Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding blijft kapot gaan?

Pagina: 1
Acties:

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Twee weken terug ging na bijna 2 jaar trouwe dienst mijn Nexus RX-8500 kapot. Ik had savonds mijn pc gewoon afgesloten en toen ik de pc de volgende dag weer aan wou zetten deed ie helemaal niks meer. Geen piepje, geen ledje, helemaal niks. Voeding getest op een andere pc en kwam tot de conclsusie dat de voeding stuk moest zijn. Nexus gebeld en gemaild, voeding opgestuurd en ik kreeg binnen een week na mijn eerste telefoontje een vervangend exemplaar met bericht dat de oude idd stuk was. Kudo's voor Nexus voor de snelle service.

Maar nu is dit vervangend exemplaar na een week ook stuk gegaan, met exact dezelfde symptomen. Nu kan het zo zijn dat ik door toeval een brak exemplaar heb teruggekregen maar het kan ook iets anders zijn. Vooral omdat problemen vaak dingen zijn als uitvallen tijdens gebruik enzo, terwijl dat bij mij niet zo was.

Overbelasting kan het niet zijn volgens mij, een PSU calculator geeft aan dat een 500W voeding voldoende moet zijn voor dit systeem terwijl ik een 850W heb.

MSI p55-gd65
Intel i5 processor
XFX Ati 5870
8 gb ram
3 sata harde schijven, samsung 400GB, 1TB en 2 TB
Alles zit in een antec p182 kast

Aangesloten op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging die weer in een geaard stopcontact zit. Op die stekkerdoos zit ook wat andere apparatuur (monitoren, geluidsetje) die probleemloos werken.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van 2 kapotte voedingen vlak achter elkaar?

Tomorrow is often the busiest day of the week

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kortsluiting op je moederbord? Als er twee voedingen kapot zijn gegaan verwacht ik niet dat het aan de bekabeling van de voeding zelf ligt.
Check ook of er spacers zitten tussen het moederbord en de kast. Als die er niet zitten, heb je wel kans op kortsluiting
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/tap/11630_ca77671a.JPG

Verwijderd

Check ook of er spacers zitten tussen het moederbord en de kast
als het 2 jaar goed gewerkt heeft lijkt dat erg stug natuurlijk, Oke de Core i5 kan natuurlijk ook weer geen 2 jaar oud zijn en moet dus later ingebouwd zijn geweest?. Je kan altijd een DOA krijgen en via RMA kan je nou eenmaal een gerefurbisched onderdeel krijgen (wat iig goed moet functioneren). Het KAN natuurlijk dat je mobo ook een probleem heeft maar ik zou beginnen met het controleren van de voeding!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 11:15 ]

• Dunbar
Ja ik dacht ook ff aan mijn moederbord maar als dat het was dan zou mijn hele systeem het niet meer moeten doen na de eerste defecte voeding lijkt me toch? Spacers heb ik ertussen zitten trouwens maar ik zal mijn kast es nazoeken op ongewenste contactpunten.

Het zou ook kunnen zijn dat mijn stekkerdoos met beveiliging brak is.

• Dunbar
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:10:
[...]
als het 2 jaar goed gewerkt heeft lijkt dat erg stug natuurlijk, Oke de Core i5 kan natuurlijk ook weer geen 2 jaar oud zijn en moet dus later ingebouwd zijn geweest?. Je kan altijd een DOA krijgen en via RMA kan je nou eenmaal een gerefurbisched onderdeel krijgen (wat iig goed moet functioneren). Het KAN natuurlijk dat je mobo ook een probleem heeft maar ik zou beginnen met het controleren van de voeding!
Mijn i5 is wel degelijk van oktober 2009 ;) Laatste keer dat ik wat heb ingebouwd heb ik in augustus geweest, 3 weken voordat mijn voeding stukging. Toen heb ik er een extra HD en 4gb ram bijgeprikt. Misschien heeft dat er wat mee te maken gehad maar ik zie niet hoe.
Irritant allemaal want ik durf nu ook geen nieuwe voeding te kopen oid omdat ik bang ben dat alles meteen weer kapotgaat.