Waar ik zo even aan zat te denken.
Heeft er iemand wel eens functionele eisen gesteld bij de aankoop van een PC en het echt overgelaten aan een leverancier om "iets" te leveren/offereren?
Ik ben het zelf een beetje beu om telkens weer te graven wat is nou het best in mijn geval (toepassing/budget) dus vanuit de aanbesteding methodiek zat ik te denken "ik wat nou als ik vraag om...." (bijvoorbeeld).
- Boot disk: moet van het type solid state zijn, xx GB
- Koeling actieve componenten: moet passief uitgevoerd zijn
- Koeling systeemkast: maximaal geluidsniveau XX dba
- Operating system: moet de volgende applicatielijst kunnen ondersteunen.
- Moederboard: uitbreiding mogelijkheid (na installatie van basiscomponenten) van minstens 1 slot op geheugen ...
- Processor: ...
Enfin bovengenoemde is niet een correcte opsomming van functionele eisen, maar wat als... zou het dan niet reuze handig zijn.
*ik realiseer me dat ik dit op een TWEAKERS site vraag maar toch
enz. enz. enz.
Heeft er iemand wel eens functionele eisen gesteld bij de aankoop van een PC en het echt overgelaten aan een leverancier om "iets" te leveren/offereren?
Ik ben het zelf een beetje beu om telkens weer te graven wat is nou het best in mijn geval (toepassing/budget) dus vanuit de aanbesteding methodiek zat ik te denken "ik wat nou als ik vraag om...." (bijvoorbeeld).
- Boot disk: moet van het type solid state zijn, xx GB
- Koeling actieve componenten: moet passief uitgevoerd zijn
- Koeling systeemkast: maximaal geluidsniveau XX dba
- Operating system: moet de volgende applicatielijst kunnen ondersteunen.
- Moederboard: uitbreiding mogelijkheid (na installatie van basiscomponenten) van minstens 1 slot op geheugen ...
- Processor: ...
Enfin bovengenoemde is niet een correcte opsomming van functionele eisen, maar wat als... zou het dan niet reuze handig zijn.
*ik realiseer me dat ik dit op een TWEAKERS site vraag maar toch
enz. enz. enz.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom