Anoniem: 424248

Topicstarter
Mijn huidige abonnement bij Vodafone loopt af op 21 februari 2012. Nu wordt natuurlijk aanstaande dinsdag de nieuwe Iphone 5 aangekondigd en deze zal niet lang daarna verschijnen op de Nederlandse markt.

Nu ben ik niet meer zo tevreden over Vodafone. Ik heb slecht bereik bij mij thuis en op mijn werk.

Ik ben dan ook voornemens om over te stappen naar KPN zodra de nieuwe Iphone 5 beschikbaar is. Nu zag ik dat Vodafone tegenwoordig een opzegtermijn hanteert van 1 maand. Dat wil dus zeggen dat ik mijn huidige abonnement uiterlijk op 20 januari 2012 dien op te zeggen en moet aangeven dat ik mijn nummer wil behouden.

Stel dat nu vanaf volgende week al de Iphone 5 leverbaar is bij KPN (theoretisch), en ik ga direct naar KPN om aan te geven dat ik wil overstappen van Vodafone naar KPN. Hoeveel maandag zit ik dan met dubbele abonnementskosten? Is dat vanaf het moment van afsluiten tot het moment dat het abonnement bij Vodafone afloopt (21 februari 2012)?

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op het moment dat jij nog een contract hebt lopen 21 februari 2012 zit jij er gewoon tot die tijd aan vast. Die opzegtermijn van een maand is voor abo's waarvan het contract al is afgelopen.

Edit:
Als jij een maand voor het einde van je contract bij KPN aangeeft over te willen stappen met nummerbehoud loopt je Vodafone abo gewoon af op 21 februari 2012. Eerder dan dat kun je je nummer niet meenemen naar KPN.

[ Voor 39% gewijzigd door dreester op 28-09-2011 14:59 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:26

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Welkom op GoT :)

Je geeft aan dat je contract loopt tot 21 02-2012, dus tot die tijd moet je betalen, lijkt me niet meer dan logisch. Als je voortijdig een nieuw contract afsluit bij een andere provider dan vermoed ik dat je je nummer ook niet meer kunt laten meeverhuizen. Wil je het zeker weten dan kun je beter even contact opnemen met KPN.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Anoniem: 424248

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal KPN eens gaan bellen wat de opties zijn!

Anoniem: 404361

Anoniem: 424248 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:14:
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal KPN eens gaan bellen wat de opties zijn!
sowieso als je een nieuwe abonnement met nummerbehoud waarbij je contract van je huidige abonnement nog 3 maanden of minder loopt, zegt je nieuwe provider je abonnement bij je huidige provider op en gaat je nieuwe abonnement in op de datum van nummerportering maar je krijgt een eventuele toestel al wel gelijk.

Bij KPN is het volgens mij zo dat je een nieuwe simkaart met tijdelijke nummer krijgt, maar nog geen abonnementskosten betaalt en enkel buitenbundeltarieven mocht je die kaart voor nummerportering heeft plaatsgevonden,gebruiken.

In jouw geval zou je dus op 22 november al een Iphone 5 met KPN abonnement kunnen kopen, je krijgt het toestel al wel maar je abonnement gaat dan op 21 februari in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:57
Overigens kun je je vodafone abonnement ook afkopen.
Je betaald de abonnementskosten voor de resterende maanden in 1 keer, maar dan ben je er ook vanaf!

Maar goed, de iPhone 5 komt er toch niet! ;)
Pagina: 1