Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke internet provider

Pagina: 1
Acties:
  • 871 views

Verwijderd

Topicstarter
Haa beste lui,

Ik heb echt al overal gezocht dus ik ga het hier maar proberen.

Binnenkort ga ik op mezelf wonen en ben op zoek naar een goede internet provider zonder gezeur.
Mijn huidige provider is KPN met hun Experiabox... Erg ellendig.... heb al ruim een jaar problemen met NAT3 en programma's die niet op internet kunnen. Mijn ps3 kan er ook niet op.

Welke providers (liefst met tv erbij) hebben bovengenoemd gezeur niet of in mindere mate?
Ik heb KPN al gecontact en die beloven dat het verholpen is maar daar geloof ik niet meer in.
Hoewel de interactieve tv perfect werkt geloof ik niet meer in hun internet....

Mijn excuses als dit topic een herhaaltopic is. Ik heb gezocht naar vergelijkbare topics op dit forum.

Graag hoor ik van jullie,

Mvg,

T.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb niet heel veel advies voor je maar wellicht kan je eerst kijken welke providers er uberhaupt internet bij je geven. ADSL/Kabel/Glasvezel, dat is goed om te weten. Dan kijken naar wat je als minimale snelheid wil en dan zou ik kijken of er een mogelijkheid is om je eigen router/modem te gebruiken in plaats van zo'n cheap ass ding dat je van de provider krijgt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat het eerst zo handig is dat je eerst even aangeeft welk budget je per maand te besteden hebt, en welke eisen je verder aan je ISP stelt.

Verder raad ik je aan om in de t.net ADSL winkel te kijken :)
http://tweakers.net/adslwinkel

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Haa,

Thx voor de snelle reacties!
Wat mijn budget betreft, niet meer dan 50,- en dat moet redelijk te doen zijn denk ik zo :-)

Ik heb alle bekende providers al bekeken en er zitten leuke aanbiedingen tussen..
Maaarrrrr, dankzij de KPN experiabox ben ik een beetje huiverig geworden op het vlak van interactieve TV in combinatie met internet... Heb echt heel erg veel zitten vloeken en balen het afgelopen jaar.
Ik weet ook niet of mijn huisraad heel blijft als ik in de toekomst nog een keer strict NAT in beeld zie verschijnen haha.

Wat betreft modems heb ik weinig verstand.. hier moet ik mij echt in gaan verdiepen.
Ik ga eerst wel eens even kijken in de ADSL winkel ;-)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Interactieve TV van KPN raad ik je sowieso al sterk af.

Welke andere opties heb je nog?

Verwijderd

Topicstarter
Telfort en tele2 staan bovenaan en hebben mooie prijzen.
Naast internet zonder grenzen en beperkingen (pc game op z'n tijd en de ps3) heb ik graag televisie met programma gemist, HD zou mooi zijn.

Op het adres waar ik kom te wonen zijn alle grote providers iig beschikbaar.

Ik heb slechts ÉÉN eis. Ik wil echt nooit meer strict NAT gezeur hebben, vrij kunnen downloaden.
UnPn is dus ook wel zeer welkom.

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 09:26
tele2 heeft geen upnp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:59:
Telfort en tele2 staan bovenaan en hebben mooie prijzen.
Naast internet zonder grenzen en beperkingen (pc game op z'n tijd en de ps3) heb ik graag televisie met programma gemist, HD zou mooi zijn.

Op het adres waar ik kom te wonen zijn alle grote providers iig beschikbaar.

Ik heb slechts ÉÉN eis. Ik wil echt nooit meer strict NAT gezeur hebben, vrij kunnen downloaden.
UnPn is dus ook wel zeer welkom.
En wat let je nu precies om zelf aan de hand van deze eisen een provider te kiezen?

Overigens is in mijn ogen ADSL altijd duurkoop. Iets met beloofde snelheid enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 23:06 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit is onzin want UPNP zit vast aan je router, niet aan je provider.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:06:
Overigens is in mijn ogen ADSL altijd duurkoop. Iets met beloofde snelheid enzo.
Leuke opmerking.. Vind ik ook erg leuk om te horen in dit gebied waar alleen ADSL(1) te krijgen is :/ ..

Houd dit soort opmerkingen voor je, ik ben het er mee eens dat je beter iets anders als ADSL(2(+)) kan nemen mocht dit mogelijk zijn, maar in veel gevallen is dit niet zo.

[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2011 23:10 ]

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:09:
[...]

[...]

Leuke opmerking.. Vind ik ook erg leuk om te horen in dit gebied waar alleen ADSL(1) te krijgen is :/ ..

Houd dit soort opmerkingen voor je, ik ben het er mee eens dat je beter iets anders als ADSL(2(+)) kan nemen mocht dit mogelijk zijn, maar in veel gevallen is dit niet zo.
Beetje snel op je *** getrapt? Wat een kansloze reactie van je. Sorry hoor, maar zodra je een keuze hebt tussen kabel en ADSL en je wilt bijvoorbeeld 25€ per maand uitgeven dan zul je met kabel in 90% van de gevallen een veel snellere verbinding hebben dan met ADSL. Aangezien TS nergens aangeeft dat hij geen kabel kan nemen zie ik niet in wat jouw opmerking richting mij toevoegt.

• just
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 09:26
klopt, alleen in de tele2 router staat het niet aan en is ook niet aan te zetten.
of je moet een eigen router kopen en die aansluiten op het tele2 netwerk... ( nooit gezien, weet ook niet of dat kan en of dan alles blijft werken )
D4NG3R schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:09:
[...]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mijn reactie was letterlijk gericht op wat jij zegt over ADSL, terwijl er in verreweg de meeste buitengebieden van Nederland alleen ADSL te krijgen is..

