• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-02 12:45
Hallo,

Ik heb het probleem dat als ik mijn computer uitzet al mijn usb apparaten nog steeds stroom krijgen. Ik heb bijv. een xbox 360 receiver en het groene lampje daarvan brandt altijd, maakt niet uit of de pc aanstaat. Is dit een fout in het moederbord of een BIOS optie? Mijn moederbord is een ASRock 890GX Extreme 4.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je al inde BIOS gekeken of daar een optie wordt aangegeven? Wat zegt de manual? Er zijn USB-poorten die kunnen blijven opladen na uitzetten.

Oftewel: eerst zelf gaan zoeken in de BIOS :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niet alle moederborden hebben daar een instelling voor.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 00:53
Sommige moederborden hebben een jumper ervoor, vaak zit deze nabij de PS/2-poorten. Hiermee kan worden ingesteld of USB en PS2 van stroom moet worden voorzien via de 5V-lijn of de 5VSB-lijn (standby). Bij die laatste blijft er stroom op de USB-poorten staan als de PC uit staat.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik neem aan dat je zelf al eerder hebt gezocht op het grote www, voordat je onze hulp inschakelde? Wat heb je gedaan? Wat heb je gevonden? Waarom is dat niet voldoende info?

Zelf inzet tonene om je problemen opte lossen is een eerste vereiste op GoT. Mocht je dat niet hebben gedaan, dan kan ik dit topic beter sluiten...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kienwaiwong schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:58:
Sommige moederborden hebben een jumper ervoor, vaak zit deze nabij de PS/2-poorten. Hiermee kan worden ingesteld of USB en PS2 van stroom moet worden voorzien via de 5V-lijn of de 5VSB-lijn (standby). Bij die laatste blijft er stroom op de USB-poorten staan als de PC uit staat.
Zelfs dat hebben sommige helaas niet...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Heb je USB-apparaten met externe voeding aangesloten? Het 'probleem' kan ook daar liggen; de externe voeding voedt terug de PC in en daarmee de rest van de aangesloten apparaten.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:37

itsalwaysme

Graast voor DB

Zie onder andere pagina 62 van de manual: PS/2 Keyboard Power On
en pagina 67: de laatste 2 punten.

Dit had je ook zelf kunnen uitzoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door itsalwaysme op 29-09-2011 22:54 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Pagina: 1