• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:55
nieuws:Amazon introduceert 7"-Kindle tablet

Amazon heeft zijn Kindle Fire-tablet aangekondigd. Het apparaat heeft een 7"-tft-scherm, draait op een aangepaste versie van Android en gaat 199 dollar kosten. Ook komt het bedrijf met nieuwe Kindle e-readers, waaronder een model met touch.

De tablet heeft een 7"-kleurenscherm dat gebruiktmaakt van ips-technologie voor goede kijkhoeken en met krasvast Gorilla Glass is afgeschermd. Dat is wezenlijk anders dan de Kindle e-readers; die maken allemaal gebruik van e-ink-schermen. De 414 gram wegende Fire wordt aangedreven door een ongespecificeerde dualcore-soc, volgens geruchten uit de Omap 44xx-serie van Texas Instruments. Op de tablet is 8GB vrij voor opslag van bestanden, maar gebruikers kunnen een eindeloze hoeveelheid boeken, liedjes, films en documenten stallen op de servers van Amazon. De Kindle Fire zal enkel via wifi kunnen verbinden. Er zijn geen 3g-varianten gepland en ook moet de tablet het stellen zonder webcam of microfoon.

De Kindle Fire kan overweg met een groot aantal diensten van Amazon. Het is vanzelfsprekend mogelijk om e-books en tijdschriften te lezen, maar gebruikers kunnen ook muziek stallen op de servers van Amazon en deze daarna naar de tablet streamen. Daarnaast kunnen Kindle Fire-gebruikers gebruikmaken van Amazon Prime; een dienst waarbij voor 79 dollar per jaar ongelimiteerd films en tv-series gestreamd kunnen worden. De Fire zal geen toegang bieden tot de Android Market van Google, die op bijna alle high-end Android-tablets te vinden is. In plaats daarvan levert Amazon zijn eigen applicatiewinkel mee, die het eerder dit jaar introduceerde.

Amazon zal zijn platform voor cloudcomputing inzetten om het webbrowsen op de Fire te versnellen. De meegeleverde browser, die Silk is gedoopt, zal gebruikmaken van een techniek die Amazon 'split browsing' noemt. Dat betekent dat de browser kan beslissen welke taken op de tablet zelf worden uitgevoerd en welke door Amazons servers worden afgehandeld. Informatie die door de servers wordt verwerkt, wordt automatisch geoptimaliseerd om dataverbruik te minimaliseren.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/kindle/otter/dp/KO-aag-durable._V166939192_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/kindle/otter/dp/KO-aag-apps._V166939197_.jpg

Specificaties:

Processor: TI OMAP 44xx
Intern geheugen: 8GB
RAM geheugen: 512MB
Scherm: 7" capacitief Grorilla-Glass IPS + multitouch
Resolutie: 1024x600
Aansluitingen: micro-usb, 3.5mm audio jack
Batterijduur: 8 uur lezen/7,5 uur video
Afmetingen: 190 mm x 120 mm x 11.4 mm
Gewicht: 414 gram

Ondersteunde formaten: Kindle (AZW), TXT, PDF, unprotected MOBI, PRC natively, Audible (Audible Enhanced (AA, AAX)), DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG, BMP, non-DRM AAC, MP3, MIDI, OGG, WAV, MP4, VP8.

Bijzonderheden:
  • De Kindle Fire maakt gebruik van door Amazon ontwikkelde Silk-browser. Amazon belooft hiermee dat de laadsnelheden lager zullen zijn. Ook zal dataverbruik minder zijn, omdat de Silk-Browser aan de hand van je geschiedenis zal bepalen welke delen van de websites hij moet cachen.
Minder mooie bijzonderheden:
  • De Kindle Fire zal maar over een knop beschikken, namelijk de aan/uit-knop.
  • Versies met 3G zijn voorlopig niet gepland.
  • De Kindle Fire komt voorlopig alleen uit in de Verenigde Staten.
  • De Kindle Fire moet zonder de officiele Google Market stellen.
De topic zal steeds worden geüpdatet.

[ Voor 3% gewijzigd door exelletor op 28-09-2011 23:31 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jammer, de grote voordelen van een Kindle tov. een tablet zijn batterijduur (geen pagina omslaan = geen energieverbruik) en vooral in de zon kunnen lezen. * F_J_K aait zijn Kindle.
Beide voordelen zijn hier dus niet meer van toepassing. Als ik een tablet wil kopen dan koop ik wel een tablet zonder lock-in op de Amazon- DRM-markt :)

Wat is nu het idee achter dit apparaat: e-book reader of tablet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
F_J_K schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:09:
Jammer, de grote voordelen van een Kindle tov. een tablet zijn batterijduur (geen pagina omslaan = geen energieverbruik) en vooral in de zon kunnen lezen. * F_J_K aait zijn Kindle.
Beide voordelen zijn hier dus niet meer van toepassing. Als ik een tablet wil kopen dan koop ik wel een tablet zonder lock-in op de Amazon- DRM-markt :)

Wat is nu het idee achter dit apparaat: e-book reader of tablet?
Soort van combinatie denk ik, alleen dan geen ink paneel maar toch de toepassingen om angry birds te kunnen spelen :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Notion Ink heeft toch een hybrid tablet? Waar je op een of andere manier kunt wisselen tussen een normaal scherm en een e-ink scherm.

Over dit apparaat dan. 199 dollar is een erg fraaie prijs voor een OMAP4, een IPS scherm en bijbehorend gewicht. Volgens mij maar ik kan me vergissen heeft de Archos 80 G9 OMAP4, 8inch geen IPS scherm en moet zo rond de 240 euro kosten. Alleen hoeveel RAM heeft de Fire? Op de website van Amazon kan ik het ook niet vinden :/.

