WD Caviar black

Pagina: 1
Acties:

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 16:56
Ik download via ziggo met een snelheid van 120 mbit/s. Ondertussen checkt newsleecher een bestand op fouten en pakt hem uit.

Door deze simultane taken geeft newsleecher vaak de melding dat hij het downloaden moet pauzeren omdat mijn hd het niet aankan oid.

Ik download ook vaak BD50's.

Is dit te voorkomen door mijn wd caviar green te vervangen met een wd caviar black?

Zo ja dan heb ik nog een 55 min om naar mycom te hollen :D

Overige specs:

i5 2500k
120GB SSD voor windows en apps
8 GB geheugen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een snelle schijf kan zeker helpen voor het zwaardere download/uitpakwerk. Ik had eerst een Spinpoint F2 1.5TB 5400 RPM als dataschijf en deze had best moeite met veel torrents tegelijkertijd downloaden (Surfnet 100Mbit). Nu heb ik een Hitachi 7K3000 en dit loopt veel soepeler.

Net als bij jou is dit overigens steeds een tweede schijf, ik heb gewoon een 500GB schijfje als bootschijf. Het verdelen van taken over schijven is ook zeker een grote factor. Harde schijven zijn nu eenmaal omdat er mechanische componenten in zitten minder sterk in het uitvoeren van meerdere taken tegelijkertijd. Misschien kun je er een (snelle) schijf toevoegen voor torrents ipv de huidige te vervangen?

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 16:56
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik hem ook ga halen en de caviar green indrdaad voor opslag erin laat.

Ik ben wel benieuwd naar de resultaten.