Hallo,
Ik heb sinds een poosje een instabiele internetverbinding, die af en toe helemaal wegvalt. Ik had gedacht dat het aan torrents lag die mijn router over zijn nek helpen, maar het uitzetten van bitTorrent hielp niets. Ik heb laast Wireshark opgestart en ik krijg allerlei Bad Checksum errors. Volgens mij zijn de pakketjes van de router (een Online ST706) gewoon corrupt:

Zoals je ziet, zijn de helft van de pakketjes rode pakketjes.
Wat ik allemaal heb gedaan om het proberen op te lossen:
Alvast bedankt!
Ik heb sinds een poosje een instabiele internetverbinding, die af en toe helemaal wegvalt. Ik had gedacht dat het aan torrents lag die mijn router over zijn nek helpen, maar het uitzetten van bitTorrent hielp niets. Ik heb laast Wireshark opgestart en ik krijg allerlei Bad Checksum errors. Volgens mij zijn de pakketjes van de router (een Online ST706) gewoon corrupt:

Zoals je ziet, zijn de helft van de pakketjes rode pakketjes.
Wat ik allemaal heb gedaan om het proberen op te lossen:
- PC gescand van spyware, malware etc (helpt niets)
- Een laptop gebruikt, met een andere kabel op de switch die er tussen zit (helpt niets)
- Een laptop gebruikt, met een andere kabel direct op het modem (helpt niets)
- Een laptop gebruikt, met een andere kabel op een andere router die nu alleen voor mijn WiFi is. De router werkt gewoon als router, dus niet als bridge ofzo. Hier heb ik geen bad checksum errors.
Alvast bedankt!