Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC eisen functioneel beschrijven?

Pagina: 1
Acties:

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:59

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
Waar ik zo even aan zat te denken.

Heeft er iemand wel eens functionele eisen gesteld bij de aankoop van een PC en het echt overgelaten aan een leverancier om "iets" te leveren/offereren?

Ik ben het zelf een beetje beu om telkens weer te graven wat is nou het best in mijn geval (toepassing/budget) dus vanuit de aanbesteding methodiek zat ik te denken "ik wat nou als ik vraag om...." (bijvoorbeeld).

- Boot disk: moet van het type solid state zijn, xx GB
- Koeling actieve componenten: moet passief uitgevoerd zijn
- Koeling systeemkast: maximaal geluidsniveau XX dba
- Operating system: moet de volgende applicatielijst kunnen ondersteunen.
- Moederboard: uitbreiding mogelijkheid (na installatie van basiscomponenten) van minstens 1 slot op geheugen ...
- Processor: ...

Enfin bovengenoemde is niet een correcte opsomming van functionele eisen, maar wat als... zou het dan niet reuze handig zijn.

*ik realiseer me dat ik dit op een TWEAKERS site vraag maar toch

enz. enz. enz.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 11:51
Ik denk dat je beter een gemotiveerde tweaker kunt zoeken die voor een kleine vergoeding de onderdelen bij elkaar zoekt. Een gemotiveerde tweaker zal waarschijnlijk al op de hoogte zijn van de meest geschikte onderdelen en een goed advies leveren. Niet een advies dat gebaseerd is op het assortiment van 1 winkel.

Opzich wel een leuk ideetje om een topic te hebben dat er echt op gericht is aankoopadviezen te doen voor specifieke situaties. Zou een hoop posts in andere discussie topics kunnen schelen. (Ja ik ben op de hoogte van het "Wat moet ik kopen?"-beleid en ben het er mee eens. Alleen een apart topic speciaal voor luie mensen ;) met duidelijke Disclaimers kan best populair worden.)

Addicted to silent computing

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je met de BBGs toch een heel eind kan komen. Tenzij je hele specifieke eisen hebt kun je daar altijd wel een config uithalen die voldoet aan je eisen, en dan hoef je zelf niet zo heel veel moeite te doen om dingen uit te zoeken.

Natuurlijk kun je dingen uit laten zoeken door een PCwinkel, maar daar zit genoeg onkunde (of ze pakken onderdelen waar zij de meeste marge op hebben zitten).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

Ik denk niet dat je veel succes daarmee zou hebben.
De mensen die dat zouden willen, hebben vaak de ballen verstand ervan en geilen al op 6GB geheugen en een 1TB HDD.
SSwhatteF? Wat is dat? Enzovoorts verhalen wil je niet hebben.
Vaak kom je op specifieke eisen als je doorvraagt naar diegene die een nieuwe PC(of laptop) zou willen aanschaffen.

Voor een Tweaker zelf is een lijstje handig, om te vragen naar de mogelijkheden die hij/zij wil.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 11:53
Het lijkt wel op een Design & Construct aanbesteding. WTF, nooit gedacht dat ik zoiets nog op GoT zou tegen komen :9.

Ik denk ook dat het moeilijk is dat je daadwerkelijk krijgt zoals je wenst, aangezien je op basis van je wensen je functionele PvE hebt opgesteld. Een lijstje met randvoorwaarden heb je dan misschien nog nodig en iets om te toetsen of het voldoet aan je gestelde eisen.

Of dit allemaal makkelijk is vraag ik me af. Even verdiepen en zo nodig op één van de BBG's vragen zou ook al voldoende kunnen zijn en bovendien waarschijnlijk een stuk sneller en goedkoper.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
In een goede computerwinkel kun je best met zo'n vraag aankomen (En dan wel een winkel waar ze ook echt verstand van computers hebben, niet aan een 16 jarige vakkenvuller bij de mediamarkt vragen)
Maar op GoT vragen werkt natuurlijk ook ;)

Bij grote bedrijven als dell, HP enzo doen ze dit ook, maar dan voor grote orders.

Alleen je eis van xx dB wordt een beetje lastig om te voorspellen.

TheS4ndm4n#1919

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:59

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
Ja, klopt ik zat aan een Design & Construct te denken.

Ik was op PC gebied ook zo'n tweaker, maar door een paar jaar te werken in een vastgoed omgeving (technische gebouwen voor provider/telecom branche) heb ik ook andere mogelijkheden van "aanbesteden" gezien die me wel bevielen.
En met het meehelpen met het schrijven van een aanbestedingsstuk voor de vervanging van ons huidige pc park via een architectuurmodel (DYA Sogeti) was mijn gedachte om.
Tevens is mijn interesse verschoven naar een ander gebied (op naar een plus woning, GOT >Electronica > Duurzame Energie is waar ik vaak verblijf ), en kijk ik dus eerder naar het verbruik van een pc (nee laptop is net te ver doorgeschoten :) ) en het stil zijn.

BBG zat ik ook aan te denken, maar dan ben je toch weer bezig met "past die heatpipe erin" enz.

Wat ik uit jullie reacties opmaak is "de markt" er nog niet echt klaar voor en zal ik toch weer iets moeten gaan "doen"

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In een goede PC winkel zullen ze je als eerste die vraag zelf stellen, zodat jij er niet mee aan hoeft te komen :)

Toch zie je het wel op bijv. technische scholen, waar hele Autocad lokalen ingericht moeten worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Crahsystor schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:34:
Ik denk dat je beter een gemotiveerde tweaker kunt zoeken die voor een kleine vergoeding de onderdelen bij elkaar zoekt. Een gemotiveerde tweaker zal waarschijnlijk al op de hoogte zijn van de meest geschikte onderdelen en een goed advies leveren. Niet een advies dat gebaseerd is op het assortiment van 1 winkel.

Opzich wel een leuk ideetje om een topic te hebben dat er echt op gericht is aankoopadviezen te doen voor specifieke situaties. Zou een hoop posts in andere discussie topics kunnen schelen. (Ja ik ben op de hoogte van het "Wat moet ik kopen?"-beleid en ben het er mee eens. Alleen een apart topic speciaal voor luie mensen ;) met duidelijke Disclaimers kan best populair worden.)
Ik doe het graag voor je!
Heb zelf reeds een monstertje gebouwd en draai BF3 lekker op mijn 42" monitor :D

DM if ya need help
Pagina: 1