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 19:10 ]

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 21:20
Hoeveel moeite kost het om je mkvtjes in het specifieke MP4 formaat dat de Fire ondesteunt om te zetten :9.

Verwijderd

Red devil schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:27:
Hoeveel moeite kost het om je mkvtjes in het specifieke MP4 formaat dat de Fire ondesteunt om te zetten :9.
Er zijn genoeg technieken beschikbaar die de omzettijd flink kunnen verkorten zoals Intel Quick Sync (tweede generatie Core i) of nVidia CUDA. Het is dus afhankelijk van welk systeem je hebt staan ;). Mogelijk kun je de Kindle Fire rooten, de Market installeren en dan ook gewoon een andere speler installeren :).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vraag me af hoelang het zal duren voordat de eerste custom ROM er is. :)

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:35
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:45:
Notion Ink heeft toch een hybrid tablet? Waar je op een of andere manier kunt wisselen tussen een normaal scherm en een e-ink scherm.

Over dit apparaat dan. 199 dollar is een erg fraaie prijs voor een OMAP4, een IPS scherm en bijbehorend gewicht. Volgens mij maar ik kan me vergissen heeft de Archos 80 G9 OMAP4, 8inch geen IPS scherm en moet zo rond de 240 euro kosten. Alleen hoeveel RAM heeft de Fire? Op de website van Amazon kan ik het ook niet vinden :/.
Om precies te zijn 512MB RAM :)
Update: Itching for specs? How's about a 7-inch IPS (!) panel, Gorilla Glass coating, a 1GHz TI OMAP dual-core CPU, 512MB of RAM, 8GB of internal storage and a chassis that weighs 14.6 ounces. There's also access to things you'd expect to have access to: Android Appstore (though no access to Google's Android Market!), Kindle books, magazines, etc. -- all stored for free via Amazon Cloud Storage.
Gorgeous little thing. Maar ja helaas niet in Europa beschikbaar...(zou mooi zijn als die voor een eurotje of 179 beschikbaar zou komen)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En wat is de resolutie van het schermpje? 800x480 of toch hoger... En video alleen mp4? Hmm that's shitty

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• exelletor
Ik las ook ergens dat er Android 2.1 op stond. Dat lijkt me sterk, maar zou een echte blunder zijn. Voordelen van Archos zijn Google Market, volumeknoppen!!!,legstandje, 3G, Honeycomb, webcam en codec-support. Paar dagen afwachten voordat we alle specs te weten komen. :)
800x480 of toch hoger...
1024x600

[ Voor 20% gewijzigd door exelletor op 28-09-2011 23:30 ]

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
exelletor schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:13:
Ik las ook ergens dat er Android 2.1 op stond. Dat lijkt me sterk, maar zou een echte blunder zijn. Voordelen van Archos zijn Google Market, volumeknoppen!!!,legstandje, 3G, Honeycomb, webcam en codec-support. Paar dagen afwachten voordat we alle specs te weten komen. :)
Er zit Android 2.3 op de Fire lees ik. Archos G9 heeft ook GPS, maar dan weer geen (noemswaardige) stereo.

Iemand anders teleurgesteld in het ontbreken van een 10" variant ala Amazon Kindle DX? Voor 300 dollar had ik die meteen gekocht als zijnde een kleuren ereader.....

[ Voor 17% gewijzigd door MooiNietDus op 29-09-2011 02:54 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deze Kindle Fire is heel interessant en laat zien dat er goed gespecificeerde tablets te maken zijn voor een lage prijs als er een groot volume achter staat. Duidelijk is dat Amazon niet voor winst gaat, maar voor het vergroten van hun diensten. Ik denk dat deze tablet samen (naast hun eReaders) heel populair gaan worden.

Dan is het natuurlijk ook wachten op een root van deze tablet.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Gusev
MooiNietDus schreef op donderdag 29 september 2011 @ 02:48:
[...]

Er zit Android 2.3 op de Fire lees ik. Archos G9 heeft ook GPS, maar dan weer geen (noemswaardige) stereo.

Iemand anders teleurgesteld in het ontbreken van een 10" variant ala Amazon Kindle DX? Voor 300 dollar had ik die meteen gekocht als zijnde een kleuren ereader.....
Yup, ik :) . Ik vind PERSOONLIJK 7" te klein. Guess what, las gister het volgende op Engadget:
We already knew to expect a 7-incher today, and that's exactly what we got in the Kindle Fire. We just asked Amazon Kindle vice president (and thinking man) Russ Grandinetti when we might expect a larger successor. With a smile, Russ said "Stay tuned," and left it at that.
We also asked about an international release of the Fire, knowing that many of you are lamenting its US-only release in November. We got the same response there. So, it's coming... the only question is when.
Read between the lines zullen we maar zeggen 8)

• exelletor
Archos G9 heeft ook GPS, maar dan weer geen (noemswaardige) stereo.
Maar wel bluetooth, micro-SD en HDMI. Zo goedkoop is die Kindle Fire niet en al helemaal niet als je bedenkt dat zij bergen aan geld gaan verdienen met het verkopen van muziek, films en apps.

• Gusev
Dat is hun goed recht toch :) . Als er straks een 10" model in Duitse of Engelse amazon store te vinden is voor bijvoorbeeld €249,- (I know, I'm dreaming) dan heb ik liever de Fire dan zo'n Archos (zie Archos topic voor de meest recente ontwikkelingen omtrent het touchscreen . . . )

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Gusev schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:13:
Dat is hun goed recht toch :) . Als er straks een 10" model in Duitse of Engelse amazon store te vinden is voor bijvoorbeeld €249,- (I know, I'm dreaming) dan heb ik liever de Fire dan zo'n Archos (zie Archos topic voor de meest recente ontwikkelingen omtrent het touchscreen . . . )
De Fire kan ook problemen blijken te hebben straks......

