Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gmail mail komt bij 1 gebruiker niet binnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met fictieve namen:

Els mailt met haar gmail account s'avonds naar haar mail adres op het werk, dus els@gmail.com naar els@werk.com. Ze krijgt de volgende mail terug:
Delivery to the following recipient failed permanently:

els@werk.com

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (state 18).

----- Original message -----

MIME-Version: 1.0
Received: by xxx with SMTP id d20mr1522751fan.59.1316631865637; Wed,
21 Sep 2011 12:04:25 -0700 (PDT)
Received: by xxx with HTTP; Wed, 21 Sep 2011 12:04:25 -0700 (PDT)
Date: Wed, 21 Sep 2011 21:04:25 +0200
Message-ID: <CAKYj904A3A98OzjTFCuSFD24U4ycJ0t1w5sQrfNovEehostTWQ@mail.gmail.com>
Subject: test
From: els <els@gmail.com>
To: els <els@werk.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Nu forward ze die mail meteen naar haar baas (patrick@werk.com) die een mail adres heeft op hetzelfde domein, en die komt wel meteen aan!

Moest Els met haar gmail nu niet kunnen mailen naar alle adressen van het werk, dan was het waarschijnlijk een spam instellingen die iets te hard staat op de server, maar ze kan van haar gmail enkel niet mailen naar haar eigen els@werk.com, alle andere adressen van @werk.com kan ze wel mailen vanaf haar gmail.

De reject verschijnt ook niet op de smtp receive log files, dus niets in de aard van 'has been rejected by spam filtering'. Mailbox bestaat wel degelijk, is niet vol, en ze gebruikt hem dagelijks zonder problemen. Enig idee?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
Bestaat els@werk.com wel ?
Had je zelf al gezocht ?
Als ik zoek op 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (state 18). dan krijg ik plenty meldingen van google terug.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb je misschien toegang tot de sender-server (SMTP)?

Zo ja, dan zou een log je een boel kunnen vertellen. Zoals vandaag, ontdekte ik dat een bepaalde server onze mails blijkbaar beschouwt als spam (gewenste mail, Opt-In)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Topicstarter
Remco schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:58:
Bestaat els@werk.com wel ?
Had je zelf al gezocht ?
Als ik zoek op 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (state 18). dan krijg ik plenty meldingen van google terug.
Staat toch in mijn laatste zin? :)
Mailbox bestaat wel degelijk, is niet vol, en ze gebruikt hem dagelijks zonder problemen.
Uiteraard heb ik al een uur gegoogeld. Bijna altijd is het probleem dat er helemaal geen mails ontvangen kunnen worden of dat 1 'provider' gewoon geblokkeerd is, hier is het enkel vanuit Gmail naar 1 adres.
Heb je misschien toegang tot de sender-server (SMTP)?

Zo ja, dan zou een log je een boel kunnen vertellen. Zoals vandaag, ontdekte ik dat een bepaalde server onze mails blijkbaar beschouwt als spam (gewenste mail, Opt-In)
Mail verstuurd vanaf de web interface van Gmail, geen idee hoe dat werkt, SMTP van Gmail veronderstel ik? En anders zal het de SMTP van de provider zijn (Belgacom of Telenet). Ze verstuurd van bij haar thuis. Log files van de sender-SMTP zijn dus niet mogelijk..

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Je kan proberen uit te sluiten waar het probleem zit:
Kun je vanaf een ander gmail account wel mail versturen naar els@werk.com?
Kun je vanaf andere externe adressen mail versturen naar els@werk.com?

Hiermee kun je er al achter komen of het probleem bij gmail zit, of intern.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Die 550 melding wordt gegenereerd door de ontvangende server, dus die op je werk. Dubbelcheck het e-mail adres (is die L wellicht per ongeluk verwisseld voor i in een lettertype waarin je het verschil niet ziet?).

Wat zeggen de logs op de mailserver zelf?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
TheZoo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 04:18:
Je kan proberen uit te sluiten waar het probleem zit:
Kun je vanaf een ander gmail account wel mail versturen naar els@werk.com?
Kun je vanaf andere externe adressen mail versturen naar els@werk.com?

