Toon posts:

Pakketje bij douane

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht een pakketje uit het buitenland. Het pakketje is inmiddels in Nederland gearriveerd en zit nu bij de douane. Nu zie ik echter op de tracking website staan : "Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd".

Dit zie ik voor het eerst staan bij een pakketje die ik uit het buitenland ontvang. Weet iemand wat dit precies inhoudt? Google geeft geen duidelijke informatie, maar als ik het goed heb afgeleid gaat het om een soort formulier waarbij ik de waarde van de spullen moet aangeven, is dit correct?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik weet niet precies wat er natuurlijk in het pakket zit, maar kans is groot dat de doune de inhoud aan het controleren is en kijkt of het wel overeenkomt met de aangegeven waarde op het pakket. Kans is dus groot dat je wat moet bijbetalen

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
En vragen ze daarbij om bonnetjes etc.? Of kan ik gewoon een waarde opgeven

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vraag het de douane?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:57
Ik heb weleens hetzelfde gehad, dit komt omdat de douane de inhoud en waarde niet kan achterhalen aan de hand van het pakket of inhoud. Ze sturen je een brief thuis en je zult dan een soort bewijsje van betaling moeten opsturen naar de TNT zodat ze aan de hand daarvan de te betalen belasting kunnen vastleggen. Ik heb toen een uitdraai gestuurd van de online bevestiging. Paar dagen later werd 't pakket afgeleverd en kon ik aan de deur desbetreffende kosten afrekenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jolly_Jumper op 29-09-2011 12:33 ]

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Inklaringskosten.. vaak met electronica, hetgeen meestal betekent dat je een rekening achteraf krijgt. Dit is bij mijn weten ivm handelsbetrekkingen/overeenkomsten met bepaalde landen en verschil in btw-tarieven.

Verwijderd

Topicstarter
En het is geen probleem als de werkelijke waarde anders is dan de opgegeven waarde op het pakketje? Want waarschijnlijk heeft de verzender een lagere waarde genoteerd.

Verwijderd

Ze mogen altijd een schatting doen. Deden ze bij mij ook.... 230 euro bij een waarde van 3500 euro :D

Ze hebben ebay even gecheckt voor startprijzen denk ik ;)

Nou had ik er ook maar 200 euro voor betaald ofzo... maar dan nog :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 12:41 ]

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:37:
En het is geen probleem als de werkelijke waarde anders is dan de opgegeven waarde op het pakketje? Want waarschijnlijk heeft de verzender een lagere waarde genoteerd.
Ze zullen bij jouw pakketje dus de inhoud en/of waarde niet weten, omdat deze bijv. niet duidelijk is opgeschreven zoals bij mij het geval. Ook wisten ze bij mij de inhoud niet te achterhalen, ondanks het openen van de verpakking. Of ze kijken of de beide bedragen overeen komen weet ik niet, maar het komt natuurlijk niet plausibel over als de waarde op het pakket hoger is dan jouw factuur ;).

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:59

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

lotje1 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:36:
Inklaringskosten.. vaak met electronica,
Inklaringskosten en BTW zijn niet afhankelijk van de inhoud van het pakket maar van de waarde ervan. Voor BTW als het exclusief verzendkosten boven de €22 kost en inklaringskosten mogelijk daaronder zelfs. Wanneer de waarde hoger dan €150 is krijg je te maken met artikelafhankelijke douanerechten.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij heeft de verzender volgens mij een veel lagere waarde aangegeven op het pakketje dan de werkelijke waarde. Wat kan ik dan het beste doen? Gewoon de echte waarde opgeven of toch maar verlaagde waarde.

Verwijderd

Tweedehands waarde....

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:22:
Bij mij heeft de verzender volgens mij een veel lagere waarde aangegeven op het pakketje dan de werkelijke waarde. Wat kan ik dan het beste doen? Gewoon de echte waarde opgeven of toch maar verlaagde waarde.
Gewoon de waarde die je betaalt hebt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Geen lagere bedragen, tweede hands bedragen, inkoopsprijzen of whatever. hoe je het ook went of keert het is allemaal de boel besodemieteren. En reden volgens de douane om je te vervolgen, en ook al zal het zo een vaart niet lopen zijn in mijn optiek alle andere antwoorden in strijd met zowel de douane regels als regels op GOT.

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ze sturen je waarschijnlijk een brief, juist omdat de opgegeven waarde veel te laag is. Zij denken (waarschijnlijk terecht) dat deze waarde niet de werkelijke waarde is en nu is het aan jou om te 'bewijzen' wat de werkelijke waarde van het pakket is.

Dit doe je simpelweg door een aankoopbon of (PayPal) factuur op te sturen.

Officieel is het opgeven van een te lage waarde strafbaar (ook al heeft de verzender dit gedaan, volgens de Nederlandse wet is de ontvanger verantwoordelijk). Maar in de praktijk zal het zo'n vaart niet lopen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet echt een probleem als ik nu bijvoorbeeld een veel hogere waarde aangeef via het formulier dan op het pakketje vermeld staat?

Weet iemand ook of er bij elektronica vanuit het buitenland altijd extra betaald moet worden?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:06:
Dus het is niet echt een probleem als ik nu bijvoorbeeld een veel hogere waarde aangeef via het formulier dan op het pakketje vermeld staat?
Nee.
Weet iemand ook of er bij elektronica vanuit het buitenland altijd extra betaald moet worden?
http://www.douane.nl/part...aankopen-01.html#P35_2747

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:06:
In ieder geval niet jouw probleem. De verzender kan theoretisch gezien dan worden vervolgd, al weet ik niet hoever onze douane en hun buitenlandse collega's daar achteraan zullen gaan.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1