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

F_J_K schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:09:
Beide voordelen zijn hier dus niet meer van toepassing.
Ze hebben ook nog gewoop E-Ink versies hoor, en goedkoop ook :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zolang de Kindle primair een E-book reader was kon ik de vendor lock-in nog enigszins accepteren maar als het een in principe volwaardige Android tablet wordt die tot veel meer in staat is ga ik die beperking (geen toegang tot de Market bijv.) als veel ernstiger beschouwen.

Ik zag trouwens dat alle huidige (nieuwe) Kindles die momenteel prominent op de homepage www.amazon.com staan alleen nog maar versies met reclameboodschappen zijn waar je eerder nog een iets duurdere variant kon kopen zonder reclame. Ik weet niet of dat ook voor (alle) internationaal geleverde versies geldt. Mogelijk dat daar verschil in zit.

[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 29-09-2011 17:38 ]

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Als je op eender welke versie klikt, zie je meteen dat de "without special offers" versie nog steeds beschikbaar is (bijvoorbeeld, 109$ zonder ads voor de goedkoopste, 79$ met).

109$... damn, dat is écht geen geld meer...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ah... inderdaad. Het viel me op toen ik de Keyboardmodellen bekeek en het daarbij bovenaan in de omschrijving zag staan. Ik had daarna even vluchtig bij alle nieuwe modellen gecheckt waarbij het niet bovenaan staat en zag die tekst toen steeds ook lager rechts staan.

Maar bij nader inzien valt het gelukkig toch nog mee. ;)

• exelletor
Een microphone kan ook toegevoegd worden aan een lijstmet dingen die Kindle Fire niet heeft. Skypen kunje dus vergeten(zonder externe headset). Fruit Ninja met maar 2-point multitouch zal ook moeilijk worden(voor de mensen die met 10 vingers aan de touch screen gaan zitten :P) Voor 199$ blijft het nog steeds een mooie e-reader/tablet, maar niet heel erg bijzonder.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52

SeatRider

Hips don't lie

Even voor mijn beeldvorming, maar ik zit hier toch gewoon naar de zoveelste 7" China-tablet met crippled firmware te kijken, alleen nu 2x zo duur omdat Amazon 'm ontwikkeld heeft?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:34:
Even voor mijn beeldvorming, maar ik zit hier toch gewoon naar de zoveelste 7" China-tablet met crippled firmware te kijken, alleen nu 2x zo duur omdat Amazon 'm ontwikkeld heeft?
Ken jij China tablets met een 7" inch IPS scherm en een OMAP processor dan?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:37:
[...]

Ken jij China tablets met een 7" inch IPS scherm en een OMAP processor dan?
Wel met capacitief touchscherm, microfoon en camera. En IPS bestaat gelukkig ook pas 15 jaar.

Verwijderd

SeatRider schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:49:
[...]

Wel met capacitief touchscherm, microfoon en camera. En IPS bestaat gelukkig ook pas 15 jaar.
Wat kom je dan precies in dit topic doen als je er toch niets van begrijpt of wil begrijpen?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:09:
[...]

Wat kom je dan precies in dit topic doen als je er toch niets van begrijpt of wil begrijpen?
Aha, een goede vraag. Ik was, net als jullie, erg benieuwd na de geruchten over Amazon's nieuwe iPad-killer. En ben een beetje teleurgesteld in hetgeen ik zie. Wat ik probeer te begrijpen is waarom jullie het wel cool vinden. Kindle fanboys? ;)

Ik heb trouwens zelf ook een Kindle hoor, daar niet van ;)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
Ik denk dat het nog wel een succes kan worden, in principe valt amazon hier de ipad's/itunes core business aan met content en laagdrempeligheid, als tweaker zie ik er niet zoveel in maar ik kan me voorstellen dat iemand met interesse in een tablet voor content het voor deze prijs zeker zal overwegen.

De vraag is alleen wat men allemaal vervangen heeft, indien dit ding te modden is zodat er ook gewone android apps op kunnen draaien en het alleen maar een launcher vervanging betreft dan heeft het voor deze prijs zeker potentie voor de meer tech-savy groep, en daar zitten veel early adopters bij.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Sinned123
  • Laatst online: 21-09 14:56
SeatRider schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:22:
[...]

Aha, een goede vraag. Ik was, net als jullie, erg benieuwd na de geruchten over Amazon's nieuwe iPad-killer. En ben een beetje teleurgesteld in hetgeen ik zie. Wat ik probeer te begrijpen is waarom jullie het wel cool vinden. Kindle fanboys? ;)

Ik heb trouwens zelf ook een Kindle hoor, daar niet van ;)
Prijs relatief goedkoop.
Premium scherm ( dat verschil merk je wel degelijk tov china tablets)
Gaat gewoon weg veel verkopen en dat trekt uiteraard ontwikkelaars aan.

Heb nu een Ainol Novo8 qua specs op het scherm na een beter apparaat.
1024x600 ips vs 1280x768 tft.
Maar vanuit de ontwikkel hoek, nog niet erg ondersteund.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
MooiNietDus schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:28:
[...]

De Fire kan ook problemen blijken te hebben straks......
... elk product kan dat hebben. Al heb ik meer vertrouwen in het scherm van de Fire (met z'n iPad achtig scherm) dan die andere. Maar goed met beide geen ervaring (nog) :+
blouweKip schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:36:
[...] als tweaker zie ik er niet zoveel in maar ik kan me voorstellen dat iemand met interesse in een tablet voor content het voor deze prijs zeker zal overwegen.
Persoonlijk vind ik dit een slap excuus, maar misschien komt het door het feit dat ik geen ekte ekte Tweaker ben :P . Ik heb lang zitten twijfelen over een Android tablet, maar ik heb zo geen zin in al die custom rotzooi. Bij deze tablet lijkt het best prima in elkaar te zitten met de rom (en interface!!).

