• Dhr.Maassen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-03 05:58
Beste tweakers,

Tot nu toe ben ik erg ongelukkig geweest in het kiezen en omgaan van telefoons, ik zal even kort uitleggen wat mijn telefoon geschiedenis is de afgelopen jaar.

In september 2010 had ik een abbonement afgesloten bij Vodafone met de Samsung Galaxy S (daarvoor met een Samsung Jet een half jaar gelopen), na drie maanden gebruik er van hebben te gemaakt vond ik het toestel steeds beter worden, helaas was het bereik met Vodafone dramatisch bij mij thuis, waardoor vele mensen mij niet konden bereiken, in overleg met Vodafone heb ik weten voor elkaar te krijgen om het contract te ontbinden met als voorwaarde dat ik het toestel moest inleveren (dit was rond februari).

Vervolgens heb ik gekozen voor de LG Optimus 2x i.c.m. Hi abbonement, verbindingen waren prima, en had de LG Optimus 2x gekozen omdat ik niet achter wou raken met de technologie, helaas was dit toestel een stuk minder, het leek wel dat hij trager was, en veel fouten. Nadat een custom rom er op stond liep ie al een stuk beter, echter is mijn toestel in april/juni gestolen op mijn werk, maar omdat dit me zoveelste toestel zal zijn in een korte tijd heb ik besloten om dezelfde op marktplaats te kopen zodat de mensen niet in de gaten (met name mijn vader zou over de rooie gaan) kregen dat ik een andere had, echter is er wat fout gegaan en heb ik nooit het garantie bonnetje gekregen, waardoor ik nooit na LG kon gaan, en zo gebeurde het dus dat mijn LG steeds te warm werd en traag, met Miui werkte dit steeds beter.

Echter heb ik mijn toestel kort geleden laten vallen in de trein, waardoor er nu een barst links bovenin zit, dus wordt het weer tijd voor mijn vierde toestel in ongeveer een jaar, alleen ik wil dit toestel nu wel langer behouden, daarom heb ik besloten om te kiezen voor een stabiele telefoon, en waar ik niet veel aan kan kloten, ik ben uitgekomen op de Samsung Omnia 7, dit omdat hij erg stevig is, en dus verwacht ik dat hij niet na één keer valt stuk is, verder ben ik uitgekeken op Android, en wil ik wat stabiels en makkelijks hebben, daarnaast is het scherm natuurlijk een pareltje en is de prijs niet misselijk.

Hieronder heb ik de overwegingen die ik moet ondernemen om overstappen naar Windows Phone 7:
- Beschikt nog niet over een grote market en dus weinig apps.
- Google is minder geintregeerd, en maak gebruik van de calendar en mail.
- De support forums in nederland zijn nog beperkt.
- Wat minder uitgebereidt momenteel (kan ook als voordeel zijn).
- Wordt flink wennnen.
- Kans dat WP7 mislukt is aanwezig.

Voordelen die ik in dit besturingssysteem zie zijn:
- Stabiel
- Overzichtelijk interface.
- Microsoft heeft goede support
- Updaten gaat gelijkmatiger en niet zoals Android dat er 100 versies (bij wijze van) zijn en niet meer weet welke wat is.

Toestellen die ik op het oog heb momenteel:
- Samsung Omnia 7 (WP7)
- HTC Trophy (WP7)
- Sony Ericsson Xperia Arc (Android 2.3)
- Sony Ericsson Xperia Neo/Ray (Android 2.3)

Kan iemand mij deze keuze vergemakkelijken? Het heeft geen haast om het toestel te nemen, want mijn huidige doet het nog wel, maar begint laatste tijd steeds warmer te worden en das geen prettig gevoel, en zijn er mensen die de overstap van Android naar Windows Phone heeft gemaakt.

Mijn budget is max €300,- maar streef er naar om rond de €250,- te gaan.

Alvast vriendelijk bedankt.

Met Vriendelijke Groet,
S. Maassen

[/quote]
[quote]
Update:

Ik kick mijn topic even, want er is weer een nieuwe vraag die ik wil stellen:

Momenteel programmeer ik voornamelijk met php, alleen ik wil iets nieuws proberen, vandaar dat me intresse steeds meer naar het maken van applicaties gaat.

