Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een nieuwe LCD TV gekocht, en nu wil ik graag films afspelen op de tv via mijn laptop. Maar nu heb ik het probleem dat als ik beiden verbind via een VGA kabel en een mini-jack to mini-jack kabel dat ik enkel beeld krijg in het centrum van mijn tv. Dit komt doordat de maximale resolutie die ik kan kiezen op mijn laptop (Dell Inspiron 9400) maar 1024x768 bedraagt. Het is mij ooit al gelukt om mijn resolutie tot 1920 x 1000(?) te krijgen, maar nu weet ik niet meer hoe.

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit doe?

Alvast bedankt, Packkus

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoe heb je het ingesteld ?

clone, extended ? switch eens met [fn]+[crt/lcd] van scherm

Iperf

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:38

FeaR

In GoT we trust

En om welke TV gaat het? Er zijn TV's die over VGA in maar een maximaal bepaalde resolutie ondersteunen. Wellicht is het bij jouw TV wel mogelijk om 1920 x 1080 over VGA te sturen, maar just to be sure.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:35
Als je laptop scherm geen 1920 bij 1080 uitpoept en je toch native 1080p wilt op je tv (mits die dit ondsersteund, zie reactie boven mij) moet je in ieder geval je tv als primaire scherm gaan gebruiken, of extended bureaublad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony KDL40EX521, op de site zegt men dat hij normaal een resolutie van 1920x1080 heeft. Ik heb al zowel geprobeerd met een clone als met een single screen. Telkens als ik naar single screen (monitor) ga, dan krijg ik maar de keuze tussen een resolutie van 800x600 en 1024x768, terwijl de resolutie van mijn laptop zelf maximaal 1480x900 is of iets dergelijks.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat gebeurt er als je de DVI-poort gebruikt van je laptop? Die heeft een Inspiron 9400 namelijk ook :)

Mogelijk wil je laptop gewoon niet verder op de vga-poort. HD met een VGA kabel is sowieso geen aanrader of je moet een goed geïsoleerde korte kabel hebben, waardoor de kwaliteit behouden blijft.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, maar dan moet je een conversie stuk gebruiken, niet? Maar ik heb het ooit al eens klaar gekregen om de laptop op de tv te krijgen met een resolutie van 1920x1080, dus ik denk wel dat het moet lukken. Alleen weet ik niet meer hoe.
Pagina: 1