Wat je vervolgens aangeeft is wél waar het om gaat (naar mijn idee) bij dit soort apparaten: laagdrempeligheid. Met al hun services kan Amazon een aardig succes van dit product maken.

Tot slot ben ik het toch wel eens met wat geluiden uit dit topic. Ze hebben toch wat "essentiële" zaken eruit gehaald (geen microfoon???)...jammer!

[ Voor 57% gewijzigd door Gusev op 30-09-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Hetgeen denk ik veel tweakers ontgoocheld is dat wat wij een echte hit zouden vinden, de magic-bullet die zichzelf een echte "iPad killer" mag noemen, het magische apparaat is dat laagdrempeligheid aan uitbreidbaarheid en openheid weet te koppelen:

een soort android-iPad mét ondersteuning voor veel formaten, mét usb, etc... zou dat kunnen. De Kindle Fire zou al in die richting gaan als hij "custom roms" zou toelaten (maar geleverd zou worden met een goede basisrom). Mogelijkheid tot dualbooten mss? Zou helemaal kick-ass zijn. Toegang tot Google market is ook geen "nice to have", maar echt wel een must. Want je mag dan zelfs Amazon heten, meer dan duizend apps ga je nooit in een eigen "closed garden" krijgen.

En wat we nu van de tweede serieuze entrant in de "lage drempel" race krijgen is een iPad-light. Nog minder mogelijkheden, even gesloten én zonder de wereld van apps die er wel voor de iPad is. En geen microfoon? Ok, niet altijd geweldig nuttig, maar verdorie, wat kost zo'n ding? 0.02$?

Als je een laagdrempelig apparaat zoekt, zie ik nog niet helemaal de killer feature die dit van een iPad onderscheidt. Alleen de prijs mss. Maar dat kan je oplossen met een iPad 1 tweedehands.

EDIT: ik bedenk me: als Amazon slim is, maken ze de Fire niet ál te moeilijk te hacken.

[ Voor 3% gewijzigd door DexterBelgium op 30-09-2011 11:45 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

DexterBelgium schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:44:
EDIT: ik bedenk me: als Amazon slim is, maken ze de Fire niet ál te moeilijk te hacken.
Waarom zouden ze hem dan überhaupt nog beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ja lekker epub gratis downloaden......
Ze worden met weinig tot geen marge verkocht, dat doen ze natuurlijk niet voor niets.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Een interessant artikel over de Silk browser en de privacy vragen die het bij sommigen oproept: EFF Gets Straight Privacy Answers From Amazon About New "Silk" Tablet Browser
Cloud acceleration mode is the default setting, but Amazon has assured us it will be easy to turn off on the first page of the browser settings menu.
Amazon does not intercept encrypted traffic, so your communications over HTTPS would not be accelerated or tracked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Sinned123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:32:
Ja lekker epub gratis downloaden......
Ze worden met weinig tot geen marge verkocht, dat doen ze natuurlijk niet voor niets.
Je kan nu al makkelijk epubs die je hebt op de kindle krijgen, ALS je er wat moeite voor doet => die doen de meeste mensen niet, maar het is wel een argument dat "early adopters" en vooral geek evangelists (de mannen die een buzz rond je product kunnen creëren, 'wij' vaak) over de streep kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

Ik ben ook geinteresseerd in de Kindle Fire. Volgens XDA forums is het nu mogelijk om de android market erop te zetten en vrijwel alle applicaties van de market te installeren.

De processor en de GPU(PowerVR SGX540) zijn imo zeer goed voor 200 dollar. De prijs om hem hier in Nederland te krijgen zal zo`n 200/210 euro zijn. Ik wacht nog even de eerste bevindingen af van mensen buiten Amerika die hem in gebruik hebben, en mocht wifi/browser etc gewoon probleemloos werken dan ga ik er een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar wil je hem dan bestellen want hij is voor Europa nog niet leverbaar. Amazon.com zal hem je in ieder geval nog niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Op slashdot was onlangs een vergelijking met een Nook (oid?). Maar dat was niet de Nook tablet, die veel betere specs heeft (ook dan de Fire). Vind vooral het gemis van microSD wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
Misschien handig voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Kindle Fire tablet: hij is nu te koop op Allpmp voor $199. Verzendkosten zijn wel fors rond de $50, maar in totaal dan nog minder dan €190.

Is een betrouwbare webshop, al zou ik wel kiezen voor Standard Signed For verzending. Via die route heb ik nog nooit daar importheffingen hoeven betalen (ik denk dat ik er ruim 10 keer wat besteld heb). Bij Fedex/DHL is dat volgens mij wel eens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Las een artikel over tablets in Elsevier, zodende kom ik hier terecht. Wat ik begrijp geeft Amazon de tablet voor weinig weg, en moet je bij hen kopen (content). Uiteraard ben ik (en jullie) voor die truck niet te vangen, maar er zelfs Android opzetten, klaar. Toch zie ik hier op Tweakers er nog niet velen voor warm lopen . Voor nog geen 200 (BaroZZa geeft de route al, en SpX ook) klaar zijn is toch mooi, of is een 500 ipad2 het extra gewoon echt wel waard?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Sjah schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:56:
Las een artikel over tablets in Elsevier, zodende kom ik hier terecht. Wat ik begrijp geeft Amazon de tablet voor weinig weg, en moet je bij hen kopen (content). Uiteraard ben ik (en jullie) voor die truck niet te vangen, maar er zelfs Android opzetten, klaar. Toch zie ik hier op Tweakers er nog niet velen voor warm lopen . Voor nog geen 200 (BaroZZa geeft de route al, en SpX ook) klaar zijn is toch mooi, of is een 500 ipad2 het extra gewoon echt wel waard?
De Nook tablet is ook niet gek nl, is iets duurder maar kan wel weer microSD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja dat is wel fijn, 32 Gb sd kaartje erin, hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 08:34
BarôZZa schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:35:
Misschien handig voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Kindle Fire tablet: hij is nu te koop op Allpmp voor $199. Verzendkosten zijn wel fors rond de $50, maar in totaal dan nog minder dan €190.

