Toon posts:

Router als repeater -draadloos ontvangen en sturen per kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met heel wat kabels die ik eigenlijk niet zomaar door mijn huis wil laten liggen.
Het internet komt binnen in de internetmodem en die verstuurd het terug per kabel of draadloos.

Ik zit nu met 3 lange kables naar mijn digicorder, receiver en computer (deze staan allemaal kort bij elkaar maar 10 meter van de modem en hebben geen wifi dus moeten met kabel aangesloten worden).

Kan ik met de router die ik nu heb ( D-link DIR-635 ) het wireless signaal van de modem opvangen en dit signaal per kabel terug doorsturen naar de digicorder, receiver en computer?

Ik vind nergens of deze router dit kan.
Als dit niet kan, zijn er dan repeaters die dit wel doen(of sturen repeaters het signaal nooit door per kabel)

Kan iemand hierbij helpen, pretty please :)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-12 16:42
Gewoon zo'n apparaat als bridge inzetten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-12 17:56

donny007

Try the Nether!

Als de router een functie als "Wireless Client" of "Client Bridge" heeft is het mogelijk om hem als draadloze ontvanger te gebruiken, het wordt dan een "draadloze kabel" met aan het eind een switch.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is dus niet het geval. Dus ben ik van plan om zo'n bridge te kopen. Kan zo'n wireless bridge dan draadloos ontvangen en kan het dan draadloos EN per kabel het signaal terug doorsturen? En vinden alle apparaten in het netwerk elkaar dan nog goed. Dit is vrij belangrijk omdat ik van plan ben om van mijn pc naar mijn receiver en naar mijn tv te streamen.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-12 17:56

donny007

Try the Nether!

Dat ligt aan het model router, en wat de firmware toelaat (en eventuele third-party firmware zoals DD-WRT of OpenWRT).

Meestal is dat niet het geval, ja kan uiteraard wel een wireless access point weer achter die bridge hangen om het netwerk uit te breiden.

Dus:

code:
1
2
Draadloos modem ~~~ Bridge |----> Bekabelde apparaten 
                           |----> Access Point (D-link DIR-635) ~~~ Draadloze apparaten

Stel de D-link in als Access point (DHCP uitzetten, kabel in LAN-poort prikken), zorg dat de SSID's en beveiligingsinstelling hetzelfde zijn (stel in de bridge het BSSID (Wireless-MAC) van het modem in, dit om te voorkomen dat hij roam'd naar het andere access point en een loop maakt ;) Als dat niet kan, gebruik 2 verschillende SSID's.

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 29-09-2011 10:58 ]

/dev/null

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:18
Als ik je eerste post goed lees heb je nu dus een Modem/router, en 10 meter verder 3 apparaten die daar op aangesloten moeten worden. Dus nu heb je 3 kabels van je modem/router naar de 3 apparaten liggen. Maar als die apparaten zo dicht bij elkaar staan, waarom koop je dan niet een switch, leg je één kabel van je modem/router naar die switch (of een router die je dan als switch gebruikt, zodat'ie ook WiFi uitzendt), en dan drie korte kabeltjes naar je apparaten?

Dus:

code:
1
2
3
Modem ------kabel------> |Switch --kabel--> digicoder
                         |Switch --kabel--> receiver
                         |Switch --kabel--> computer

Of, als je een router gebruikt voor WiFi:

code:
1
2
3
4
Modem ------kabel------> |Router--kabel--> digicoder
                         |Router--kabel--> receiver
                         |Router--kabel--> computer
                         |Router~~~~~~ Draadloos ~~~~~~ andere apparaten

[ Voor 13% gewijzigd door Daffie op 29-09-2011 22:43 ]

https://freight.associates

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 00:58
Kan inderdaad gewoon. Heb het jaren terug een keer gedaan met WRT54G met Sveasoft. http://sveasoft.com/

Wifi signaal van de buurman lenen en op het interne lan met DHCP via switch O-)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:55
Ik heb dit recentelijk nog gedaan met een WRT54G 5.1 met DD-WRTv24-sp2.
"Client Bridge" modus

Standaard zijn er volgens mij maar weinig routers die dit kunnen.

Maar als je al een kabel hebt lopen is een goedkope switch ook een oplossing om van 1 kabel weer 4 te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door jeroen3 op 29-09-2011 23:05 ]

Pagina: 1