Mijn vraag is, welk platform is aantrekkelijker om voor te programmeren? Waar heb je de meeste support bij als beginner? En welke heeft het aantrekkelijkste verdienmodel (met de oog op de toekomst, want voorlopig zal ik dat nog natuurlijk niet doen).

Alvast bedankt.

[Voor 9% gewijzigd door Dhr.Maassen op 16-10-2011 13:26. Reden: Correctie]

• derdappie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03 18:54
Ondanks dat je uiteraard de keuze geheel zelf moet maken kan ik een aantal dingen misschien toelichten. Ik gebruik een HTC Trophy en ben er zeer over te spreken.
Dhr.Maassen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:58:
- Beschikt nog niet over een grote market en dus weinig apps..
Klopt deels, maar aan de andere kant zijn er genoeg apps te vinden. Ook groeit het aanbod snel.
Je kunt gewoon een Google account toevoegen aan Windows Phone, zodat email, kalender en contacten (als je dat wilt) gesynchroniseerd worden
Ik heb geen ervaring met de supportforums, maar de vernieuwde website met help en instructies is in NL en zeer uitgebreid: http://mango.microsoft.co...NL/howto/wp7/default.aspx
zie het als een voordeel: out of the box werkt het perfect, geen geklooi meer met custom roms
- Wordt flink wennnen.
- Kans dat WM7 mislukt is aanwezig.
Flink wennen valt wel mee: het systeem werkt an sich perfect.

Mijn tip: Koop een losse eerste generatie WP7 telefoon (bijvoorbeeld de trophy of Samsung Omnia 7) en update deze direct naar Mango. Qua prijs moet dat goed te doen zijn, en je zit niet gelijk aan een abonnement vast...

• Dhr.Maassen
derdappie schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:03:
Ondanks dat je uiteraard de keuze geheel zelf moet maken kan ik een aantal dingen misschien toelichten. Ik gebruik een HTC Trophy en ben er zeer over te spreken.

[...]

Klopt deels, maar aan de andere kant zijn er genoeg apps te vinden. Ook groeit het aanbod snel.

[...]

Je kunt gewoon een Google account toevoegen aan Windows Phone, zodat email, kalender en contacten (als je dat wilt) gesynchroniseerd worden

[...]

Ik heb geen ervaring met de supportforums, maar de vernieuwde website met help en instructies is in NL en zeer uitgebreid: http://mango.microsoft.co...NL/howto/wp7/default.aspx

[...]

zie het als een voordeel: out of the box werkt het perfect, geen geklooi meer met custom roms

[...]

Flink wennen valt wel mee: het systeem werkt an sich perfect.

Mijn tip: Koop een losse eerste generatie WP7 telefoon (bijvoorbeeld de trophy of Samsung Omnia 7) en update deze direct naar Mango. Qua prijs moet dat goed te doen zijn, en je zit niet gelijk aan een abonnement vast...
Ontzettend bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, over het synchroniseren wist ik niet, en dat brengt een groot voordeel, ik ga inderdaad een eerste generatie waarschijnlijk aanschaffen, aangezien ik niet veel geld heb om te investeren, daarnaast is het een mooi begin om te beginnen aan een nieuw avontuur.

Nogmaals bedankt voor het lezen van mijn topic en het beantwoorden van mijn "vragen" _/-\o_

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:51
Hieronder heb ik de overwegingen die ik moet ondernemen om overstappen naar Windows Mobile 7:
- Beschikt nog niet over een grote market en dus weinig apps.
- Wordt flink wennnen.
- Kans dat WM7 mislukt is aanwezig.

Voordelen die ik in dit besturingssysteem zie zijn:
- Stabiel
- Overzichtelijk interface.
- Microsoft heeft goede support
- Updaten gaat gelijkmatiger en niet zoals Android dat er 100 versies (bij wijze van) zijn en niet meer weet welke wat is.
- Er is misschien geen grote market, maar de meeste apps die er op staan zijn dan ook nuttig. Er zijn bijvoorbeeld geen 200 apps voor een zaklamp oid. Whatsapp, shazam, noem maar op, het is er allemaal.
- Support forums... je hebt toch tweakers :+ (gebruik wel eerst de zoekfunctie hé)
- Ik vind het toch uitgebreid genoeg, ik mis alleen nog tethering (maar voor hetzelfde geld heb ik daar overheen gekeken). Het ziet er misschien simpel uit, maar dat betekent niet dat het ook simpel is.
- WP7 zal niet mislukken ;). Microsoft heeft meer geld als Dagobert in zijn pakhuis, die blijven daar met geld tegenaan gooien tot het wél succes heeft. Je zult komend jaar ook gewoon een kanteling zien naar WP7, trust me ;).

