Helaas is mijn half jaar oude Vertex II overleden (gumpf) en hierop had ik Win7 geinstalleerd. Hiernaast had ik ook 2 Samsung Spinpoints hangen (1,5 Tb per stuk) en in Raid0 gezet. Belangrijk detail hierbij, deze had ik in Windows zelf in Raid0 gezet en dus niet via de "Intel Storage manager". In de bios was dus NIET de optie raid geselecteerd/aan gezet. Van een collega heb ik begrepen dat wanneer windows 7 weer geïnstalleerd is dat het dan ook weer mogelijk is om de schijven opnieuw als raid0 aan te merken waardoor de informatie die erop staat behouden blijft (en hier is het mij om te doen). Voor de duidelijkheid: met de samsung Spinpoints zelf is dus niets mis.
Wie kan mij vertellen of dit verhaal klopt? En waar ik op moet letten of wat ik exact moet doen (óf beter: wat ik vooral NIET moet doen). Uiteraard heb ik hier eerst al zelf op gezocht maar kon niets vinden. Wellicht zoek ik niet op de juiste termen. Als iemand weet waar ik het antwoord kan vinden dan ben ik daar erg blij mee. Alvast bedankt voor het meedenken!
Wie kan mij vertellen of dit verhaal klopt? En waar ik op moet letten of wat ik exact moet doen (óf beter: wat ik vooral NIET moet doen). Uiteraard heb ik hier eerst al zelf op gezocht maar kon niets vinden. Wellicht zoek ik niet op de juiste termen. Als iemand weet waar ik het antwoord kan vinden dan ben ik daar erg blij mee. Alvast bedankt voor het meedenken!