Is een betrouwbare webshop, al zou ik wel kiezen voor Standard Signed For verzending. Via die route heb ik nog nooit daar importheffingen hoeven betalen (ik denk dat ik er ruim 10 keer wat besteld heb). Bij Fedex/DHL is dat volgens mij wel eens anders.
Bedankt voor je tip. Ik heb er 1 besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem ontvang... :9

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonCB
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:02
Bij simplyelectronics.net is ie 209,95 Eur.

http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=14879&setcurrency=eur

Gratis verzending naar Nederland.

Of deze firma betrouwbaar is...
Google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
LeonCB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:47:
Bij simplyelectronics.net is ie 209,95 Eur.

http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=14879&setcurrency=eur

Gratis verzending naar Nederland.

Of deze firma betrouwbaar is...
Google maar eens.
Lijkt me toch een redelijk betrouwbaar firma. Minimaal net zo betrouwbaar als Pixmania. Tja, ze komen uit China, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
exelletor schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:29:
[...]

Lijkt me toch een redelijk betrouwbaar firma. Minimaal net zo betrouwbaar als Pixmania. Tja, ze komen uit China, maar ja...
je kunt het natuurlijk ook via usa2you doen, ervaringen heb ik er niet mee, maar wellicht andere tweakers.
marktplaats link: http://computer-software....g-from-the-usa-2-you.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Doet de App Store van Amazon het niet buiten de US (als je niet ROOT oid)? Lees er wisselende berichten over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ttb_82 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:49:
[...]

Bedankt voor je tip. Ik heb er 1 besteld. Ben benieuwd wanneer ik hem ontvang... :9
Heb je hem al gekregen? Wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 02:28:
[...]

Heb je hem al gekregen? Wat zijn je bevindingen?
Allereerst de vermelding dat ik de fire als kerstcadeau aan mijn vrouw heb gegeven, maar ik hou haar (de kindle) nauwlettend in de gaten ;)

Bevindingen tot nu toe:
- Creditcard koppelen werkt prima, je kunt boeken kopen van amazon, maar je kunt helaas geen applicaties (ook al zijn deze gratis) downloaden van de amazon market. Je kunt alleen downloaden als je een creditcard houder bent uit de USA.
- Het gebruik van mobi files werkt goed. Zet deze *niet* in de folder "books" maar in "documents". Alleen dan worden ze herkend. De mobi files/boeken worden niet tussen de andere books gezet omdat deze dus in een andere map staan (en daar alleen worden herkend). De boeken worden wel getoond in het hoofdscherm, zodat je er naar toe moet navigeren.
Sommigen worden wel herkend in books. Hoe/waarom? Geen idee. Het is iig wel veilig om ze in documents te zetten en vanaf daar je boeken te beheren
- Het is verstandig om de brightness zo laag mogelijk te zetten en als achtergrondkleur zwart te kiezen. Dan gaat de accu het langste mee. Het lezen bevalt prima.
- Muziek wordt goed afgespeeld.
- Films: 2 extensies geprobeerd: MKV werkt, MOV werkt niet.
- Rotatie: werkt niet. Je bent geacht om continu de korte kant boven/onder te hebben. Ook films roteren niet mee.
werkt prima. Je moet er wel op letten dat het roteren niet op LOCK staat |:(
- Installeren van apk files werkt niet (wel na het rooten)
- Foto's bekijken werkt prima.
- Je hebt standaard geen browsertool. In Quickoffice, dat wel al op de Kindle staat kan je wel browsen en ook items openen. Je hoeft dus niet apart nog een filebrowser te kopen.

Bovenstaande heeft er toe geleid dat we nu bezig zijn om de fire te rooten. De laatste firmware versie lijkt dit nu, na het volgen van de tutorial op pcworld.com onmogelijk te maken. Natuurlijk proberen we nog wat andere tutorials... misschien dat het alsnog lukt om zodoende apk files te kunnen installeren (en uiteindelijk de google market).

Edit: Het rooten is gelukt. Deze tutorial is gevolgd:
YouTube: How to Root - Kindle Fire (All Firmware Versions! Including 6.2.1)#
Let op: gebruik niet de manier om via de SuperOneClick. Deze werkt sinds de laatste update niet meer.

Edit2: Bovenstaande opsommingen nog even aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door ttb_82 op 01-01-2012 22:04 . Reden: Kleine aanvullingen op de bevindingen... je moet er maar 1x op komen. ]

Respectfully, TTB.

• Fransfb
Ik heb er ook 1 tis jammer van dat Apps downloaden.. zelfs Free apps das best jammer. Naja Dat word dan maar ook een beetje wachten op een ICS rom. Browsen enzo gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Btw ttb, laad jij hem gewoon op met je officiële lader (met verloopstukje) of gewoon met een andere lader. Ik gebruik nu gewoon de Lader van mijn HTC Desire en die doet het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
Fransfb schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:41:
Btw ttb, laad jij hem gewoon op met je officiële lader (met verloopstukje) of gewoon met een andere lader. Ik gebruik nu gewoon de Lader van mijn HTC Desire en die doet het ook gewoon.
Zowel de officiële lader (met daarbij de zelf aangeschafte usa -> nl stekker) wordt gebruikt evenals de HTC Desire HD USB oplader ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ttb_82 op 01-01-2012 22:06 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Ow oke ;-) naja ik heb vandaag nog een lader besteld voor de Fire. Gebruik de officiële wel voor reisgelegenheden.