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand iets van Telfort? Ervaringen mee?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Telfort alleen ervaringen wat betreft internet. En dat is vrij positief. Meegeleverd zyxel modem/router is best uitgebreid en niet dichtgetimmerd. Alleen wat onlogisch af en toe. Die heb ik later omgetoverd tot een modem (was ook heel makkelijk in te stellen) en mijn eigen router erachter gehangen. Nooit problemen mee gehad om eerlijk te zijn. Het enige wat me wel opviel was dat de telfort dns servers nogal wat achterlopen. Heeft bijna een week geduurd voordat die een change in mijn eigen domein doorhadden. Maar dat lost opendns/googledns dan ook wel weer op.

Qua snelheid is het overigens ook heel netjes alleen heeft dat vrij weinig met telfort en meer met het netwerk zelf te maken. Van kpn hiero volgens mij. Was altijd 14mbit en sinds een paar maandjes 17mbit. Ik gok door fttc.

[ Voor 16% gewijzigd door Craven op 29-09-2011 00:46 . Reden: snelheid toegevoegd ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:13:
[...]

Beetje snel op je *** getrapt? Wat een kansloze reactie van je. Sorry hoor, maar zodra je een keuze hebt tussen kabel en ADSL en je wilt bijvoorbeeld 25€ per maand uitgeven dan zul je met kabel in 90% van de gevallen een veel snellere verbinding hebben dan met ADSL. Aangezien TS nergens aangeeft dat hij geen kabel kan nemen zie ik niet in wat jouw opmerking richting mij toevoegt.
Zowel upc als ziggo leveren geen internet voor 25 euro.

Verwijderd

Das vreemd, want op de website van UPC kost fiber power 25mbit €17,95 per maand en daarna 25€.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:17:
Das vreemd, want op de website van UPC kost fiber power 25mbit €17,95 per maand en daarna 25€.
En dat is inclusief of exclusief de analoge kosten?;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
just schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:16:
klopt, alleen in de tele2 router staat het niet aan en is ook niet aan te zetten.
of je moet een eigen router kopen en die aansluiten op het tele2 netwerk... ( nooit gezien, weet ook niet of dat kan en of dan alles blijft werken )

[...]
Je login gegevens staan in je tele2 router.
met een eigen router kom je er dus niet op.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:17:
Ik gok dat er ergens een * staat, en dan in de voetnoot in kleine lettertjes:
*Alleen in combinatie met een triple-play abbonement

[ Voor 28% gewijzigd door RocketKoen op 29-09-2011 15:23 ]

TheS4ndm4n#1919

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Houd er rekening mee dat veel (alle?) ADSL verbindingen alsnog over het KPN netwerk gaan.
Als je dus niks met KPN te maken wilt hebben, ben je dus op kabel aangewezen.
Kabel is overigens vaak een uitstekende optie, hoewel de prijzen er vanwege het gebrek aan concurrentie vaak niet erg laag zijn.

Verwijderd

Xaero schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:21:
[...]

En dat is inclusief of exclusief de analoge kosten?;)
Daar heb je een punt. Die hoef ik echter niet te betalen omdat het in de huur inbegrepen zit en daarom is mijn factuur slechts 25 euro. Echter is dat in veel gevallen voor de TV/Radio, waarbij ik me slechts weinig mensen in kan denken die wel internet +analoog hebben van UPC/Ziggo maar TV bij een niet-kabelaanbieder. Het zou daarom niet helemaal eerlijk zijn die 15 euro analoge kosten volledig aan internet toe te schrijven.

Mocht TS namelijk kabel nemen dan zou hij digitale TV voor zo'n 6 euro per maand hebben ipv 21 (analoge kosten zijn dan bij internet meegerekend).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens aan waar je woont, bepaald nogal welke keuzes je hebt...

Idem mbt wat je met vaste telefonie en televisie doet, als je bij een van de twee (of beide |:( ) al vastrecht betaalt maakt dat nogal uit voor kostenplaatje :o

Oslik blyat! Oslik!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11 20:22
Houd er rekening mee dat veel (alle?) ADSL verbindingen alsnog over het KPN netwerk gaan.
Als je dus niks met KPN te maken wilt hebben, ben je dus op kabel aangewezen.
Kabel is overigens vaak een uitstekende optie, hoewel de prijzen er vanwege het gebrek aan concurrentie vaak niet erg laag zijn.
Dit is niet helemaal waar. Nagenoeg alle ADSL gaat over telefoniekabels. Echter zijn er naast partijen als KPN ook andere patijen die eigen DSLAMs in de wijkcentrales hebben staan (Tele2 b.v).
En als je niks met KPN te maken wilt hebben, kan je ook voor glasvezel kiezen. Echter gaat KPN zich hier ook steeds meer in mengen, dus je hebt niet altijd de vrije keuze.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Volgens mij heeft ts niet zozeer problemen met KPN alswel met de door hen geleverde Experiabox. Dat zou dus eventueel opgelost moeten zijn met een andere aanbieder zoals bv Telfort.

@TS: Zoals al eerder werd gevraagd, welke aanbieders zijn er beschikbaar, dus UPC/Zeelandnet/Ziggo/Caiway/etc en heb je al gekeken wat voor een snelheidsindicatie je hebt met xDSL? http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dit zijn natuurlijk niet echt eisen aan een internetprovider, eerder aan het modem dat bij dat pakket zit.
Stel eens wat vragen in de diverse grote topics, en ga op zoek naar wat meer informatie. GoT is geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.