Hey, ik zag laatst in de prijs vergelijker dat er 8 GB geheugen latjes te koop waren voor best goede prijzen. Ik had een tijd geleden ook al is gekeken maar toen was het allemaal nog stervens duur.
http://tweakers.net/price...d0_VXFIVW32rks8Q61HaYSyk_
Nu kan je al 8 GB latjes vanaf ongeveer 70 euro.
Nu heb ik thuis de volgende pc staan die als server dienst doet:
Wat ik me af vroeg, is of ik er 2 x 8 gb bij zou kunnen stoppen.
Echter alle latjes zijn ECC / Registered. Nu weet ik dat je deze features alleen op server moederborden kan gebruiken.
Wat ik me echter af vraag is of je dit soort geheugen ook op gewone consumenten moederborden kan gebruiken. Tot nu toe heb ik hier niet echt eenduidige informatie over kunnen vinden.
Een zoektocht hier op de forums bracht mij al bij deze topics:
8gb geheugen strips
Hier wordt bijvoorbeeld gezegd: "Je kunt gewoon ECC DIMMen kopen, als je geheugencontroller niet met ECC overweg kan, negeert hij gewoon iedere 9e chip.
Zolang het spul aar niet registered is gaat dat gewoon werken."
Echter deze topic doet weer vermoeden dat dit niet gaat werken.
Combinatie moederbord & RAM
Wat ik me dus af vraag is of het nu wel of niet gaat werken. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
Deze bijvoorbeeld. Is geen ECC, maar wel registered:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3D4R9S/8GI
Kan je moederbord er gewoon mee overweg? Het is immers gewoon 240 pins en via de JEDEC specificaties gemaakt. Kan je moederbord het feit dat het registered is gewoon negeren / het niet gebruiken?
Alvast bedankt voor alle reacties.
http://tweakers.net/price...d0_VXFIVW32rks8Q61HaYSyk_
Nu kan je al 8 GB latjes vanaf ongeveer 70 euro.
Nu heb ik thuis de volgende pc staan die als server dienst doet:
Aantal | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|
1 | Be Quiet Pure Power L7 300W | € 34,85 | € 34,85 |
1 | Intel Core i5 2500K | € 174,91 | € 174,91 |
1 | Intel DZ68DB | € 107,10 | € 107,10 |
1 | Kingston ValueRam 8GB DDR3-1333 CL9 kit | € 40,17 | € 40,17 |
1 | OCZ Agility 3 60GB | € 77,81 | € 77,81 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,00 | € 34,00 |
6 producten | Importeren als eigen wensenlijst | Totaal | € 468,84 |
Wat ik me af vroeg, is of ik er 2 x 8 gb bij zou kunnen stoppen.
Echter alle latjes zijn ECC / Registered. Nu weet ik dat je deze features alleen op server moederborden kan gebruiken.
Wat ik me echter af vraag is of je dit soort geheugen ook op gewone consumenten moederborden kan gebruiken. Tot nu toe heb ik hier niet echt eenduidige informatie over kunnen vinden.
Een zoektocht hier op de forums bracht mij al bij deze topics:
8gb geheugen strips
Hier wordt bijvoorbeeld gezegd: "Je kunt gewoon ECC DIMMen kopen, als je geheugencontroller niet met ECC overweg kan, negeert hij gewoon iedere 9e chip.
Zolang het spul aar niet registered is gaat dat gewoon werken."
Echter deze topic doet weer vermoeden dat dit niet gaat werken.
Combinatie moederbord & RAM
Wat ik me dus af vraag is of het nu wel of niet gaat werken. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
Deze bijvoorbeeld. Is geen ECC, maar wel registered:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3D4R9S/8GI
Kan je moederbord er gewoon mee overweg? Het is immers gewoon 240 pins en via de JEDEC specificaties gemaakt. Kan je moederbord het feit dat het registered is gewoon negeren / het niet gebruiken?
Alvast bedankt voor alle reacties.