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

En om het nog maar eens te zeggen, het is Windows PHONE en niet Windows MOBILE..

Elke keer als ik Windows Mobile lees krijg ik weer kippenvel..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• Dhr.Maassen
@Qurius daar heb je gelijk in, veel apps zijn niet eens apps maar gewoon shortcuts, en etc... er is inderdaad veel troep in de market van Android.

Heb besloten om te kiezen voor Windows Phone, nu nog eens kijken welk toestel ik ga nemen, zat aan de Samsung Omnia 7 te denken, maar ben een uurtje geleden ook de HTC 7 Pro tegen gekomen, goedkoper en het heeft een qwerty toetsenbord waar ik heel erg van enthousiast wordt.

@CAP-Team Oeps, oude gewoonte, maar kan je begrijpen :P
Dhr.Maassen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:27:
@Qurius daar heb je gelijk in, veel apps zijn niet eens apps maar gewoon shortcuts, en etc... er is inderdaad veel troep in de market van Android.
Om de tijd te overbruggen tussen het kopen en krijgen van de phone kan je alvast wat apps bekijken :P http://www.windowsphone.com/nl-NL/marketplace

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dhr.Maassen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:27:
Heb besloten om te kiezen voor Windows Phone, nu nog eens kijken welk toestel ik ga nemen, zat aan de Samsung Omnia 7 te denken, maar ben een uurtje geleden ook de HTC 7 Pro tegen gekomen, goedkoper en het heeft een qwerty toetsenbord waar ik heel erg van enthousiast wordt.
Let op: de versie die jij bedoelt is zeer waarschijnlijk een met een qwertz toetsenbord en niet qwerty.
Ik vind dit persoonlijk wel een mooi toestel, even mee kunnen spelen maar die was niet goed en vervolgens teruggestuurd en daarna niet meer leverbaar (dat was wel een qwerty toestel).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• Dhr.Maassen
@CAP-Team oké bedankt voor de waarschuwing, is inderdaad een qwertz toetsenbord :)
@Caelorum ty ik had de site al ontdekt.

Zit nu te twijfelen, ik wil onder de 300 euro belanden en dus is HTC niet relevant, dus heb twee types waar ik zit te twijfelen:

- Lg Optimus 7 (omdat hij goedkoop is, en ik nogal slordig om ga met telefoons).
- Samsung Omnia 7 (iets prijziger, maar is wel beschikbaar bij smartphoneshop.nl en dat stelt me gerust met hun goede service).

[Voor 10% gewijzigd door Dhr.Maassen op 29-09-2011 18:15]

Dhr.Maassen schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:12:Zit nu te twijfelen, ik wil onder de 300 euro belanden en dus is HTC niet relevant, dus heb twee types waar ik zit te twijfelen:
HTC 7 Trophy is anders 280E bij Amazon.de. De vodafone branding bestaat alleen uit een extra kleur, een logo bij opstarten en een aangepaste zoekpagina (die je met een registry editor er uit kan slopen).

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-03 20:31
Een pré voor de Omnia zou kunnen zijn dat de body van aluminium gemaakt is. Dit is een behoorlijk stevige constructie, naar mijn mening. De mijne gaat inmiddels sinds maart mee, en ik kan nou niet zeggen dat ik echt voorzichtig ben.
Ook is hij als 16GB te krijgen uit Duitsland, zo rond de €260 als ik me niet vergis. Is even zoeken.

• Dhr.Maassen
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:45:
Een pré voor de Omnia zou kunnen zijn dat de body van aluminium gemaakt is. Dit is een behoorlijk stevige constructie, naar mijn mening. De mijne gaat inmiddels sinds maart mee, en ik kan nou niet zeggen dat ik echt voorzichtig ben.
Ook is hij als 16GB te krijgen uit Duitsland, zo rond de €260 als ik me niet vergis. Is even zoeken.
Ja ik ben dus ook zo'n iemand, die hem vaak uit zijn handen laat tetteren of dan ligt ie op me bed, en dan heb ik dat niet in de gaten en stuitert hij op de grond. Ik ga zowiezo een goed hoesje kopen en er voor zorgen dat ik die dan ook niet kwijt raak wat me dus al twee keer is overkomen.