Voor de rest ben ik er nog steeds tevreden over als internet/film/beetje muziek tablet ;-) Over een paar maandjes maar eens kijken naar een goede 4.0 ROM (die zullen wel beschikbaar zijn tegen die tijd)

[ Voor 47% gewijzigd door Fransfb op 02-01-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
Sinds kort ook de Kindle Fire. Root, Go Launcher Ex, Market geinstalleerd. Mooi ding :7
Nu maar afwachten totdat ze op XDA video en audio werkend hebben op Android 4.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
harmensto schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:51:
Sinds kort ook de Kindle Fire. Root, Go Launcher Ex, Market geinstalleerd. Mooi ding :7
Nu maar afwachten totdat ze op XDA video en audio werkend hebben op Android 4.0 :)
Ik vind de amazon schil niet zo gek met die boekenkast interface... natuurlijk raak je die wel kwijt als je ICS installeert.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Vind die schil met die boekenkast ook niet slecht hoor werkt best wel oké alleen wanneer er een goede ICS build is over een tijdje ga ik die er wel opzetten denk ik. (niet alle alpha/beta roms die er nu zijn die ook nog voornamelijk gingerbread zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
ttb_82 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:37:
[...]

Ik vind de amazon schil niet zo gek met die boekenkast interface... natuurlijk raak je die wel kwijt als je ICS installeert.
De interface vindt ik totaal onbelangrijk als ik het vergelijk met wat ICS biedt; o.a. de vele apps die voor tablets geoptimaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Klopt Harmensto maar ik wacht zelf liever af tot er een paar Builds zijn die wel alles werkend hebben enzo ;-) tot die tijd doet de fire het prima voor me met de huidige interface enzo.

Btw iemand al iets van accessoires voor de Fire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Vandaag komt mijn Kindle Fire aan op een US adres van Shipito.

Tips voor belastingontduiking geven we hier niet.

[ Voor 47% gewijzigd door janvanduschoten op 31-01-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.telegraaf.nl/d...droid-concurrenten__.html

Fire verplettert concurrenten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hoeft alleen maar over te typen :<

Verder wel logisch denk ik. Die hardware voor $200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Smultie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:14:
Je hoeft alleen maar over te typen :<
Hij dacht 'de Telegraaf doet het faud! Ik zal het even corrigeren' :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:21
http://www.tijd.be/nieuws...on.9154909-3121.art?ckc=1

hmm, het verplettert ook amazon's eigen winst blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik niet zo perfect ben als jullie allemaal. ;)

En over die winst..wel het is afwachten denk ik, kon niet het hele artikel lezen, maar zover ik gehoord heb heeft amazon de Fire goedkoop gemaakt omdat ze vooral verwachten winst te halen uit de content..hoe meer mensen de Fire kopen en de daarbij behorende producten zoals abonnementen op kranten, tijdschriften, films etc..hoe meer ze verdienen natuurlijk. Maar het zal ook tijd worden dat ze hem eens hier in Europa eens uit gaan brengen..ben dan alleen wel benieuwd welke film/tv-series service wij gaan krijgen? Ook netflix etc?

Maar op zich denk ik dat ze het slim bekeken hebben, tuurlijk gaan ze even verlies maken..maar voor die prijs verkoopt de Fire wel heel goed, heb op facebook al gezien dat zowat hele gezinnen met de kerst de Fire gekregen hebben..en met die gezinnen komt ook content verkoop.

Anyway hoop dat hij hier ooit uitgebracht wordt want ik wil er wel een hebben voor die prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Ik denk eerder dat er een volgende versie hier komt Dax. En als die al naar Europa komt gok ik UK / Duitsland eerder.

Nog altijd aant wachten op een goede ICS rom vind het nog steeds bagger dat je zelfs voor Free apps een Credit Card moet hebben enzo... (buiten US sowieso geen app downloads?).

Kan wel Sideloaden daar nie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Fransfb schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:49:
Ik denk eerder dat er een volgende versie hier komt Dax. En als die al naar Europa komt gok ik UK / Duitsland eerder.

Nog altijd aant wachten op een goede ICS rom vind het nog steeds bagger dat je zelfs voor Free apps een Credit Card moet hebben enzo... (buiten US sowieso geen app downloads?).

Apps downloaden kan wel hoor. Gewoon op je Amazon.com account een nieuwe creditcard toevoegen als 1click. Billing adress moet een een Amerikaans adres zijn (kan een hotel, restaurant etc. zijn). Het creditcardnummer zelf kan gewoon je eigen of nep zijn (http://www.crazysquirrel.com/finance/test-cc.jspx).

Vanuit Nederland kan je ook gebruik maken van de videodiensten etc. als je een Prime abonnement afsluit bij Amazon (79 dollar per jaar), eerste maand is gratis bij aanschaf Kindle Fire. Wel heb je daar een soort van 'proxy' van nodig: http://www.unblock-us.com/ a 4,99 dollar per maand, maar de eerste 2 weken kan je gratis testen of het werkt (je moet in de Fire zelf een DNS/IP adres aanpassen bij instellingen).

Mijn Fire is zelf onderweg naar Nederland vanuit de USA (doorzendservice). Heb jij btw/invoerrechten moeten betalen of hebben ze je niet 'gepakt'? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 15:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Fransfb schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:49:

Root m effe en zet de market er op joh :o De procedure is via de Kindle Fire Utility echt 5 minuten werk, plus je inlezen en ADB opzetten, maar da's zo gepiept joh. Daarna heb je root rechten, een volledige Android Market en Go Launcher Ex, welke naar mijn mening ook nog veel fijner werkt dan de standaard Launcher ook nog.

