ATV2 XBMC buffert bij sommige 720p & 1080p films

Pagina: 1
Acties:

• Jimmy_Boy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 16:07
Ik open maar een nieuw topic hiervoor, omdat ik er maar niet uit kom en mn antwoord niet in andere topics terug kan vinden.

Ik mijn atv2 vandaag opnieuw gejailbreakt en xbmc geinstalleerd via nitotv.
Ook heb ik de nighlty build van vandaag geinstalleerd (met nighlty build kan ik meer films vloeiend afspelen dan voorheen)
Probleem dat ik heb, is dat sommige 720p en 1080p films stotteren.

Situatie hoe ik t nu heb.
Ik heb de atv2 aan mn sitecom router hangen (wireless n & bekabeld geprobeerd) En stream hier via de xbmc via SMB van mn Windows 7 (bekabeld op de router aangesloten)
Ik krijg t maar niet voor elkaar om alles vloeiend af te spelen, dit zijn mkv & avi bestanden waar ik t probleem mee heb.

Wanneer ik mn ac ryan playon!hd aansluit werkt alles wel prima..

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:43
hier exact het zelfde.
Alleen stream ik vanaf een NAS.

Ook gebeurd dat de ATV2 vaak spontaan reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Kijk eens naar de bitrate. Op een normale computer kan dit via de toets 'o', op de ATV(2) heb ik hier geen kennis van. Dat kan namelijk weleens een verschil maken. Vooral in hoe audiostreams geprocessed worden. DTS neemt namelijk veel meer processing power in beslag als AC-3 of Dolby Digital.

Mocht het inderdaad op de AC Ryan Playon!HD wel goed werken, dan ligt het, ben ik bang, toch aan de ATV2. Anders kun je ook nog altijd een kijkje nemen op het forum van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 16:07
Heb even de bitrate's gecontroleerd.
Film 1 (avi) Bitrate:
Video: 3084 Kbps
Audio: AC3 448Kbps [5.1]

Film 2 (mkv) Bitrate:
Video: 4681 Kbps
Audio: English Dolby Digital 5.1 @ 640 Kbps

Film 1 hapert en buffert constant op de atv2.

Ik zal nog meer films testen en kijken wat daar het resultaat van is.

Ook zal ik mn pc gaan formateren, heb toen ooit een keer registery files aangepast om streaming goed werkend te krijgen op mn ac ryan. Misschien dat het daar mee te maken heeft.