Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

T-Mobile slecht ontvangst --> gsm extender 1800/2100MHz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 55737
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-11-2013
- Provider: T-Mobile
- Toestel: iPhone 4

Onlangs ben ik verhuisd. In mijn nieuwe huis heb ik zeer slechte ontvangst met mijn telefoon. Op sommige plekken lukt het nog wel, maar op andere valt het compleet weg. De woning is niet al te groot (60m^2) en ligt in het centrum van Amsterdam. Volgens de dekkingskaart van T-Mobile zou ik optimaal bereik moeten hebben.

Nu overweeg ik om een GSM extender te kopen en zit ik met een aantal vragen.
Voor zover ik heb kunnen nagaan gebruikt T-Mobile in Nederland de 1800 en 2100 MHz banden. Waarbij de 2100MHz band voor UMTS is. Voorlopen gesprekken ook over deze bandbreedte? Of eigenlijk als ik een zBOOST-ONE YX400-U zou kopen, kan ik dan gewoon overal bellen? Deze oplossing spreekt mij het meeste aan omdat het uit een doosje bestaat en er dus geen kabels van buiten naar binnen hoeven te lopen.

Als iemand andere suggesties heeft hoor ik het graag.

Voor de volledigheid: Overstappen naar een andere provider is geen optie.

• Miepermans
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:21
Steeds als ik geen bereik had met T-Mobile kon ik hun opbellen, en hebben ze "iets" gedaan aan het bereik.

Dit soort kastjes is natuurlijk wel leuk, maar eigenlijk moet je eens kijken of T-Mobile niet zelf een oplossing heeft hiervoor. Zoals je in het nieuws kan lezen is Vodafone vandaag met een publicatie gekomen over een aankomende Femtocell Misschien loopt t-mobile hier wel in voor.

Heb je met je telefoon bereik bij het raam ? want als dat al niet het geval is, heeft dit kastje dus ook weinig zin. Dit kastje pakt een signaal en versterkt het, Echter als er al geen signaal is zal hij weinig kunnen doen.

Succes!

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:30

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik vraag me af of het legaal is zo'n ding te gebruiken. De extender doet zich naar de telefoon natuurlijk voor als (kopie)-zendmast en die frequenties zijn niet vrij te gebruiken. Volgens mij zijn om die reden GSM-jammers ook niet legaal.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• 55737
Het is absoluut een goed punt dat T-Mobile het zou moeten oplossen. Mijn persoonlijke ervaringen zijn helaas niet zo best als het daar op aankomt. Bij het raam heb ik wel ontvangst. Althans bij sommige ramen :)

Los van de vraag of het legaal is. Zou dit apparaat uberhaupt werken. Als je de 2100MHz band versterkt, heb je dan ook betere spraak? Dus, bel je ook via 3G bij T-Mobile of gaat dat nog via de 1800 band?

• -d-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:27
Als je iPhone op 3G staat en er is 3G bereik bel je gewoon via 3G (op de 2100 band). Met andere woorden, je 3G dekking heeft ook invloed op spraak.

• RammY
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:25

RammY

Dát!

Ik hoor alleen over je in-huis situatie...
Hoe staat het met je bereik buiten je huis?

Deze advertentieplaats is te huur!

• 55737
-d- schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:33:
Als je iPhone op 3G staat en er is 3G bereik bel je gewoon via 3G (op de 2100 band). Met andere woorden, je 3G dekking heeft ook invloed op spraak.
Dank
RammY schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:34:
Ik hoor alleen over je in-huis situatie...
Hoe staat het met je bereik buiten je huis?
Afhankelijk van de kant van het huis is de ontvangst redelijk tot goed. In ieder geval goed genoeg om een normaal gesprek te kunnen voeren.

• S401
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:48
In zulk soort gevallen altijd naar T-mobile bellen of een tweet naar hun webcare afdeling sturen. Krijg je in de meeste gevallen korting en zeggen ze ook wel of er ook wat aan het probleem gedaan kan worden. Dat is mijn ervaring in ieder gaval wel.