Ik draai nu zelf ook nog eens MoDaCo's custom rom, welke er uit ziet als de stock rom, maar wat extra tweaks heeft. Mocht je na het rooten dus nog niet tevreden zijn, dan kun je altijd daar nog naar uitwijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Dennis Lammers schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:27:
[...]

Apps downloaden kan wel hoor. Gewoon op je Amazon.com account een nieuwe creditcard toevoegen als 1click. Billing adress moet een een Amerikaans adres zijn (kan een hotel, restaurant etc. zijn). Het creditcardnummer zelf kan gewoon je eigen of nep zijn (http://www.crazysquirrel.com/finance/test-cc.jspx).

Vanuit Nederland kan je ook gebruik maken van de videodiensten etc. als je een Prime abonnement afsluit bij Amazon (79 dollar per jaar), eerste maand is gratis bij aanschaf Kindle Fire. Wel heb je daar een soort van 'proxy' van nodig: http://www.unblock-us.com/ a 4,99 dollar per maand, maar de eerste 2 weken kan je gratis testen of het werkt (je moet in de Fire zelf een DNS/IP adres aanpassen bij instellingen).

Mijn Fire is zelf onderweg naar Nederland vanuit de USA (doorzendservice). Heb jij btw/invoerrechten moeten betalen of hebben ze je niet 'gepakt'? :P
Ik heb hem in NY gekocht en ik heb um gewoon meegenomen int vliegtuig. Nergens last mee gehad (je mag ook 500 euro meenemen/ importeren hé volgens mij vanuit US en aangezien die maar 180 euro ofzo is). Maar nergens last gehad.
Sorbo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:31:
[...]

Root m effe en zet de market er op joh :o De procedure is via de Kindle Fire Utility echt 5 minuten werk, plus je inlezen en ADB opzetten, maar da's zo gepiept joh. Daarna heb je root rechten, een volledige Android Market en Go Launcher Ex, welke naar mijn mening ook nog veel fijner werkt dan de standaard Launcher ook nog.

Ik draai nu zelf ook nog eens MoDaCo's custom rom, welke er uit ziet als de stock rom, maar wat extra tweaks heeft. Mocht je na het rooten dus nog niet tevreden zijn, dan kun je altijd daar nog naar uitwijken :)
Tja dat kan ik ook doen ;-) kijk binnenkort wel even. Vind de stock launcher prima voor mij, niet persé go launcher oid nodig. Nu hopen dat er over een tijdje een goede ICS rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08
Laten we deze eens omhoog kicken :-)

Zijn jullie er al in geslaagd om de Fire zo te 'hacken' of rooten dat je gewone apps kunt installeren vanuit de Android market? Hoe draaien deze op de Fire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Ja!
Kijk eens op Groovypost.com, daar staat een mooie handleiding.
Ik heb via familie een refurbished Fire voor 169 dollar ontvangen, en daar nu dus Android 4.0 op draaien.
Ervaringen totnutoe zeer positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Ik heb ook via familie een refurbished model op de kop getikt (zelfs voor 139 dollar!, actie van 1 dag). Draait nu een Energy Rom op, zeer tevreden. Snel en alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Ik heb toen destijds een Kindle Fire meegenomen uit NY. Draait nu Glazed ICS, bevalt me prima. (ook pas sinds kort aangezien de normale skin ging vervelen :P)

[ Voor 25% gewijzigd door Fransfb op 24-06-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:14:
Ik heb ook via familie een refurbished model op de kop getikt (zelfs voor 139 dollar!, actie van 1 dag). Draait nu een Energy Rom op, zeer tevreden. Snel en alles werkt naar behoren.
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:54:
[...]

gewoon amazon, maar had toevallig familie die in USA was om het op te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:54:
[...]

Tis misschien iets duurder maar ik zou nu gewoon wachten op die Nexus Tab.

Meer RAM
Snellere Processor
Officiele updates en geen zwaar geskinde Android 2.3 (+ content die voornamelijk voor de USA is).
Hogere Resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet de kindle fire te rooten doordat ik geen amerikaans adres en credit card hebt. hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
ik zou een kindle fire HD 8,9 inch willen kopen, maar de enigste mogelijkheid lijkt mij via ebay.

Kan ik die dan gewoon gebruiken in België en hem rooten of moet je eerst nog iets registreren op amazon om deze te activeren?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Verwijderd

Niemand die mij kan helpen wbt het rooten van de kindle fire? (oudere versie) Je moet een bestand downloaden maar die kun je alleen downloaden via de amazon app store.maar daar kan ik hem dus niet downloaden omdat ik geen amerikaans adres en credit card heb?

• Red devil
Rooten via amazon? Dat lijkt me sterk. Ik zou gewoon even registreren @ XDA forum en daar rondneuzen. Is vast een hele makkelijke kit voor te vinden, voor mijn nexus 7 was het makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:10:
Niemand die mij kan helpen wbt het rooten van de kindle fire? (oudere versie) Je moet een bestand downloaden maar die kun je alleen downloaden via de amazon app store.maar daar kan ik hem dus niet downloaden omdat ik geen amerikaans adres en credit card heb?
Je moet eens naar Groovypost.com gaan, zie mijn eerdere post hier.
Ach, what the heck: hierbij wat links;
https://www.google.nl/sea...UTF-8&hl=nl&client=safari

Ook elders op internet staan goede guides; in het Engels, dat wel. Maar het gaat zeker niet via Amazon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Even stevig afstoffen.

Inmiddels alweer 24 april 2013. Heeft iemand de kindle fire hd 8.9 inmiddels gekocht?

Ben zelf stevig koper op amazon maar ben beetje nerveus over wel of niet kopen.

