Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Informatiesysteem voetbalvereniging

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:56

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Goedendag,

Afgelopen zaterdag ben ik door het bestuur van mijn voetbalvereniging gevraagd om eens mee te denken over het professionaliseren van de ICT omgeving. Op dit moment is er "niets" geregeld, ja een paar computers met daarop lokale bestanden.

Na een paar biertjes werden de plannen groter en groter. Een SharePoint site, AD, ieder lid een eigen e-mail adres enz.

Maar goed, ik heb beloofd dat ik e.e.a. zou gaan nakijken. Budget is aanwezig, hoeveel precies weet ik niet, maar i.c.m. sponsoring hoefde ik me daar niet echt zorgen over te maken.
De voetbalvereniging telt ongeveer 1000 leden (excl vrijwilligers/ouders/trainers enz.)

Eisen:
- Centrale opslag documenten
- Website
- Centraal punt voor bepaalde applicaties
- Mogelijkheid tot thuiswerken
- Een stuk of 5 laptops die gebruikt worden door verschillende (max 50) personen

Eventueel:
- Alle leden een eigen e-mailadres
- Alle leden een mogelijkheid tot plaatsen van content (documenten/foto's weet ik veel wat) op hun eigen stukje

Inmiddels ben ik tot de volgende opties gekomen:

Een server (in de cloud)

Een server kopen of leasen en ergens bij een datacenter onder brengen (zoiets wil je niet in de kantine).
*SBS 2011 (handig, alles in één), en met wat geknutsel ook prima als Remote App server.
* Twee aparte 2008 servers (zou ook virtueel kunnen), 1 met Exchange en AD ofzo en 1 als Remote App server.

Voordelen:
*Alles in eigen beheer
*Controle over wat er gebeurt met de bestanden.
*Wijzigingen kunnen snel doorgevoerd worden
*Eenmalige uitgave

Nadelen:
*Back-ups
*Kosten
*Maximaal 25? gebruikers

Office 365/Google Docs

Het nieuwe werken. Al je documenten in de cloud en je kan zelf instellen wie er rechten krijgt.

Voordelen:
*Minder onderhoud

Nadelen:
*Geen idee wat er met de documenten gebeurd
*Staat imho nog een beetje in de kinderschoenen
*Bedrag per maand/jaar
*Geen mogelijkheid tot remote apps volgens mij
*Backup? Iemand verwijderd een bestand, kun je het dan nog terughalen?

Zie ik nog dingen over het hoofd? Zijn er misschien andere oplossingen? Graag ook jullie input om tot een wijs besluit te komen. Misschien is een combinatie van beiden wel een goed idee?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
SBS heeft maar ondersteuning tot 75man. Das dus niet echt een oplossing.

Vergeet niet 1000man is 1000CALS. En ik heb geen idee of je enig sinds de prijzen hiervan weet. Maar alleen een user cal kost ongeveer 25 euro. En dan komt eventueel nog een Exchange of SPS call er bij. En een Volume Licentie zijn de kosten gelukkig wel anders.
Een remote App licentie is nog leuker.

Is dit butget er ook?

Denk anders eens aan hosted Exchange of Hosted SPS?
Of gewoon iets met opensource. Als moet dit ook weer beheerd en onderhouden worden.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30
Is het echt belangrijk om al die features te hebben en is er echt iemand die zin heeft om de boel te beheren? De meeste verenigingen beginnen vol goede moed aan een website waarna het treurloos wegkwijnt.

Bij enkele schaatsverenigingen hebben ze het licht inmiddels gezien en kopen gewoon een dienst in (clubwebware) waar ledenadminstratie, website met eenvoudig CMS, etc, bijhoort.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Rolfie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:21:
SBS heeft maar ondersteuning tot 75man. Das dus niet echt een oplossing.

Vergeet niet 1000man is 1000CALS. En ik heb geen idee of je enig sinds de prijzen hiervan weet. Maar alleen een user cal kost ongeveer 25 euro. En dan komt eventueel nog een Exchange of SPS call er bij. En een Volume Licentie zijn de kosten gelukkig wel anders.
Een remote App licentie is nog leuker.

Is dit butget er ook?

