• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 14:15
De situatie is als volgt:
Ik heb een Alienware M17x R3 en ik heb hier sinds kort een Crucial M4 64GB SATA3 SSD in geplaatst. Ik had in de eerste instantie via Acronis Migrate Easy de oude HDD gemigreerd naar de SSD.

Dit werkte prima, totdat de laptop uit geweest was. Toen ik de laptop op wilde starten kreeg ik de melding bij het laden van Windows:
0xc00000e9
An unexpected i/o error has occurred

Deze melding kreeg ik zonder dat er een cd/dvd/usb-stick was geplaatst. Er werd door Windows aangeraden een start-up repair uit te voeren, maar die keuze gaf dezelfde melding.

Ik heb vervolgens via de Windows dvd een start-up repair uitgevoerd en daarna werkte het weer naar behoren. Tot, je raad het al, de laptop uitgeschakeld werd.

Wat zoeken op Google gaf resultaten om Windows opnieuw te installeren en om de BIOS te updaten.

Ik heb inmiddels een nieuwe installatie uitgevoerd d.m.v. de Windows dvd en daarna ook de BIOS geupdate en deze geeft wederom dezelfde foutmelding.

De Windows versie is Windows 7 Professional X64. De BIOS-versie is A08 (8-8-2011).

Ik heb niet echt zin om iedere ochtend te moeten beginnen met een start-up repair om zo in te kunnen loggen.

Het heeft iets te maken met de SSD, maar of deze nou defect is, of dat mijn laptop hier niet mee om kan geen weet ik dan niet.

Hebben jullie misschien nog tips?

Sign here please

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Ik zou het inderdaad richting je SSD(controller) gaan zoeken want op google staat dat volgens een MS engineer het volgende aan de hand is:

The error message - An unexpected I/O error has occurred, Status: (0Xc00000e9) is a hardware error pertaining to your computer's BIOS. Basically it is telling you that the computer is not able to reliably communicate with the hard drive.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Heb je Firmware 009 al op je SSD gezet? (even op de website van Crucial kijken).
Ik heb exact dezelfde ssd in mijn laptop, en had eerst ook regelmatig opstartproblemen. Na de firmwareupgrade NIKS meer van gemerkt. Wellicht voor jou ook een uitkomst.

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik weet of dit van toepassing is, maar toen ik mijn PC in een andere case heb gezet wilde hij ook niet meer opstarten. Ik kreeg niet dezelfde error als de jouwe, maar bij mij lag het probleem bij het feit dat mijn BIOS op IDE modus stond (conventionele HDD als ik het goed heb) en voor SSD's moet hij op AHCI modus staan.

• Monsie
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:37:
Heb je Firmware 009 al op je SSD gezet? (even op de website van Crucial kijken).
Ik heb exact dezelfde ssd in mijn laptop, en had eerst ook regelmatig opstartproblemen. Na de firmwareupgrade NIKS meer van gemerkt. Wellicht voor jou ook een uitkomst.
Hij heeft inderdaad firmware 009.
Sagaris schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:44:
Ik weet of dit van toepassing is, maar toen ik mijn PC in een andere case heb gezet wilde hij ook niet meer opstarten. Ik kreeg niet dezelfde error als de jouwe, maar bij mij lag het probleem bij het feit dat mijn BIOS op IDE modus stond (conventionele HDD als ik het goed heb) en voor SSD's moet hij op AHCI modus staan.
In de BIOS staat hij inderdaad op AHCI.

Sign here please

• Monsie
Inmiddels heb ik wederom een installatie van Windows gedaan met de BIOS instelling op RAID voor de SSD. Hij lijkt het nu wel te doen. Het topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Helaas tevroeg gejuigd. Ik heb nog steeds dezelfde problemen. Ik ga morgen terug naar de winkel om uit te sluiten dat het de SSD is.

[ Voor 28% gewijzigd door Monsie op 29-09-2011 19:43 ]

Sign here please

Verwijderd

We sluiten geen topics omdat het is opgelost, precies om deze reden ;)

Ik vermoed inderdaad de SSD, ik zou een andere proberen zoals de intel 320 of kingston V+100. Maar misschien is het sneller om windows tijdelijk op je harde schijf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
Inmiddels heb ik mijn SSD omgeruild bij de winkel voor wederom een Crucial M4. Tevens net Windows geïnstalleerd.

Nu even afwachten hoe het morgen gaat.

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
Inmiddels zijn we een dag verder. En inmiddels is gebleken dat het omruilen (voor een 128Gb versie) het euvel niet verholpen heeft....

Denken jullie dat het zou helpen om hem om te ruilen voor bijvoorbeeld een Intel? Of zijn er nog andere ideeën?

Edit: De nieuwe SSD heeft ook firmware 009.

[ Voor 8% gewijzigd door Monsie op 01-10-2011 22:07 ]

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht. Een M17x.

Ik had daar iets over gehoord, ik meende dat een SATA3 device het maar in een van de 2 SATA poorten doet, probeer de HDD en SSD om te wisselen, als je toch bezig bent, kijk dan meteen of er een BIOS update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:11:
Wacht. Een M17x.

Ik had daar iets over gehoord, ik meende dat een SATA3 device het maar in een van de 2 SATA poorten doet, probeer de HDD en SSD om te wisselen, als je toch bezig bent, kijk dan meteen of er een BIOS update beschikbaar is.
De bios is de meest recente versie. Deze had ik al geupdate met de eerste SSD. Ik ga de schijven omwisselen (dan komt de SSD in slot 1 te zitten en de HDD in slot 0 en word er geboot van slot 1)

Bedankt voor de tip!

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
Ik heb zojuist de hardeschijven omgeschroefd en hij start nu zonder problemen. Wederom ga ik het wel nog even een dagje afwachten :)

Ik weet niet waar je het gelezen had, maar bedankt voor de tip. Hier had ik zelf echt niet aan gedacht.

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
Na een dag test herstarten kan ik toch concluderen dat het omwisselen van de schijven geholpen heeft.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Sign here please

Pagina: 1