Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

web based of open source form, checklist of wizard builder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een (het liefst) webbased programma waarin ik formulieren/wizards in een kan aanmaken.

De formulieren moeten om kunnen gaan met berekeningen van informatie.
Voorbeeld: Ik wil een tool maken die voor mij uitrekent hoeveel tijd ik voor een reparatie aan autos kwijt ben.
Denkwijze: Selecteer type auto > Selecteer eigenschappen > vink reparatie gebieden aan: eindresultaat is een x aantal uur op basis van geselecteerde opties + een prijs estimate op basis van aantal uur.

Heel veel webbased form builders kunnen prima omgaan met de wat statische formulieren zoals contactformulieren, enquetes, onderzoeken etc. Google forms is hier een mooi voorbeeld van.
Echter, zodra er if A - then B aan te pas komt en er op basis van gemaakte keuzes een resultaat uit moet rollen, dan stopt het.

Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan me op weg helpen? Suggesties zijn welkom!

ps. Ik ben er niet zeker van of deze post in de juiste categorie staat...

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Rekenen doe je met een spreadsheet, aangezien je Google Forms al kent, is Google Docs niet iets? Daar zit een spreadsheet in. Office Live heeft ook een spreadsheet trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door DeTeraarist op 29-09-2011 21:16 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gogle docs moet inderdaad werken. Zo niet:

Wat bedoel je met 'webased of open source'? Bedoel je gratis?

Veel 'echte' e-formulieren applicaties (dus niet: enquete-tools) kunnen best berekeningen doen, maar zijn niet per se gratis. Ook bijvoorbeeld met Infopath kan je prima wat maken. Als gratis / opensource, kijk dan eens naar Xforms.

Maar ook dat is misschien overkill. Als het voor intern gebruik is dan zoek je niet echt naar e-formulieren maar any webbased applicatie, zonder dat je per se ontwikkelkennis hebt of wil hebben. Klopt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)