Bedankt voor al jullie reacties, in principe ben ik uit, dus mag van mij part deze topic gesloten worden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topics sluiten doen we alleen als ze tegen het beleid zijn, niet als een vraag is beantwoord :)

• jeroen3
  • Laatst online: 12:35
Dus je zoekt iets makkelijks met een stabiel OS, en wat tegen een stootje kan.

Dan moet je me niet uitlachen, maar ik denk dan dus aan een Nokia 6300. Of iets in die richting?

• Dhr.Maassen
jeroen3 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:26:
Dus je zoekt iets makkelijks met een stabiel OS, en wat tegen een stootje kan.

Dan moet je me niet uitlachen, maar ik denk dan dus aan een Nokia 6300. Of iets in die richting?
Ja ik weet het, je hebt gelijk maar ik ben best wel een multimedia fanaat, dus uitgebreidt internet checken, maar ook youtube filmpjes etc etc.... Als ik niet zo veeleisend was dan had ik zeker zo'n soort nokia genomen.

@RoD oké prima ;)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb zowel een HTC Desire, als een Samsung Omnia 7, en beide OS-en en telefoons bevallen me goed. Let wel: hoewel de Desire van kunststof is, heb ik toch het gevoel dat hij in theorie langer mee zal gaan. Aluminium/metaal VS kunststof is namelijk niet zalig makend. Van beiden worden vliegtuigen gemaakt, waarbij kunststof vaak zelfs voordelen bied.

Het OLED scherm is inderdaad mooi, en ik ben een fan van de technologie, maar ik zal persoonlijk, als je een stevige, mooie, snelle telefoon wilt je aanraden om te wachten totdat de next-gen WP7's er zijn (erg bijna!). De Samsung Galaxy SII heeft een prachtig OLED scherm, wat in tegenstelling tot mijn Omnia7 NIET pentile is. Er valt mee te leven, maar de subpixel layout zul je altijd zien.

Wat de OS-en betreft... tsja... ze zijn beiden geweldig. Punt. Android is snel, stabiel, en heeft de goede market, en naar mijn mening een beter uitgewerkt "share" en notificatie systeem. Windows Phone 7 is snel, zeker, stabiel en heeft een niet onaardige market, maar heeft, net zoals de iPhone, de neiging om Apps erg duur te maken. In het OS zit veel geïntegreerd, net zoals Android een native Facebook (by Facebook) en Twitter (by Twitter) app heeft. Als je echter meer wilt dan basis, zul je veel moeite moeten doen om een "tweetdeck" te vinden, zeg maar. Het begint echter allemaal te komen, en ik zie persoonlijk, en als developer, wel markt in het OS. Wat de reden dus is dat ik in feite alle 3 de platformen binnen handbereik heb (waarbij ik WP7 en Android altijd in m'n zak heb, de iOS devices laat ik thuis).

Maar goed, de hardware... allemaal goed. Je hebt bij WP7 echter wel meer garantie dat het altijd draait. Qua constructie: tenzij je naar een LG ofzo toe gaat, of voor de echte goedkope toestelletjes (hoewel WP7 toestellen goedkoop zijn, is het duidelijk wát high-end is, en wat niet) kiest zit je altijd goed. Kunststof of niet. Zowel HTC als Samsung maken zowel goede metalen, als kunststoffen toestellen die rock-solid zijn. En dat brengt me op HET zwakke punt. Het scherm. Gorilla glas of niet, het is en blijft het zwakke punt. Als ik het zo lees bij jou is dat een van de dingen die boem kunnen gaan. HTC heeft het scherm soms wat in een L-vormpje bij de Droids, maar ook dat is geen garantie. Motorola doet dat met de Defy toestellen (die overigens qua specs niet high-end zijn: ze zijn puur op de behuizing gericht) een stuk beter. Die zijn praktisch audi-proof!

