Mac boot langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Goedemorgen Tweakers,

Op het moment heb ik op mijn bureau een Mac Mini met Os X 10.6 Server uit 2010 staan die niet opstart.
Een filesystem check laat geen fouten zien en opstarten in veilige modus heeft er in tussen voor gezorgd dat ik weer Os X in kom. Maar zodra je een programma wilt starten kun je gerust 10 minuten wachten en nog geen programma gezien hebben.
Een rondje google laat mij vooral dingen zien als resets (CMD+Alt+P+R) en opstarten in veilige modus , maar dit maakte geen verschil.

Inmiddels ben ik aardig radeloos aan het worden , en ik hoop dat iemand hier het antwoord weet of me in de goede richting kan sturen :)

Edit: inmiddels start een aantal programma's weer op , maar blijft die vaak hangen en starten sommige programma's niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door Megajr op 29-09-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 10:15
Probeer even met CCC alles op een externe HDD te zetten, vervolgens daarvan booten, je gewone schijf formatteren en terugzetten met CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je hebt toch gewoon garantie of...? Al gechecked of het niet aan het geheugen ligt? TM backup maken, opnieuw installen en restore uitvoeren?

SMC reset uitgevoerd? Bij mn iMac moet de stroom eraf en dan tenminste 10 sec de stroomknop ingedrukt houden.

Instagram / YouTube