• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Van Telfort hebben wij een Zyxel P-2601HN-F1 draadloze router in bruikleen gekregen. Alleen het bereik is net niet groot genoeg om de bovenverdieping te bereiken. Mijn vader had besloten om daarom een extender van TP-Link aan te schaffen.

De TP-Link TL-WA730RE werkt alleen niet vlekkeloos. Na het instellen van het modem is duidelijk te zien dat er twee bronnen zijn met dezelfde SSID (gecontroleerd met inSSIDer). Alleen hapert de internet verbinding als er contact wordt gemaakt met het netwerk. De ene keer is er wel verbinding met het internet en de andere keer niet. Er stonden op een gegeven moment 3 laptops aan waarvan er 2 internet hadden en 1 niet.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft de extender DHCP aan staan? Zo ja, dan is dat fout en is het logisch dat de pc's verbonden met extender geen internet hebben. Je moet in de TP-link goed kijken want er zijn 2 opties in het extender menu die je moet kiezen, waarschijnlijk heb je net de verkeerde optie gekozen. Heb het een keer ingesteld bij een vriend dus weet het helaas niet gedetailleerder meer.

[ Voor 47% gewijzigd door Aghanim op 28-09-2011 22:19 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

Ik dacht dat in het geval van een extender verschillende SSID's gebruikt moeten worden!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:39
Aghanim schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:18:
Heeft de extender DHCP aan staan? Zo ja, dan is dat fout en is het logisch dat de pc's verbonden met extender geen internet hebben. Je moet in de TP-link goed kijken want er zijn 2 opties in het extender menu die je moet kiezen, waarschijnlijk heb je net de verkeerde optie gekozen. Heb het een keer ingesteld bij een vriend dus weet het helaas niet gedetailleerder meer.
Ik meen inderdaad extender en universal extender...
Jij moet in dit geval de universal hebben!

De gewone extender is voor als je ook een TPlink router hebt als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
probleem is opgelost. De extender en de router hadden beide hetzelfde ip-adress (192.168.1.254). Door het ip-adres van één van de twee te veranderen is het probleem opgelost.