Tsja... moest ik kiezen op dit moment... ik hou van Android, en ik hou van WP7. Als krent vind ik het niet te verkroppen dat ik moet dokken voor Angry Birds op WP7, en dat het op Android gratis is. WP7 heeft echter wel de betere games infrastructuur, XBox Live. Als je PC games (Games for Windows) en XBox games speelt zal dat je aanspreken. WP7 heeft meer "wow" en voelt meer "af", hoewel de zoekfunctie wél een stuk minder is dan de hardware knop die een droid bied binnen elke app.

Wat ik persoonlijk een ramp vind is hetzelfde waarom ik iOS een draak vind: GEEN USMD en GEEN standaard sync. Begrijp me niet verkeerd: de Zune software is NIET verplicht om de telefoon zelfs aan te zetten, zoals een iPad die zeurt "please connect to iTunes" zodra je hem uit de doos haalt, maar op den duur ontkom je er niet aan: OTA of niet. Extern syncen buiten Zune om is op andere platformen mogelijk (en op MacOS zelfs ondersteund door MS), maar géén USMD is jammer. Goed, de develop tools zijn WEL geweldig op WP7.

Intern... tsja. Geen file management. Geen SMB-browsing. Jammer. Erg jammer. Dat heeft android dan weer wel. Gewoon op de bank met je Android-tabje lekker vanaf de NAS filmpjes kijken zonder dat je wat voor MKV dan ook moet vertalen: FFDshow spelers heb je ook op Android. Moet ze nog vinden op WP7, laat staan een die ook via een file-browser rechtstreeks met m'n NAS kan praten. Een béétje walled garden voel ik me toch wel op WP7, maar hey... het werkt en het is echt... 100x minder irritant dan hoe het op iOS is.
Ja ik weet het, je hebt gelijk maar ik ben best wel een multimedia fanaat, dus uitgebreidt internet checken, maar ook youtube filmpjes etc etc.... Als ik niet zo veeleisend was dan had ik zeker zo'n soort nokia genomen.
Had een 3rd party app nodig om redelijk Youtube te kijken. MS bied zelf iets aan wat in feite niet meer is dan een link naar de mobiele site (meh...) is, Lazyworm Youtube werkt echter een stuk beter.

[Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 01-10-2011 00:49]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Umbrah schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:46:
Intern... tsja. Geen file management. Geen SMB-browsing. Jammer. Erg jammer. Dat heeft android dan weer wel. Gewoon op de bank met je Android-tabje lekker vanaf de NAS filmpjes kijken zonder dat je wat voor MKV dan ook moet vertalen: FFDshow spelers heb je ook op Android. Moet ze nog vinden op WP7, laat staan een die ook via een file-browser rechtstreeks met m'n NAS kan praten. Een béétje walled garden voel ik me toch wel op WP7, maar hey... het werkt en het is echt... 100x minder irritant dan hoe het op iOS is.
Toch kan het voorbeeld wat jij beschrijft makkelijk op iOS en niet op WP7 :P .

• Anoniem: 80466
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kun je multimedia van je PC op je Windows Phone afspelen met TVersity remote

p.s. Wat is USMD?

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 05-03 20:31
Ook Tonido laat je vanaf je rechtstreeks naar je WP7 streamen. Er zijn ook redelijk veel plugins voor verschillende devices, en er zijn servers voor mac/pc en linux als ik me niet vergis. Ook iOS en Android ondersteunen het overigens met een app. Zelfs Blackberry.

Sinds mango heb je eigenlijk geen youtube app meer nodig: ik heb SuperTube inmdidels unpinned, want ik gebruik altijd de HTML5 site van youtube nu ik Mango heb.

Verder klopt het dat Android net wat vrijer is dan WP7, maar persoonlijk vind ik dat zowel een voor- als nadeel. De fragmentatie blijft namelijk een feit, waardoor er nooit het maximale uit je hardware gehaald wordt. Bij WP7 is de optimalisatie dusdanig veel hoger, dat met goedkopere hardware er gelijkwaardig (of in een deel van de gevallen sneller) gepresteerd kan worden.

Verder valt het me op dat je zelf een aantal vrij specialistische eisen hebt, die android beter vervuld dan WP7. Daartoe sta je natuurlijk volledig in je recht, en het is goed dat je verschillen noemt. Ik denk alleen persoonlijk dat de gemiddelde gebruiker - en ook Dhr. Maassen - daar niet zo bij stil staat.

