Toon posts:

Seagate HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren nieuwe PC ineengestoken, eerst enkel met SSD om windows en software op te zetten. Vandaag wilde ik mijn (ook nieuwe) Seagate Barracude Green 2TB er bij in steken voor muziek en films. Power en SATA kabel ingestoken, PC opgestart maar de schijf verschijnt niet bij het overzicht van schijven. De schijf draait wel als de PC opstaat. Ik heb al een andere SATA poort geprobeert en in de BIOS zitten zoeken, maar zonder resultaat. In de BIOS staat de schijf wel tussen de schijven. In de FAQ op GoT ook al gekeken, maar daar word ik niet veel wijzer uit. Iemand die waar het probleem kan zitten?

Verwijderd

Staan er al partities op?
computerbeheer->schijfbeheer

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 19:23
Ik had dit probleem vorige week ook met een 1TB schijf in combinatie met een Gigabyte moederboord.
Probleem:
BIOS herkend de schijf 1 malig en de schijf verdwijnt na een reboot.

Oplossing
BIOS updaten naar de laatste versie en vervolgens met Seagate SeaTools zeggen dat hij de hele schijf moet gebruiken.
Download: http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools
SeaTools for DOS -> Advanced Features -> Set Capacity to MAX

[ Voor 35% gewijzigd door ReTechNL op 11-10-2011 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ReTechNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:02:
Ik had dit probleem vorige week ook met een 1TB schijf in combinatie met een Gigabyte moederboord.
Probleem:
BIOS herkend de schijf 1 malig en de schijf verdwijnt na een reboot.

Oplossing
BIOS updaten naar de laatste versie en vervolgens met Seagate SeaTools zeggen dat hij de hele schijf moet gebruiken.

SeaTools -> Advanced Features -> Set Capacity to MAX
Bedankt, werkt.