta er tussen en nog eens proberen. Of tewel gewoon opnieuw opbouwen.

[ Voor 42% gewijzigd door Rieverst op 30-09-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
Anoniem: 424770 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:00:
Zou kunnen... Of misschien heb ik geen goede airflow, de fans van de voeding en de videokaart (HD6950) die facen elkaar op een kleine 5-10 cm.

Denk dat ik het beste een nieuwe case kan kopen, en daarin gaan bouwen. Weg met die mediontroep :9
En dit allemaal begonnen omdat ik een nieuwe videokaart wilde _0-
en dat is een HD6950.
je hebt niet toevallig je PSU opgeblazen oid? zo'n ding slurpt nogal, nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb er vers een 600W ingezet, moet voldoende zijn. Plus, moederbord geeft aan dat er spanning op zit

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 424770 op 30-09-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Je kan elk moederbord opstarten door de 2 pinnen waar de power knop aan wordt gesloten met elkaar te verbinden (dat is ook wat de powerknop doet). Meestal gebruik ik een schroevendraaier die ik tussen de pinnen steek.
Start je pc niet op, dan moet je het ergens anders in zoeken (voeding, moederbord, cpu etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Idd al die kabels zijn een leuk extratje maar totaal overbodig voor de werking.
Het enige wat je hoeft te doen is (al dan niet via een knopje) de 2 pinnetjes waar pwrsw op staat 1 tel met elkaar te verbinden. Dat kun je dus ook probleemloos doen door een keer met een schroevendraaier tegen die 2 aan te tikken.

Dingen die pas na een uur uitvallen duid meestal op een hitte probleem btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Corsair CX600
Je kan elk moederbord opstarten door de 2 pinnen waar de power knop aan wordt gesloten met elkaar te verbinden (dat is ook wat de powerknop doet). Meestal gebruik ik een schroevendraaier die ik tussen de pinnen steek.
Start je pc niet op, dan moet je het ergens anders in zoeken (voeding, moederbord, cpu etc)
Al geprobeerd, zonder resultaat..
Dingen die pas na een uur uitvallen duid meestal op een hitte probleem btw.
Dat is dus waar ik bang voor ben.. De kast die ik nu heb is ook niet ideaal, geen casefans, airflow heb ik geen idee van en alles dicht op elkaar.

iig bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Naar mijn idee moet het als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pin_layout.jpg
** BTA-SW moest BTX-SW zijn... sorry voor de typo :P **

Voor 'SMI SW' heb ik geen flauw idee.

[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Hendro op 30-09-2011 09:46 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dank u allen, hij start weer op. Op naar het volgende probleem, de CPU word 75 graden :P Even nieuwe koelpasta erop doen, en evt een nieuwe cpukoeler/casefans.

Kan op slot, of wat er ook met opgeloste dingen gebeuren ;)
Pagina: 1