Denk anders eens aan hosted Exchange of Hosted SPS?
Of gewoon iets met opensource. Als moet dit ook weer beheerd en onderhouden worden.
Remote app licentie valt toch wel mee? Zoals gezegd is er sowieso budget en zal de rest worden aangevuld met sponsorinkomsten. Er zitten eindelijk mensen aan het roer die inzien dat (goed opgezette) IT eenmalig veel geld kost, maar dat je er daarna jaren plezier en kostenbesparing aan overhoudt.
Rukapul schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:26:
Is het echt belangrijk om al die features te hebben en is er echt iemand die zin heeft om de boel te beheren? De meeste verenigingen beginnen vol goede moed aan een website waarna het treurloos wegkwijnt.

Bij enkele schaatsverenigingen hebben ze het licht inmiddels gezien en kopen gewoon een dienst in (clubwebware) waar ledenadminstratie, website met eenvoudig CMS, etc, bijhoort.
Zoveel echte eisen zijn er toch niet? Geen rare eisen in ieder geval:
- Centrale opslag documenten
- Website
- Centraal punt voor bepaalde applicaties
- Mogelijkheid tot thuiswerken
- Een stuk of 5 laptops die gebruikt worden door verschillende (max 50) personen
En ja, er zijn echt mensen die dit gaan beheren, misschien wel commercieel (sponsor). De website bestaat overigens al (en wordt ook goed beheerd en bijgehouden), maar het zou natuurlijk mooi zijn om zoiets te integreren met SharePoint.

Het meeste zal ik zelf allemaal gaan inrichten, ik vraag me alleen af welke kant ik precies op moet gaan.

Kijk, de wens dat iedereen een eigen e-mail adres krijgt, is geen eis. Dus dan ga ik in eerste instantie uit van ook een stuk of 50 e-mailadressen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 14:07
Misschien kun je eens kijken naar de oplossingen die Kerio biedt.
Zowel voor mail (Kerio Connect) als voor het samenwerken (Kerio workspace, als tegenargument op sharepoint) zijn fantastische producten, die ook gekoppeld kunnen worden aan een AD. Vind het zelf perfect werken, erg professioneel en tegelijk zeer eenvoudig in beheer en gebruikt! Volgens mij lopen er ook acties vwb het tarief indien je meerdere producten afneemt.

Trouwens, een voetbalvereniging is een vereniging dus non-profit toch?
Dan krijg je vaak korting, bij Kerio in ieder geval 40%.

Lijkt wel erg reclame, maar heb geen aandelen kerio haha

offtopic:
Neem je ook nog Kerio Operator erbij, kun je nog via VoIP voordelig bellen (onderling) ook!

[ Voor 13% gewijzigd door Staatslot op 29-09-2011 18:04 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Staatslot schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:01:
Misschien kun je eens kijken naar de oplossingen die Kerio biedt.
Zowel voor mail (Kerio Connect) als voor het samenwerken (Kerio workspace, als tegenargument op sharepoint) zijn fantastische producten, die ook gekoppeld kunnen worden aan een AD. Vind het zelf perfect werken, erg professioneel en tegelijk zeer eenvoudig in beheer en gebruikt! Volgens mij lopen er ook acties vwb het tarief indien je meerdere producten afneemt.

Trouwens, een voetbalvereniging is een vereniging dus non-profit toch?
Dan krijg je vaak korting, bij Kerio in ieder geval 40%.

Lijkt wel erg reclame, maar heb geen aandelen kerio haha

offtopic:
Neem je ook nog Kerio Operator erbij, kun je nog via VoIP voordelig bellen (onderling) ook!
Goede tip, neem ik mee. Al heb ik totaal geen ervaring met Kerio :)

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 14:07
Je kunt proefversies downloaden van de site, ook als virtual appliance.. je hebt het zo aan de praat, het viel mij een paar jaar geleden ook reuze mee! Linux / Windows, alles kan :)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mij lijken die CAL's niet zo'n probleem. Je wil hoog uit het bestuur en misschien trainers oid een club e-mail geven. Ik zou als lid van de club liever mijn privé mailadres opgeven (die praktisch iedereen een heeft) als een extra e-mail adres waar ik niet dagelijks op kijk.
Pagina: 1