Toon posts:

iets met proxy voor de mac (geen idee hoe het precies heet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb 2 macbooks
1 thuis aangesloten via experia box op internet
1 buiten het thuisnetwerk

Graag zou ik met de macbook buiten het thuisnetwerk via mijn macbook binnen het thuisnetwerk het internet op willen gaan. Zo kan ik bijvoorbeeld www.itvonline.nl wel kijken buiten mijn thuisnetwerk.

Ik heb het met schermdeling geprobeerd, maar dan krijg ik geen geluid door. Ook teamviewer geprobeerd maar die kwaliteit is erg slecht

iemand een idee?

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:42

RKD

Kan je niet gewoon een VPN opbouwen? en dan al je verkeer via de vpn laten lopen? Dan maak je gebruik van je thuis internet verbinding.

zoiets bijvoorbeeld : http://blog.theilluminatedengineer.com/?p=136

of deze http://www.macstories.net...-remotely-with-an-iphone/

[ Voor 44% gewijzigd door RKD op 29-09-2011 10:29 ]

iRacing Profiel

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

VPN werkt, of SSH tunneling. Opzet: je "Thuis" MacBook draait een SSH server (SysPrefs - Sharing - Remote Login), en op je ExperiaBox maak je een portforward voor port <extern poortnummer> naar <IP van MacBook "Thuis">, port 22. Vervolgens kan je van buitenaf (mits er geen bedrijfsfirewall in de weg zit) het volgende doen:

Op je "Buiten" MacBook, in de Terminal:
ssh -D9999 -p <extern poortnummer> <user>@<extern IP thuis>

Bijvoorbeeld:
ssh -D9999 -p 22 pietje@123.123.123.123

Vervolgens kan je in de Proxy settings van je browser (of globaal: SysPrefs - Network) een SOCKS5 proxy (GEEN ANDERE) instellen: localhost:9999. In dat geval gaat al het verkeer (dat op de hoogte is van de proxy settings) zijn verkeer door je SSH tunnel sturen, en vanaf de "Thuis" MacBook het internet op. Fixed! Geen VPN nodig ;)

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
ideeen genoeg zo te zien... ik zou alleen niet weten hoe ik de experia box kan port forwarden

Ondertussen is het gelukt om van buitenaf connectie te maken met de laptop via VPN.
Alleen nu nog de vraag hoe ik dan het internetverkeer via mijn huislaptop laat verlopen.

als ik op mijn macbook (buiten het huisnetwerk) aanvink dat "alle verkeer" via VPn moet heb ik geen internetverkeer.
Ik kan ook nog iets van proxy's instellen, maar heb geen idee hoe dit werkt

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen weer een stuk verder:
VPN verbinding is te maken en de experia box is ook te bereiken met de mac buiten het huisnetwerk, alleen internet lukt nog niet... iemand nog enig idee voor dit laatste stapje?