Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista / W7] audio over HDMI

Pagina: 1
Acties:

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 07:22
Ik gebruik m'n laptop met Vista regelmatig om een film af te spelen op m'n TV via de HDMI uitgang.

Waar ik me nou het meest aan erger is dat ik ELKE keer handmatig moet instellen dat ie het geluid over de HDMI moet gooien, en natuurlijk ook weer handmatig terug zetten.
Het ergste is nog als ik eerst een programma start, dan handmatig de optie aanpas, dat het programma dan nog de oude manier gebruikt en ik die mag afsluiten en opstarten...
(dat de audio verkeerd staat kom ik natuurlijk pas achter als ik de film gestart heb en het menu van de film zo stil is ;) )

pffff (wat is het leven toch zwaar ;) )

Gezien Vista toch al automatisch herkent dat de HDMI erin zit (doet ie want hij past de resolutie automaisch aan) zoek ik een manier om hem automatisch ook het geluid over HDMI te zetten.

Het maakt me dan nog niet eens zoveel uit of dat dit OOK werkt bij programma's die al draaien.
Als het in Windows 7 wel mogelijk is, dan wil ik dat graag weten en is dat reden genoeg voor een overstap.

[ Voor 6% gewijzigd door liquid_ice op 28-09-2011 16:56 ]

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Deze Tweaker heeft iets in elkaar gezet wat het proces van wisselen tussen afspeelapparaten al vergemakkelijkt, al is dit nog niet automatisch: Phyxion in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"

Verwijderd

gezien er geen antworden op komen wordt het dus knutselen...
Ik heb het PlaybackToggle-tooltje van Phyxion gekregen en dan ga ik de aansturing daarvan zelf wel automatiseren.

een HDMI kabel moet toch wel te detecteren zijn mbv wat C# en .NET
keep you posted

ik kan me voorstellen dat dit topic verplaatst gaat worden naar de programmeer omgeving op GOT, maar dat laat ik aan de admins over.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 13:24 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...aangezien je aanzet inderdaad wel Client-gerelateerd was, maar het nu eigenlijk over het bouwen van tools gaat zou het verplaatsen van toepassing kunnen zijn.

Maar zolang je er geen 'programeer'-topic van maakt, ach....laat hem hier maar ff staan :)

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:11:
Eh...aangezien je aanzet inderdaad wel Client-gerelateerd was, maar het nu eigenlijk over het bouwen van tools gaat zou het verplaatsen van toepassing kunnen zijn.

Maar zolang je er geen 'programeer'-topic van maakt, ach....laat hem hier maar ff staan :)
Het lijkt erop dat het niet bekent is / niet gaat mbv instellingen oid, dus wordt de enigste oplossing om zelf iets te fabrieken.

ik heb al eventjes naar wat info gegoogled

stackoverflow.com/questio...-device-connected-using-c
stackoverflow.com/questio...mi-cable-event-within-net
codeproject.com/KB/cs/HardwareHelper.aspx
stackoverflow.com/questio...-to-invoke-detect-in-code

en de WMI Code Creator: microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8572