WoL over Internet

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Hoi,

Ik probeer WoL over Internet aan de gang te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar.

WoL via LAN werkt prima, dus de instellingen van de PC op zich zijn goed. Als ik het via internet wil proberen doet hij het zelden. Ik heb uiteraard de benodigde poort (9 in mijn geval) in mijn modem/router geforward naar de juiste PC.

Ergens las ik dat een Magic Packet gebruikt maakt van het broadcast adres van het subnet, omdat de ArP tables van tussenliggende switches snel leeg gaan (ik heb 2 switches tussen het modem en mijn PC, waarvan 1 switch eigenlijk een router is maar waarvan ik alleen de LAN poorten gebruik). Op diezelfde website zei men dat je dan poort 9 moet forwarden naar het gehele broadcast domain, in mijn geval 192.168.1.255, maar dat pikt mijn modem/router niet.

Dus mijn vraag: Heeft iemand ervaring met WoL over internet of een oplossing voor het probleem?

Hier is de website waar ik e.e.a. heb gelezen: http://www.depicus.com/wake-on-lan/what-is-wake-on-lan.aspx

De gebruikte hardware:

- Ziggo Ubee EVW3200 Modem/router
- Linksys WRT160N Router, doet dienst als switch
- Conceptronic Switch
- Om het magic packet te sturen heb ik 2 apps geprobeert, 'Wake' en 'iWake' voor de iPhone. Maar ook via webbased magic packet senders werkt het nog niet.

https://freight.associates

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Daffie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:02:
Ik heb uiteraard de benodigde poort (9 in mijn geval) in mijn modem/router geforward naar de juiste PC.
Dat heeft geen zin, want de desbetreffende pc heeft op dat moment geen ip adres (het ding staat uit).
Je zal toch echt moeten forwarden naar het broadcast adres.

edit: ga twijfelen door de reactie van MaximusTG.
Ik dacht dat je altijd gebruik moest maken van .255

[ Voor 27% gewijzigd door job op 29-09-2011 10:14 ]

Verwijderd

Wat ik op mijn werk wel eens gefixed heb voor wat mensen, is zorgen dat lokaal WoL werkt. En dan dmv een lokaal webservertje die van buitenaf benaderbaar is, een WoL pakket sturen naar de lokale PC.

Of je moet een router hebben die WoL ondersteund, zodat als je een WoL command stuurt, dat hij het forward naar het macadres van de lokale PC.

Hoe ik dit gedaan heb, weet ik niet meer, te lang geleden. Maar het gaat om het idee, en daar kun je vast wel wat op zoeken.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dit is al vaker langs gekomen hier op GoT; je moet in je router een static arp entry maken, waarbij je het MAC adres van de pc die je wil aanzetten koppelt aan een op buiten de dhcp range. Bij jou bijvoorbeeld 192.168.1.254. Nu kan je udp poort 9 forwarden naar dat ip.
Moet je router dat wel ondersteunen. Als je meerdere pcs wil kunnen starten neem je andere ips, 253,252, 251 etc. Forward dan bv extern udp 8 naar intern 9 van de een, extern udp 7 naar 9 voor de ander, etc.
Dan kan je alleen niet de standaard aapjes gebruiken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Daffie
Bedankt voor de snelle replies.

@job: d'oh, niet bij stilgestaan. Dan heeft die port forwarden inderdaad weinig zin.
@Supreme: Dat is inderdaad een goeie workaround, als ik het niet aan de praat krijg zal ik eens kijken of ik het op die manier kan oplossen

@MaximusTG: Ik kan op mijn modem/router geen static arp entries aanmaken voor zover ik zie, ik kan alleen bepaalde Passtrough protocollen (IPSec, PPTP), uPnP en multicasts enablen/disablen. En dan een MAC-adres opgeven waar deze Passtrough's heenmoeten. Dit heb ik al geprobeerd maar werkt niet. Overigens heeft mijn PC uiteraard een statisch IP-adres (.10), en de DHCP scope staat op .20 t/m .100, hij ligt dus al buiten de DHCP range.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het gaat er niet om dat je pc een statisch ip heeft; Aan het MAC-adres van de netwerkkaart van je pc koppel je als het ware twee ip's. Degene die je gebruikt als je pc aanstaat, en degene die je koppelt aan je MAC-adres in je router via een static arp entry. Dat is nodig zodat de router die pc niet vergeet als ie een tijdje uitstaat. Je neemt daarvoor een ip buiten de DHCP range omdat je natuurlijk niet wil dat een andere pc dat adres toegewezen krijgt.

Over je router van Ziggo kan ik niet vinden of je een static arp entry kan maken (vaak gaat dat via een telnet interface, niet via de webinterface. De Ubee heeft wel de mogelijkheid om hem in semi-bridge mode te zetten. Dan krijgt je eigen router het publiek ip en zou je daar mogelijk de static arp entry kunnen maken. Maar helaas kan dat ook niet met die Linksys...

De oplossing met het webservertje is zeker de makkelijkste..

De static arp entry heb ik zelf wel werkend in mijn Copperjet modem van Alice. Maar niet veel modems/routers lijken het te ondersteunen.
Helaas kan je op jouw Linksys ook geen alternatieve firmware zetten zoals DD-WRT.

[ Voor 11% gewijzigd door MaximusTG op 29-09-2011 11:45 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Daffie
Oke, bedankt voor de uitleg :) Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Ubee, kijken of zij nog iets waardevols toe kunnen voegen.

Mocht dat allemaal niet baten dan zal ik naar alle waarschijnlijkheid er gewoon voor zorgen dat ik hier iets van een webserver neerzet o.i.d.

Pagina: 1