• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
Hallo,

Ik heb sinds een poosje een instabiele internetverbinding, die af en toe helemaal wegvalt. Ik had gedacht dat het aan torrents lag die mijn router over zijn nek helpen, maar het uitzetten van bitTorrent hielp niets. Ik heb laast Wireshark opgestart en ik krijg allerlei Bad Checksum errors. Volgens mij zijn de pakketjes van de router (een Online ST706) gewoon corrupt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i5NIfl.jpg
Zoals je ziet, zijn de helft van de pakketjes rode pakketjes.

Wat ik allemaal heb gedaan om het proberen op te lossen:
  • PC gescand van spyware, malware etc (helpt niets)
  • Een laptop gebruikt, met een andere kabel op de switch die er tussen zit (helpt niets)
  • Een laptop gebruikt, met een andere kabel direct op het modem (helpt niets)
  • Een laptop gebruikt, met een andere kabel op een andere router die nu alleen voor mijn WiFi is. De router werkt gewoon als router, dus niet als bridge ofzo. Hier heb ik geen bad checksum errors.
Volgens mij ligt het dus aan de internetverbinding, of aan het modem van Online. Ik wil wel graag weten of ik misschien zelf iets verkeerds doe, voordat ik contact opneem.

Alvast bedankt!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:43
toevallig geen netwerk kaart met checksum offloading?
Veel (meeste) intel en broadcom netwerk kaarten hebben dit tegenwoordig er standaard in zitten.

• Chris_NL
Ik heb eigenlijk geen idee wat checksum offloading precies inhoud. (Wikipedia werkte niet mee) Maar zou ik dan niet ook bij de andere router Bad Checksums moeten krijgen?

EDIT:
Ik weet nu wel wat checksum offloading is. Maar dan zou ik het voor zover ik het nu snap nog steeds het geval bij een andere router. Dit is bij mij niet het geval dus zal dat het probleem niet zijn toch?

[ Voor 38% gewijzigd door Chris_NL op 29-09-2011 18:03 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Chris_NL schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:56:
Ik heb eigenlijk geen idee wat checksum offloading precies inhoud. (Wikipedia werkte niet mee) Maar zou ik dan niet ook bij de andere router Bad Checksums moeten krijgen?

EDIT:
Ik weet nu wel wat checksum offloading is. Maar dan zou ik het voor zover ik het nu snap nog steeds het geval bij een andere router. Dit is bij mij niet het geval dus zal dat het probleem niet zijn toch?
In je screenshot staat de checksum op nul, ook wel 'niet uitgerekend'. Dat zou een off-loadende kaart vervolgens zelf doen, maar dat pikt wireshark niet op. Zover ik kan zien geldt dat voor alle packets die jij genereert.

Ik zou daar het probleem dus niet in zoeken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hoe zou het dan kunnen komen dat hij er geen last van heeft als hij zijn laptop (Broadcom chip) of desktop (Realtek) aan een andere router van Sitecom hangt?

Ik kom best wel vaak bij hem :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 18:20

DataGhost

iPL dev

Uhh, het pakketje wat je hebt uitgekozen is, net als alle bad checksum-pakketjes, een pakketje wat je zelf hebt verstuurd. Als ik op mijn eigen PC wireshark doe zie ik exact hetzelfde gebeuren zonder enig probleem verder. Dat is dus te wijten aan offloading en is verder geen probleem. Verder krijg je wel gewoon responses op je pakketjes dus dat betekent dat ze met een correcte checksum zijn aangekomen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

marcop23 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:18:
Hoe zou het dan kunnen komen dat hij er geen last van heeft als hij zijn laptop (Broadcom chip) of desktop (Realtek) aan een andere router van Sitecom hangt?

Ik kom best wel vaak bij hem :)
Gut, zou die router wellicht brak zijn? :P In ieder geval zijn die 'bad checksums' niet daadwerkelijk bad. Met andere woorden: dát is je probleem niet, ik zou m'n tijd er niet aan verspillen.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 29-09-2011 22:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Chris_NL
Dus ff kort samen gevat het ligt niet aan de Bad Checksums, maar mijn internet is gewoon aan het K*tte? En het is dus tijd om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nee.

Wireshark captured tussen het OS en netwerkkaart. Dus als TCP Offloading ingeschakeld is dan geeft Wireshark de Checksum-errors voor uitgaande pakketten. Die checksums worden echter pas berekend door je netwerkkaart maar Wireshark controleert ze al voordat ze berekend zijn.

Zie:

http://www.ngn.nl/ngn/web...-woensdag-coloring-rules/ #TCP checksum offload

http://wiki.wireshark.org...rect=TCP_checksum_offload

[ Voor 30% gewijzigd door webfreakz.nl op 01-10-2011 13:32 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1