Hiermee kun je er al achter komen of het probleem bij gmail zit, of intern.
Ik heb het even vanuit mijn gmail account geprobeerd en deze komt perfect toe bij els@werk.com, vanuit externe adressen kan er perfect mail verstuurd worden naar els@werk.com, ze gebruikt het adres namelijk dagelijks zeer frequent.

Enkels als zij met haar eigen gmail 'els@gmail.com' mailt naar 'els@werk.com', dan krijgt ze die foutmelding, hiernet geprobeerd en weer dezelfde melding als in de eerste post, ik snap er niets van..

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:26:
Die 550 melding wordt gegenereerd door de ontvangende server, dus die op je werk. Dubbelcheck het e-mail adres (is die L wellicht per ongeluk verwisseld voor i in een lettertype waarin je het verschil niet ziet?).

Het adres is volledig juist, heb het zelf ook eens getest met haar gmail. Maar het begint nog vreemder te worden:

Els stuurt een mail met els@gmail.com naar els@werk.com, die komt niet aan en ze krijgt de return mail vanuit de eerste post in haar gmail inbox. Als ze die mail in haar gmail opent, en forward naar els@werk.com, dan komt die wel aan!!

Log files van de mailserver, welke moet ik juist bekijken? Heb de message tracking geprobeerd maar de eerste mail die altijd de return foutmelding geeft staat er (misshien natuurlijk) niet bij, event viewer laat ook niets weten.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Staat het onderwerp dat ze gebruikt op een blacklist toevallig? Als je hem dan forward komt er FW: voor en doet ie het kennelijk wel. Spamfilter ook even controleren wellicht?

Sowieso, wat is de mail configuratie binnen het bedrijf?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:46:
Staat het onderwerp dat ze gebruikt op een blacklist toevallig? Als je hem dan forward komt er FW: voor en doet ie het kennelijk wel. Spamfilter ook even controleren wellicht?

Sowieso, wat is de mail configuratie binnen het bedrijf?
Mooie tip, maar het onderwerp is 'to do' dus dat lijkt mij niet zo gevaarlijk :)

Welke specifieke configuratie wil je juist weten? Ik dacht misschien gmail op de white list te zetten, maar gebruikt gmail altijd hetzelfde ip adres als SMTP?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

@r!k schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:26:

Als dat zo is, dan moet je dat terug zien in je smtp logs, echter:
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:01:

De reject verschijnt ook niet op de smtp receive log files, dus niets in de aard van 'has been rejected by spam filtering'. Mailbox bestaat wel degelijk, is niet vol, en ze gebruikt hem dagelijks zonder problemen. Enig idee?
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:12:
[...]
Welke specifieke configuratie wil je juist weten? Ik dacht misschien gmail op de white list te zetten, maar gebruikt gmail altijd hetzelfde ip adres als SMTP?
Hoe verloopt je binnenkomende mailflow voor je domein, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Bijv, mail wordt rechtstreeks op je eigen mailserver (welke overigens Exchange, Lotus Domino, etc?) waar ook de spamscanning plaatsvindt? Of vindt spamscanning bij je provider plaats? Of wordt daar je mail afgeleverd en wordt het daar weer opgehaald met een (pop3) connector? Zit er nog een SMTP gateway tussen in je DMZ?
Hoe meer je vertelt, hoe beter je geholpen kan worden.

En vooral, welke server in dit rijtje veroorzaakt het NDR?
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:58:
[...]
Maar het begint nog vreemder te worden:

Els stuurt een mail met els@gmail.com naar els@werk.com, die komt niet aan en ze krijgt de return mail vanuit de eerste post in haar gmail inbox. Als ze die mail in haar gmail opent, en forward naar els@werk.com, dan komt die wel aan!!
Lijkt veel op dit: Problems receiving emails from outside . Maarja, dat geldt voor Exchange 2007 en je hebt nog niet verteld wat jullie draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door TheZoo op 07-10-2011 02:54 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Small Business Server 2011 icm Exchange Server 2010.

ISP is Telenet. Mails komen rechtstreeks binnen op de Exchange server. Geen extra anti-spam/filtering software. Ik heb alle anti-spam functies van Exchange eens gedisabled en terug enabled zoals in de link. Bij content filtering staat er ingesteld Reject messages that have an SCL rating equal or higher than 7.
Pagina: 1