Verder een goede post, mooi dat ook vanuit het Android perspectief wat licht geschenen wordt :)

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 28-03 23:02

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Dit blijft natuurlijk een persoonlijke keus ;)

Ik zelf ben van Android ( HTC desire ) naar Windows Phone ( Omnia 7 ) gegaan. Dit deed ik in eerste instantie omdat het er lekker strak uit zag en dat is helemaal mijn smaak, ik werd de icoontjes ook wel zat en zag wel wat zitten in "live tiles".

Ik vond mijn Omnia 7 een verademing, waar ik bij Android af en toe nog zat te tweaken hoef ik dat nu voor mijn gevoel niet meer te doen en ik zelf vind dat fijn. Ook loopt WP veel soepeler op dezelfde specs als op de Desire wat ik ook erg prettig vind. Soms mis ik wel wat functies zoals tethering, en minimale kleurschema's maar dat is te verhelpen met een registery edit ( alsnog tweaken :P )

Nu met de mango update vind ik dat het OS alles heeft wat ik nodig heb en het is nog sneller geworden ook :) Ik mis wel de wat uitgebreidere keuze uit de marketplace maar ze hebben nu wel alles wat je wilt. Ook is het geen probleem als je een google account hebt, ik zelf heb ook een google account waar van ik de mail en calendar gebruik en het gaat helemaal goed, iets op mijn pc word gesynct met mijn phone en vica versa.

Ik moest inderdaad ook ontzettend wennen aan de manier van werken maar na 1 week heb je het helemaal door.
Ik zal je wel het advies geven om nog even te wachten op nieuwe toestellen, deze hebben toch betere specificaties waar je alleen maar je voordeel uit kan halen, maar de Omnia 7 is ook prima :)

Maar na mijn ervaring geef ik je eerder het advies om Windows Phone te kiezen. Het werkt, het ziet er strak uit, goeie support, en Microsoft zal het ontzettend lang ondersteunen ook al word het niks :P

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik "juggle" mijn SIM kaart nu rond, ik vind beide OS-en voor- en nadelen hebben. Filemanagement is een nadeel op het ene, en de geweldige werkbaarheid is een voordeel van het andere!

Android... tsja... ik moet cPT. cAPSLOCK gelijk geven. Ik ben tweaker, hij is tweaker, maar ik heb het idee dat niet iedereen op tweakers een tweaker is in de meest hardcore-sense. Ik heb m'n Desire in mijn eigen hacktiviteiten wel eens zover gehad dat ik vanuit fastboot met GParted aan de gang moest gaan. Iets wat ik overigens via ADB er op moest krijgen, in een zeer specifieke modus. Dat is wat anders dan het standaard "root + custom mod" wat zoveel mensen doen, en wat zoveel mensen leuk vinden. Het is echter wel iets wat je zou kunnen overkomen als de "standaard" root/flash dingen mis gaan. En geloof me: dat kan vrij eenvoudig gebeuren. De reden dat veel mensen rooten is dan ook dat ze "snappyness", opslagruimte, of nieuwe Android versies missen. Dat heb je bij WP7 niet. Het is door de eisen van MS altijd snappy, en de updates komen van MS rechtstreeks naar je telefoon, in plaats van de tak Google > Fabrikant > Telefoon. De noodzaak om te rooten (voor mij was dat het feit dat ik een specifieke 2.3 test wou uitvoeren wat in de emulator niet te doen was) is er dan ook niet.

Wat ik in feite wil zeggen: de OS-en hebben allen voor- en nadelen. Ik ben niet vóór de ene, of vóór de andere. ALS gebruiker. Als developer zou ik altijd Windows Phone kiezen... eenmaal Visual Studio/Blend + WP7 tools geprobeert, en je wilt nooit meer naar Eclipse + los samenraapsel wat de ADK inhoud kijken.

