Focal 826v/836v + Denon AVR 4311?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Morrowg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik heb advies nodig!

Ik ga binnenkort verhuizen en heb een nieuwe stereo-opstelling nodig die ik later kan uitbreiden naar 5.1. Ik heb een hoop goede dingen gehoord over de Focal-serie en ik ben dus naar de hobo-hifi in den haag geweest om een luisterafspraak te maken en om de winkel eens te zien.

Ik heb een tijdje staan praten met de verkoper en uiteindelijk kwamen we op het onderwerp van de versterkers. Op het grote Focal ervaringen topic waren er een aantal mensen die de 826v en de 836v in combinatie met een Marantz SR5006 hadden opgesteld. De verkoper vond dit helemaal geen goed idee en adviseerde mij sterk om zeker in combinatie met de 836V de Denon AVR 4311 te kopen. Dit is echter wel een verschil van ongeveer 1700 euro!

Kortom ik wil heel graag jullie mening hierover!

Verwijderd

Ik sta achter mijn collega. Zeker voor de 836V zou ik minimaal naar een Denon 4311 kijken.
Andere opties: Denon 4310, Marantz 7005, Pioneer LX-85 of Rotel RSX-1550 zou ook kunnen en zijn voor een mooie prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:15

FeaR

In GoT we trust

De Focal Chorus 826V is al te krijgen voor 730 euro en de Chorus 836V voor nog geen 850 euro. Die ga je toch niet aansluiten op een receiver van- of zelfs over de 2000 euro? En dan ook nog minimaal de AVR-4311 aanraden... Nadeel is dat er onder de AVR-4311 de AVR-3312 zit en dat is gewoon een mindere receiver. Dan zou ik zelf liever een AVR-3311 hebben. Maar vanwaar een dergelijke receiver als de AVR-4311, LX-85, et cetera? De Chorus is een speaker die zeer makkelijk aan te sturen is met een rendement van 91,5 - 92,0 dB. Zeker in combinatie met de nominale impedantie van 8 Ohm. Enige lastige kan de dip naar 3 Ohm zijn rond de 117 Hz. Echter is dat iets wat een gewone middenklasse receiver al op zou moeten kunnen vangen. Ook wel erg extreem om meteen de Pioneer LX-85 te nemen terwijl de LX-75 qua vermogen daar niets voor onder doet, beiden hebben dezelfde basis. Iemand hier op het forum speelt ook met een paar Chorus 836V en dan in combinatie met een Harman Kardon receiver, welke weet ik niet precies meer maar dat was ook geen model van tweeduizend euro. Nee, ik vind het allemaal wel flink overdreven...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Speakers bepalen voor het grootste deel het geluid, daar zou ik ook het meeste geld in steken.

[ Voor 83% gewijzigd door TBTL op 01-10-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 10:02

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

TBTL schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:54:
Speakers bepalen voor het grootste deel het geluid, daar zou ik ook het meeste geld in steken.
Ik ben het niet helemaal met je stelling eens. Het klopt dat de speakers een belangrijke rol spelen in geluid, Maar als je meer geld in speakers stopt en achterlaat op de receiver/versterker kun je je snel gaan irriteren aan slecht geluid. Ik denk dat het beter is om een goede balans te vinden, door zelf te luisteren.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"