• fokkuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 21:37
Hallo,

Bij ons thuis hebben we pasgeleden een nieuwe radio aangeschaft. maar van de oude radio hadden we de boxen nog (30 Watt, 6 Ohm) nu wil ik graag die boxen aansluiten op een laptop zodat ik op mijn kamer stereo muziek kan luisteren. de boxen zijn van de radio JVC-uxg375 nu heb ik op forums gelezen dat een splitter sowieso nodig is zoals (ik heb op de boxen 1 rode en 1 zwart draadje):

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelsenmeer.nl/Uploaded_files/Zelf/Afbeeldingen/1292319427AY7-Stecker.jpg

en volgens meerdere forums heb ik dan ook een versterker nodig, ik heb hier ook geen verstand van, en als ik een goedkope kan krijgen graag :)

Alvast bedankt

Nokia Lumia 920 White

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Google

Tada..

Edit: Ik dacht simpelweg sarcastisch te kunnen doen, maar je bent inderdaad een versterker nodig omdat je anders amper geluid gaat krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2011 19:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Versterker moet ertussen. Dat is net afhankelijk van wat je wilt. 2e hands heb je het meeste voor je geld maar als je het simpel en klein wilt voor alleen je laptop kun je ook kijken naar simpele kleine versterkers.

http://www.ebay.com/itm/2...35b52a8fb4#ht_4913wt_1013

Zoiets bijvoorbeeld of je kan een simpele versterker halen van de kringloop of van marktplaats. Denk dat je in totaal 30 tot 50 euro aan de versterker kan spenderen. Net eventjes wat op je pad komt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• fokkuh
dus als ik het goed begrijp moet dit er zo ongeveer uitzien? en deze versterker wie u liet zien is goed om hierop aan te sluiten? weet nl. niet hoe ik zo'n versterker uitkies. moet het dan minimaal 30W zijn o.i.d?

klikhier voor de afbeelding

[ Voor 49% gewijzigd door fokkuh op 29-09-2011 22:09 ]

Nokia Lumia 920 White

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ja, maar dat 30 Watt zegt niet zoveel. Dat kan ook wat minder. Is niet erg. Die 30 Watt is het maximum vermogen van je speaker. Iets wat je bij normaal gebruik nooit gaat halen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• timberleek
  • Laatst online: 08-09 22:13
het vermogen is niet echt belangrijk.

ook met een 100W versterker zal het prima werken.
punt 1 doordat die vermogens 99% van de tijd overdreven zijn en je hoort het wel als het teveel is. als het gaat vervormen moet je gewoon het volume wat terugdraaien.

over je schema trouwens.
na de versterker komt geen splitter

je hebt 2 speakers, en versterker heeft 2 (of meer) uitgangen.
elke uitgang (steeds 2 contacten per speaker) naar een eigen speaker en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
Bedankt voor alle reacties :) met deze informatie moet ik het wel kunnen. ga gelijk bezig en u hoort wel of het gelukt is :) nogmaals bedankt >:)

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
nog 1 vraag:

welke betekenis heeft dat ohm op die speakers??

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 08-09 22:13
dat is de impedantie (zeg maar weerstand) van de spreekspoel.
autospeakers zijn bjivoorbeeld meestal 4 ohm en huiskamerspeakers meestal 8 ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
okey bedankt :) ben zelf ff op zoek gegaan naar een leuk versterker :) maar is deze versterker geschikt voor deze boxen?

Nokia Lumia 920 White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je doen, maar dit soort versterkers zijn zoals ook op de site staat eigenlijk meer bedoeld voor auto's en dergelijke. Waarschijnlijk moet je dan ook een adapter aanschaffen die 12v kan sturen naar dat ding. Waarom kijk je niet gewoon op marktplaats of iemand een versterkertje aanbiedt in jouw omgeving? Voor 2/3 tientjes heb je zo'n ding man. Kun je vaak ook nog allerlei andere apparaten op aansluiten dan alleen je pc of ipod of weet ik veel wat zonder met kabels te hoeven kloten. Ik zal hier geen marktplaats linkjes plaatsen maar als je echt belang bij hebt kan ik je wel een paar DM-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
fokkuh schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:53:
okey bedankt :) ben zelf ff op zoek gegaan naar een leuk versterker :) maar is deze versterker geschikt voor deze boxen?
12v-5A adapter moet je erbij zoeken :Y

maar goedkoper is het om een simpel ding van marktplaats te scoren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokkuh
Zoals beloofd een berichtje dat het gelukt is :)

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/3363/33444330121072322525510.th.jpg

Versterker is Akai AM-2400
Boxen zijn van de radio JVC-uxg375
Verder gebruik ik nog een jack-tulp kabel

Allemaal bedankt voor hulp :)

Nokia Lumia 920 White

Pagina: 1