Op dit moment kan je alleen nog ebook materiaal via .com kopen als nederlander en niet via .uk maar wat als er ooit toch die nederlandse vestiging komt. Kun je dan nog wel je content die je hebt gekocht via .com blijven gebruiken? Gaat mij vooral ook om de comics (dus kleur) gedeelte vandaar het kijken naar de kindle fire.

Totaal geen ervaring met tablets dus noob gehalte hoog ;)

[ Voor 4% gewijzigd door fitznl op 24-04-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

http://www.nu.nl/tech/348...re-hd-komt-nederland.html

Klinkt op zich interessant, ook goede prijzen voor wat ze qua hardware bieden, maar ik ben erg huiverig voor Amazon's eigen Android-versie. Ik ga me denk ik eens verdiepen in custom roms enzo.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Uiteraard is de prijs scherp. Maar te laat besloten om naar Nederland rechtstreeks te leveren. Ik houd van niet al te veel rompslomp dus als ik op amazon com het product leuk vind en dan de melding krijg deze leveren we niet naar uw adres, dan kijk ik naar alternatieve producten. Dus uiteindelijk maar de nexus 10 gekocht via amazon uk. Daar werkt gelukkig de kindle boeken app prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

De kindle fire is een mooi stukje hardware. Maar qua bruikbaarheid valt het out of the box heel erg tegen. Er zijn ook maar een drietal developers op XDA die actief voor de 8.9"HD aanbieden. Ik gebruik hem met plezier, want ik heb hem voor een vriendelijk prijsje over kunnen nemen.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de Kindle Fire HD 8.9, hij wordt sinds juni officieel geleverd in Nederland via Amazon International. Ik ben er tevreden over, maar out-of-the-box heb je er nog niet zoveel aan inderdaad (behalve als je fan bent van Amazon). Je moet niet bang zijn om wat te tweaken, maar aan de andere kant valt dat tweaken ook wel weer mee. De belangrijkste dingen die je zou moeten doen om er een volwaardige Android tablet van te maken is:

- rooten (dat is het meeste werk, maar op zich zo gebeurd, en ook een vrij veilige procedure)
- installeren van de Google Play Store (zodat je alle Android-apps kan installeren, ipv alleen Amazon apps)
- een andere launcher installeren (het standaard home-scherm van de Kindle is niet erg best, laat vooral Amazon dingen zien)

Een vervelende bug sinds de laatste update is, dat als je een andere launcher hebt geinstalleerd, je daar alleen een zwarte achtergrond voor hebt, dus geen eigen foto's etc. Er is hiervoor inmiddels wel een fix gemaakt, maar die werkt nog niet bij iedereen even goed.

Verder is er door een aantal XDA developers de Kindle First Aid Kit gemaakt, waarmee je vrij veilig heel veel dingen kunt aanpassen aan de Kindle Fire HD. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt er bijvoorbeeld gemakkelijker custom roms mee installeren.

Waarom zou je hem kopen? Vooral omdat ie niet heel duur is, en hij wel een heel mooi scherm met hoge resolutie heeft. Het nadeel is dus wel dat je wat moet tweaken, en er geen automatische updates zijn naar de laatste Android versie, omdat Amazon Android sterk heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:01
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 08:37:
Ik heb sinds kort de Kindle Fire HD 8.9, hij wordt sinds juni officieel geleverd in Nederland via Amazon International. Ik ben er tevreden over, maar out-of-the-box heb je er nog niet zoveel aan inderdaad (behalve als je fan bent van Amazon). Je moet niet bang zijn om wat te tweaken, maar aan de andere kant valt dat tweaken ook wel weer mee. De belangrijkste dingen die je zou moeten doen om er een volwaardige Android tablet van te maken is:

- rooten (dat is het meeste werk, maar op zich zo gebeurd, en ook een vrij veilige procedure)
- installeren van de Google Play Store (zodat je alle Android-apps kan installeren, ipv alleen Amazon apps)
- een andere launcher installeren (het standaard home-scherm van de Kindle is niet erg best, laat vooral Amazon dingen zien)

Een vervelende bug sinds de laatste update is, dat als je een andere launcher hebt geinstalleerd, je daar alleen een zwarte achtergrond voor hebt, dus geen eigen foto's etc. Er is hiervoor inmiddels wel een fix gemaakt, maar die werkt nog niet bij iedereen even goed.

Verder is er door een aantal XDA developers de Kindle First Aid Kit gemaakt, waarmee je vrij veilig heel veel dingen kunt aanpassen aan de Kindle Fire HD. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt er bijvoorbeeld gemakkelijker custom roms mee installeren.

Waarom zou je hem kopen? Vooral omdat ie niet heel duur is, en hij wel een heel mooi scherm met hoge resolutie heeft. Het nadeel is dus wel dat je wat moet tweaken, en er geen automatische updates zijn naar de laatste Android versie, omdat Amazon Android sterk heeft aangepast.
Is rooten nodig, om die twee andere zaken te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Vraagje, ik overweeg een Kindle Fire HD aan te schaffen.
Maar in hoeverre zijn er restricties op dit apparaat in Nederland? Kan je gewoon apps kopen in de Amazon store? Is het ding gewoon vol te gebruiken hier in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:41:
Vraagje, ik overweeg een Kindle Fire HD aan te schaffen.
Maar in hoeverre zijn er restricties op dit apparaat in Nederland? Kan je gewoon apps kopen in de Amazon store? Is het ding gewoon vol te gebruiken hier in Nederland?
Via Amazon.com is de Kindle Fire HD officieel leverbaar voor Nederland.
Je hebt dus officieel support en garantie en de Amazon App store. Alleen kun je geen Amazon Prime abonnement erbij nemen.

Amazon verzend echt razendsnel vanuit Amerika naar Nederland. Binnen 2-3 werkdagen staat de koeriersdienst al op de stoep.

Nu trouwens een hele scherpe aanbieding bij Amazon voor non-US klanten.
Pagina: 1