Samsung 2043SN geen native resolutie meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 16:14
Goedenavond,

Gisterenavond zat ik wat te spelen met de MagicColor instellingen op het OSD van mijn Samsung 2043SN. Het beeld versprong (erg vreemd, aangezien ik puur met kleuren bezig was). Heb nu 2 avonden eraan gespendeerd maar kan het beeld niet meer op 1600 x 900 @ 60 hz krijgen. :(

Ik heb via het OSD geprobeerd te resetten, dit doet voor mijn gevoel niks (ik zie niks gebeuren), Ik heb het systeem in kwestie (HD4650 graphics) even op onboard gezet (HD3200 graphics) en dit geeft nog steeds een raar beeld. Ook tests op een andere machine met een 9600GSO biedt hetzelfde resultaat. :?

Alle resoluties zijn normaal beeldvullend (van 800x600 tot 1440x900), alleen de native 1600x900 valt buiten het scherm. Het beeld is niet noemenswaardig corrupt, apart van het niet op native resolutie kunnen draaien. Ik heb de 1600 x 900 nog maar één keer beeldvullend gekregen, maar hierbij waren de letters zichtbaar korrelig (er zijn geen wijzigingen in ClearType gedaan, red. de standaard Windows 7 instellingen zijn van toepassing). Hiervoor moest ik ook in Catalyst Control Center lopen rommelen, iets wat hiervoor nooit hoefde.

Monitor zit nog in de garantie, maar ik hoop eigenlijk dat ik hier geen gebruik van hoef te maken en dat het met een hard-reset ofzo verholpen is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 16:14
Dames en heren,

Opgelost. Keiharde reset. Gewoon via het OSD.
Houd 5 seconden de selectie-knop ingedrukt op de optie Reset? Yes. :)

Mag op slot.

Gr,

René