Uiteindelijk zul je je eigen eisenpakket in kaart kunnen brengen. Een Samsung Omnia7 is een geweldig toestel, en ook best stevig. Maar zal ik hem steviger dan m'n HTC Desire (standaard versie) vinden? Nah, ik gok ze beiden even stevig, waarbij de Desire door z'n "hoorntje" en de goede kunststof waarschijnlijk net wat beter valbestendig is. Maar dat ga ik niet testen ;). De Samsung Galaxy SII die een huisgenoot heeft is ook echt stevig, het plastic lijkt dun, maar na een aantal keren vouwen is het nog steeds vormvast en erg stevig. Het zijn allemaal kwaliteitstoestellen. Iets waarvan je gewoon weet, als je rondkijkt: dat kan LG niet bieden. Ga je echter vérder kijken, dan kom je uit bij de ECHT stevige telefoons. De bouwvakker smartphone zoals de Motorola Defy.
p.s. Wat is USMD?
USB Mass Storage Device Class: Wikipedia: USB mass-storage device class

Eigenlijk elke USB stick, memory card reader, niet-Apple MP3 speler, Niet-Apple smartphone (en nu dus ook Windows Phone), fotocamera, externe HDD, of wat dan ook ondersteunt dit. Het is breed, in principe driverloos, en Plug & Play. Het is het idee dat je in feite (simpeler kan het niet) sleur & pleur bestanden naar een device sleept, en neerzet. Android ondersteund dit, bijvoorbeeld. Je filesystem is vanaf de PC benaderbaar, en je kunt MP3's, filmpjes, foto's etc. naar hartelust heen-en-weer slepen.

M'n HTC Touch Diamond (vroegâh) met Windows Mobile 6.1 ondersteunde het ook, en had daarnaast ook ActiveSync. Helaas ondersteund Windows Phone 7 het niet, en ben je dus gedwongen Zune te gebruiken. Jammer, want ik mopper al jaren op iTunes (rotprogramma), en prijs MS dat ze het een kwestie van "EN" eigen software, "EN" legacy USMD deden. Nu is zelfs MS die kant op gegaan :'(. Enige voordeel is dat Zune niet rottig is. Piracy is geen argument... Als je Linux, Android of een ander OS gebruikt als "host", dan ben je best wel verknoeit: MacOS en Windows zijn de enige OS-en waar je je telefoon aan kunt koppelen.

[Voor 21% gewijzigd door Umbrah op 01-10-2011 14:57]

• Niet online
Ja, wat dat is hoef je niet uit te leggen maar je afkorting daarvoor linkte ik totaal daar niet aan en vind ik ook een erg slechte afkorting

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb het niet bedacht, die afkorting! Tien jaar geleden sjouwde ik al rond met én een USB stickje van 32MB, én een creditcard-sized CD met een Windows 98 USMD driver er op:

http://www.google.nl/#scl...8f99efa&biw=1920&bih=1099

Dat ding heette echt zo... kan er weinig aan doen! Je weet toch hoe IT en afkortingen werkt?

Beetje hoe (u)EFI nu aan het "verbasteren" is naar BIOS, of een backronym wat Eficiënt, Flexible, Intelligent heet... zucht... ik ben meer een persoon voor: "dan moet je dingetje aanzetten met die dinges, en dan op dat gevalletje drukken".

[Voor 19% gewijzigd door Umbrah op 01-10-2011 15:19]

• Dhr.Maassen
Bedankt voor jullie reacties.

Weet iemand of er al alternatieven zijn om het via een andere manier te doen met het uploaden van bijvoorbeeld muziek? En werkt Zune een beetje vlot? Want ik kan in het verleden nog wel herinneren dat zulk soort programma's ontzettend lang duren met uploaden van muziek.

• Novermars
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04-2020
Zune werkt geweldig. Veel beter dan iTunes :)

• Dhr.Maassen
Novermars schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:24:
Zune werkt geweldig. Veel beter dan iTunes :)
Dat klinkt al veelbelovender :)

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ben van beiden geen fan, ik wacht op het moment dat ik muziek via foobar kan syncen naar wp7. Qua apps enzo werkt Zune wel prima.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:29
Zouden jullie voor een Omnia 7 of een Nexus S gaan?
De 16gb variant.
Scherm van Omnia is beter alleen overall lijkt de S iets sneller te zijn.
Wat zijn jullie gedachten daarover?
Alvast Bedankt !
EDIT:
Niet onbelangrijk ik wil de telefoon graag ook gaan gebruiken als MP3 speler.
@hieronder
Ik bedoel vooral kwaliteit en UI van Mp3 gedeelte.
Is daar wat zinnigs over te zeggen? Bedankt!

