• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Kort geleden heb ik een aantal tweedehands routers en switches gekocht omdat ik in huis het internet beheer.
Twee van de routers zijn welbekende DIR-655's.
De ene werkt prima, maar de andere is niet bereikbaar via Ethernetkabel, maar wel via WiFi.
Als je een LAN-kabel in de router plugt gebeurt er niets. Er gaat geen lampje branden, en de kabel wordt niet gedecteerd.

Ik heb de router een aantal keer soft gereset, hard gereset, van de stroom gehad, door alle instellingen gefietst, de laatste firmware (1.31EU) geflasht, maar ik krijg de kabel niet werkend.
Vreemd genoeg kan ik de router wel via WiFi benaderen, en kan ik dan via 192.168.0.1 wel gewoon op de router inloggen.

De andere DIR-655 heeft exact dezelfde instellingen, en doet het wel gewoon, via dezelfde kabel op dezelfde computer(s).
Betekent dit dat de router defect is, of heb ik nog dingen over het hoofd gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 28-09-2011 22:43 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Je hebt alle poorten van de router geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07

lier

MikroTik nerd

Hoe kan het dat de router niet bereikbaar is via LAN maar dat het je wel gelukt is te flashen?
Is het probleem dat je geen IP adres toegewezen krijgt als je bekabeld aan sluit?
Heb je al een keer met een vast IP adres geprobeerd?
Staat je netwerkkaart momenteel op DHCP ingesteld?
Weet je zeker dat je wireless met de "probleem router" verbinding maakt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Ik heb inderdaad alle poorten geprobeerd.

De router heb ik geflasht door via WiFi de nieuwe firmware te uploaden (ik weet het, volgens D-Link risky, maar het lukte wel).

Mijn netwerkkaart staat inderdaad op DHCP, en de router ook. Een vast IP mocht ook niet baten.
Het probleem is ook niet dat ik geen IP krijg, het probleem is dat er überhaupt niets gebeurt: zowel volgens mijn pc als volgens de router is er geen kabel verbonden. Bovendien werkt DHCP over WiFi wel, en krijg ik met de andere DIR-655 (ook hardwareversie A4, FW 1.31EU) wel gewoon verbinding.

Ook weet ik zeker dat ik met de 'probleemrouter' verbinding maak via WiFi, aangezien er geen andere routers binnen bereik waren, en al helemaal niet met de default SSID ('dlink') en zonder beveiliging waarop alle instellingen nog op default staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghost Dog op 29-09-2011 12:47 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07

lier

MikroTik nerd

Treedt hetzelfde gedrag ook op als je de LAN kabel in de WAN poort van de router steekt?
Is de router als werkend verkocht?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Als ik de router gereset heb krijg ik, onafhankelijk van waar ik de kabel in doe (WAN- of LAN-poort), in het netwerkcentrum te zien dat de kabel is aangesloten, waarna hij steeds eindeloos blijft hangen op 'Identificeren'.
Als ik de kabel er dan uit haal en in een andere poort doen blijft er staan dat de kabel niet is aangesloten, waarna er helemaal geen respons meer komt.
Het uitzetten van DHCP en toekennen van een vast IP-adres verandert hier niets aan.

Ik heb de router als werkend gekocht, dus ik zal verkoper er eens op aanspreken.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-07 12:32

donny007

Try the Nether!

Staat de DHCP-server wel aan? Stel een statisch IP in op een van je bekabelde PC's, probeer dan is in te loggen op de router

Edit: Ik moet is verder lezen |:(

Probeer het is met een andere pc, het kan goed zijn dat er een instelling verkeerd staat, of de LAN-drivers brak zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door donny007 op 29-09-2011 15:43 ]

/dev/null

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
donny007 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:08:
Staat de DHCP-server wel aan? Stel een statisch IP in op een van je bekabelde PC's, probeer dan is in te loggen op de router

Edit: Ik moet is verder lezen lezen |:(

Probeer het is met een andere pc, het kan goed zijn dat er een instelling verkeerd staat, of de LAN-drivers brak zijn.
Dat had ik al geprobeerd, en werkte niet.

Ook als ik de pc een statisch IP-adres (192.168.0.197 - subnetmasker 255.255.255.0, default gateway 192.168.0.1) geef, en DHCP op de router aanzet met een reservering voor een pc met mijn pc's naam, MAC-adres en IP 192.168.0.197 gebeurt er nog steeds niets.
Ik heb hier ook een Ubuntu-netbook staan, en ook die krijgt geen verbinding.

[ Voor 26% gewijzigd door Ghost Dog op 29-09-2011 16:04 ]

Pagina: 1