• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Denk je te investeren in spullen met kwaliteit, werkt het nog niet optimaal. Het probleem doet zich voor met films kijken. Ik zal een lijstje maken met spullen die ik heb:

HDI Dune D1 (laatste firmware)
Synology DS211+ (JBOD configuratie, nfs tcp en udp geprobeerd)
UPC Thomson TWG870U (Gigabit)

Films worden gedownload met couchpotato, sickbeard en sabnzb en in volume1/films en/of volume1/series gezet. Wanneer ik een mkv van bijvoorbeeld thor en/of battle of los angeles kijk zijn er bepaalde fragmenten waar het beeld begint te stotteren en het geluid wegvalt. Uit een leestest blijkt dat ik maximaal 3,6mbit per seconde haal via dit netwerk. Wanneer ik op de info knop druk van de dune komen er buffer errors te staan. Alles zit aangesloten met cat5 kabels, cat6 ftp besteld en komt morgen binnen met een beetje geluk.

Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk processen te stoppen op de NAS maar dit heeft geen invloed op de snelheid. Ik ben ten einde raad want heb best aardig wat geld uitgegeven voor dit mooie spul maar het wil niet vloeiend werken. Suggesties of oplossingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Deef_K op 28-09-2011 19:13 . Reden: meer informatie toegevoegd ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat is de maximale effectieve snelheid van je Dune?

Ik heb bijvoorbeeld een Xtreamer met 100Mbit ethernet, maar met een 20+GB MKV kan ik `m laten stotteren, omdat die 10MB`s per seconde gewoon niet gehaald worden door de chipset van de speler.

Probeer de films eens direct op de speler af te draaien (usb-schijf of interne disc). Op die manier kun je uitsluiten of het echt bij je netwerk /chipset. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Deef_K
USB schijf via dune is geen enkel probleem dan trekt die gewoon 30mb maar dat lijkt me logisch omdat het netwerk dan uitgeschakeld word. Overigens heb ik m nu weer op tcp gezet, moet dat eerst "geïndexeerd" worden ofzo want hij haalt nu wel opeens 9mbs? Eventjes aankijken dan maar.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
3.6 MB/s is in elk geval een erg lage netwerksnelheid voor zowel de Dune als je NAS. Hier haal ik makkelijk 9+ MB/s met mijn Dune vanaf mijn server. En die NAS moet makkelijk 60+ MB/s kunnen halen.

Controleer in elk geval de volgende dingen:
- Heb je de laatste firmware op de Dune geinstalleerd?
- Heb je de laatste firmware op de NAS geinstalleerd?
- Zijn de kabels in orde (dat ga je morgen dus checken)?
- Staan de instellingen op de Dune zoals hieronder?
Setup > Audio:•HDMI Audio - Enabled
Setup > Miscellaneous > System:•Fast SMB access - Disabled

•Fast disk access - Enabled
•Blu-ray playback improvents - Disabled
•Blu-ray bitstream improvents - Disabled
•Experimental Gigabit support - Disabled

Setup > Video:•Auto framerate : 24/50/60Hz
Setup > Video > Advanced settings:

•HDMI CEC - Disabled
•HDMI color depth - 8 bit
Bron: [Mediaplayer] HDi Dune (Base/Prime/Max/Duo/Smart) - deel 2

• Deef_K
Die staan allemaal goed maar kan alleen de optie experimental gigabit support niet vinden. Morgen krijg ik cat6 kabels binnen. Heb alles op laatste firmware, zal morgen de dune is kijken. Heb t laatst via download van de website gedaan en via usb er op gezet. Die 3,6 slaat op de leessnelheid van een bestand. Downloadsnelheid via sabnzb gaat max 2,7.

[ Voor 66% gewijzigd door Deef_K op 28-09-2011 22:12 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maar heb je wel de nieuwste firmware dan? Die kun je overigens gewoon via het menu laten controleren en indien nodig updaten.

Ik zou sowieso even testen met een pc of je NAS wel gewoon goede snelheden haalt als je met een pc bestanden leest / schrijft.

[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 28-09-2011 22:11 ]

• Deef_K
Mijn imac is via wifi, morgen krijg ik ook 15m cat6 binnen, puur voor snelheid van kopieren te testen aangezien ik deze niet weg kan werken.

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40
Had dit probleem ook met mijn Qnap 219P+ en de DUNE HD H1 echter nadat ik FAST SMB acces op enabled had gezet kan de Dune zonder problemen 11 MB/s lezen van de NAS.

Mijn NAS haalt makkelijk 60 MB/S (lezen) indien ik dit via mijn Imac doe (bedraad), dus aan de nas ligt het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Heb je naar je resources gekeken op je nas?
Misschien is je nas toevallig ook aan het parren/rarren?
Ik had een DS209 en die had de grootste moeite met de NZB's downloaden.
CPU stond op 100%. (dat is alleen downloaden)

3.6MByte/s is niet voldoende voor grote Full HD films. maar met Cat5 moet je zeker wel 100mbit/s halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Op een of andere fiets deed hij het wel op TCP maar dit duurde toch enkele minuten voordat dit "doorgevoerd" was. Cat 6 kabels zijn aangesloten en haal nu een gemiddelde leessnelheid van 10MB/s afhankelijk van het bestand. Soms wat meer, soms wat minder. Transformers Dark Of The Moon volledige rip gaat nu zonder problemen :)

Via wifi ftp haal ik 4MB/s schrijven naar de NAS. Helaas paste de 15m cat6 kabel niet in de brievenbus, die moet ik nog steeds ophalen
Pagina: 1