[Voor 33% gewijzigd door triesvan op 01-10-2011 22:57]

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-01-2022
triesvan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:45:
Zouden jullie voor een Omnia 7 of een Nexus S gaan?
De 16gb variant.
Scherm van Omnia is beter alleen overall lijkt de S iets sneller te zijn.
Wat zijn jullie gedachten daarover?
Alvast Bedankt !
EDIT:
Niet onbelangrijk ik wil de telefoon graag ook gaan gebruiken als MP3 speler.
Tenzij je van custom-roms flashen houdt, moet je voor de Omnia 7 gaan. De interface van WP7 is sneller dan Android, en ook stabieler over het algemeen.

Met beide telefoons kun je MP3's luisteren.

[Voor 12% gewijzigd door TheMOD op 01-10-2011 22:50]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat TheMOD zei. En ja, Zune is werkelijke mijlen verder dan iTunes. Dat zei ik ook al! Met beiden kun je overigens prima MP3's luisteren, en bij Android heb je nét wat meer apps om dat leuk mee te maken, maar bij een WP7 toestel werkt het vanzelf. Nadeel: je moet dus syncen met Zune ;)

• Niet online
Umbrah schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:07:
Nadeel: je moet dus syncen met Zune ;)
Maar dat kan wel draadloos als je telefoon aan de oplader ligt.

• Dhr.Maassen
Misschien is het inderdaad verstandig om even te wachten met de nieuwe windows phone 7 toestellen, misschien komt Nokia met een aantal ijzersterke toestellen, met hopelijk sommige niet al te geprijst.
En ik wacht wel af wat Samsung doet met hun Omnia W, en HTC met hun Radar, jammer dat de Titan zo achterlijk groot moet wezen.

• Dhr.Maassen
Ik kick mijn topic even, want er is weer een nieuwe vraag die ik wil stellen:

Momenteel programmeer ik voornamelijk met php, alleen ik wil iets nieuws proberen, vandaar dat me intresse steeds meer naar het maken van applicaties gaat.

Mijn vraag is, welk platform is aantrekkelijker om voor te programmeren? Waar heb je de meeste support bij als beginner? En welke heeft het aantrekkelijkste verdienmodel (met de oog op de toekomst, want voorlopig zal ik dat nog natuurlijk niet doen).

Alvast bedankt.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Alle drie hebben ze een redelijk verdienmodel.

Bij Apple heb je helaas Appstore beperkingen en de verplichting om met een mac te programmeren in een vrij oubollig voelende taal. Bij Android heb je een SDK waar ik niet zó wild van wordt: Eclipse + Android plugins en de Java symantiek liggen mij (persoonlijk) niet zo. Voeg daarbij een trage emulator, en je snapt dat ik persoonlijk een fan ben van Visual Studio 2010, Expression Blend en .Net. Dit zijn mijn lievelings IDE-hulpmiddelen en daarmee programmeer onder andere je Windows Phone toestellen. Het nadeel is dat er nog niet de massa-market van Android of iOS achter zit, hoewel ik het gevoel heb dat je in het straatbeeld langzaamaan WP7 toestellen begint te zien.

[Voor 25% gewijzigd door Umbrah op 16-10-2011 16:21]

• Dhr.Maassen
Umbrah schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:44:
Alle drie hebben ze een redelijk verdienmodel.

Bij Apple heb je helaas Appstore beperkingen en de verplichting om met een mac te programmeren in een vrij oubollig voelende taal. Bij Android heb je een SDK waar ik niet zó wild van wordt: Eclipse + Android plugins en de Java symantiek liggen mij (persoonlijk) niet zo. Voeg daarbij een trage emulator, en je snapt dat ik persoonlijk een fan ben van Visual Studio 2010, Expression Blend en .Net. Dit zijn mijn lievelings IDE-hulpmiddelen en daarmee programmeer onder andere je Windows Phone toestellen. Het nadeel is dat er nog niet de massa-market van Android of iOS achter zit, hoewel ik het gevoel heb dat je in het straatbeeld langzaamaan WP7 toestellen begint te zien.
Denk dat wat je in de laatste zin zegt juist een voordeel is, bij android market kan ik soms door de bomen het bos niet meer zien. Als ze bij de WP7 markt zoeken, zullen ze veel sneller op jou product komen.

• Novermars
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04-2020
En vooral dat Visual Studio Express for Windows Phone een geweldig programma is. Die paar keer dat ik Eclipse icm met de Android SDK opstartte verlangde ik meteen terug naar Visual Studio.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee