Twee weken terug ging na bijna 2 jaar trouwe dienst mijn Nexus RX-8500 kapot. Ik had savonds mijn pc gewoon afgesloten en toen ik de pc de volgende dag weer aan wou zetten deed ie helemaal niks meer. Geen piepje, geen ledje, helemaal niks. Voeding getest op een andere pc en kwam tot de conclsusie dat de voeding stuk moest zijn. Nexus gebeld en gemaild, voeding opgestuurd en ik kreeg binnen een week na mijn eerste telefoontje een vervangend exemplaar met bericht dat de oude idd stuk was. Kudo's voor Nexus voor de snelle service.
Maar nu is dit vervangend exemplaar na een week ook stuk gegaan, met exact dezelfde symptomen. Nu kan het zo zijn dat ik door toeval een brak exemplaar heb teruggekregen maar het kan ook iets anders zijn. Vooral omdat problemen vaak dingen zijn als uitvallen tijdens gebruik enzo, terwijl dat bij mij niet zo was.
Overbelasting kan het niet zijn volgens mij, een PSU calculator geeft aan dat een 500W voeding voldoende moet zijn voor dit systeem terwijl ik een 850W heb.
MSI p55-gd65
Intel i5 processor
XFX Ati 5870
8 gb ram
3 sata harde schijven, samsung 400GB, 1TB en 2 TB
Alles zit in een antec p182 kast
Aangesloten op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging die weer in een geaard stopcontact zit. Op die stekkerdoos zit ook wat andere apparatuur (monitoren, geluidsetje) die probleemloos werken.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van 2 kapotte voedingen vlak achter elkaar?
Maar nu is dit vervangend exemplaar na een week ook stuk gegaan, met exact dezelfde symptomen. Nu kan het zo zijn dat ik door toeval een brak exemplaar heb teruggekregen maar het kan ook iets anders zijn. Vooral omdat problemen vaak dingen zijn als uitvallen tijdens gebruik enzo, terwijl dat bij mij niet zo was.
Overbelasting kan het niet zijn volgens mij, een PSU calculator geeft aan dat een 500W voeding voldoende moet zijn voor dit systeem terwijl ik een 850W heb.
MSI p55-gd65
Intel i5 processor
XFX Ati 5870
8 gb ram
3 sata harde schijven, samsung 400GB, 1TB en 2 TB
Alles zit in een antec p182 kast
Aangesloten op een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging die weer in een geaard stopcontact zit. Op die stekkerdoos zit ook wat andere apparatuur (monitoren, geluidsetje) die probleemloos werken.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van 2 kapotte voedingen vlak achter elkaar?
Tomorrow is often the busiest day of the week