• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
He allen,

Ik heb hier een laptop staan met Windows 7 Ultimate(verse installatie).
Op de computer moest wat geïnstalleerd worden via commando prompt dus de commando's msiexec /unregister - msiexec /regserver gebruikt.
Na de installatie moest de computer herstart worden, daarna zijn alle inconen (zowel op het bureaublad als bij alle programma's) veranderd. Icoonetjes zijn weg en in plaats zie ik nu snelkoppelingen icoontjes.

Zelf heb ik dit ook vaak op de servicedesk bij gebruikers, dan installeren we de programma's en dan staan ze er weer.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Zelf heb ik veel gezocht maar heb niets concreets gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Misschien dat je wat meer duidelijkheid kan geven. Wat wil je precies (de)installeren, en waarom heb je hiervoor een commando nodig? Kan je het programma niet gewoon installeren/verwijderen door middel van een setup / exe bestand ?

*knip* Ehh....aannames doen is niet nodig, volgende keer ff een TR aanmaken

[ Voor 58% gewijzigd door TheVMaster op 01-10-2011 22:42 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
Het ging/gaat hier om volkomen legale office installatie zonder cracks. (dus wordt getolereerd en mag besproken worden op tweakers)
Ik moest windows installer opnieuw registreren om een installatie goed te kunnen laten uitvoeren.

Probleem is gewoon als ik op deze manier software installeer de iconen veranderen in snelkoppeling iconen. Ik moet dan alle "legale" software producten opnieuw installeren om de iconen terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24
Lucas1988 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:20:
Het ging/gaat hier om volkomen legale office installatie zonder cracks. (dus wordt getolereerd en mag besproken worden op tweakers)
Ik moest windows installer opnieuw registreren om een installatie goed te kunnen laten uitvoeren.

Probleem is gewoon als ik op deze manier software installeer de iconen veranderen in snelkoppeling iconen. Ik moet dan alle "legale" software producten opnieuw installeren om de iconen terug te krijgen.
Ehh...waarom zouden de iconen niet in 'snelkoppeling-iconen' mogen veranderen eigenlijk?

Overigens ken ik de msiexec parameters /Unregister en /Regserver niet....Om iets te installeren gebruik je msiexec /i blabla.msi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan proberen om bij schijfopruiming je tijdelijke iconen te wissen, dit helpt soms als windows verkeerde icoontjes aanmaakt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:19
Ik snap eigenlijk ook niet wat je met /unregister en /regserver moet, al bestaan de opties wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Woohooo

Smilie, James Smilie

Probeer deze eens; http://www.taf.nu/img/regfix.zip
Batchfile draaien uit de zip en herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat een programma installeren en hierdoor worden de icoontjes van verschillende programmatjes aangepast in die witte icoontjes of komt er een snelkoppelings icoontje bij te staan?

Ik probeer het te snappen maar het wil nog niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

de parameter /regserver voor msiexec is om de service te (her)installeren, als er wat fout gaat kan dat soms wel eens nodig zijn.

In ieder geval lijkt je probleem op een corrupte icon cache, wat in Windows XP nog wel eens voor kwam. In Windows 7 nog niet gezien. Je zou het volgende kunnen proberen:

Optie 1:

Herstart je pc in veilige modus en daarna in normale modus, schijnt soms te helpen.

Optie 2:

Start cmd.exe met admin rechten en voer volgende commando's uit:

taskkill /IM explorer.exe /F
cd /d %userprofile%\AppData\Local
del IconCache.db /a
shutdown /r

Daarmee sluit je de explorer, ga je naar de locatie waar de icon cache staat en gooi je deze weg. De shutdown /r zorgt voor een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
Bedankt voor de mensen die mij wel begrijpen! ik ga direct aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucas1988 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:39:
Bedankt voor de mensen die mij wel begrijpen! ik ga direct aan de slag
Zou je kunnen vertellen wie het goed gegokt had dan?

Ik kan anders niet slapen van de spanning ;)
Pagina: 1