• 151407
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2013
andere optie is contract laten ontbinden op basis van slecht bereik en een goede provider nemen.
hoeveel mensen ik al niet voorbij heb zien komen inc mijzelf met slecht bereik bij tmobile binnen huis.
hun dekkings kaart gaat uit van buiten bereik en niet binnen.
mogen ze wel ongelimiteerd internet hebben maar ik heb liever bereik en 1 gb limiet dan onbeperkt en niet kunnen bellen waardoor ook je internet vervalt:)..

wat je eerder nodig hebt is een fentom cell oplossing dan maar ja, zie startpagine nieuws:)

maar ja gezien je niet wilt overstappen is de andere optie korting en leven met het slechte bereik in huis.
ik had 2 jaar geleden het zelfde probleem en het is nog steeds niet opgelost.
de dekking hier is nog steeds beroerd als vrienden met tmob komen dus ga er ook niet van uit dat ze het snel oplossen voor je..

tmobile kan het alleen oplossen als ze eindelijk hun netwerk gaan samen voegen met hun orange licenties + masten. maar goed daar zit de opta al boven op met boetens omdat ze het vertikken te gebruiken.

[Voor 46% gewijzigd door 151407 op 28-09-2011 14:45]

• Miepermans
XennOX schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:40:
andere optie is contract laten ontbinden op basis van slecht bereik en een goede provider nemen.
hoeveel mensen ik al niet voorbij heb zien komen inc mijzelf met slecht bereik bij tmobile binnen huis.
hun dekkings kaart gaat uit van buiten bereik en niet binnen.
mogen ze wel ongelimiteerd internet hebben maar ik heb liever bereik en 1 gb limiet dan onbeperkt en niet kunnen bellen inc internet..
De TS geeft specifiek aan dat hij niet wenst over te stappen op een andere provider,

Echter in Amsterdam zijn wel meer onverklaarbare dead spots,... Ook bij Vodafone en Kpn.
Volsk schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:58:
Voor de volledigheid: Overstappen naar een andere provider is geen optie.

[Voor 12% gewijzigd door Miepermans op 28-09-2011 14:42]

• 55737
XennOX schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:40:
Zonder verder op de situatie in te gaan: Zoals gezegd is een andere provider geen optie. Ontbinden ook niet.

• Miepermans
Vraagje,.. Ik ben zelf ook een gebruiker van een Iphone 4, Heb je met andere types gsm's wel goed bereik op T-Mobile ?

• 151407
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2013
Volsk schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:42:
[...]

Zonder verder op de situatie in te gaan: Zoals gezegd is een andere provider geen optie. Ontbinden ook niet.
zie aanvulling in mijn post. bedoel alleen maar dat tmobile en bereik is drama. vaak bieden ze alleen korting aan of ontbinden. veel keus heb je niet.

• 55737
Miepermans schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:43:
Vraagje,.. Ik ben zelf ook een gebruiker van een Iphone 4, Heb je met andere types gsm's wel goed bereik op T-Mobile ?
Ik heb mijn sim niet in een ander toestel geprobeerd, maar vrienden met Galaxy S (II) toestellen werden ook niet blij van de ontvangst.

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nextron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:26:
Ik vraag me af of het legaal is zo'n ding te gebruiken. De extender doet zich naar de telefoon natuurlijk voor als (kopie)-zendmast en die frequenties zijn niet vrij te gebruiken. Volgens mij zijn om die reden GSM-jammers ook niet legaal.
Zo'n apparaat gebruiken is inderdaad illegaal, omdat de gegeven frequentie banden onderhevig zijn aan vergunningen.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• har0
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-03-2018
staat dat niet een beetje tegenover het volgende?
Vodafone gaat vanaf volgend jaar privézendmasten verkopen, waarmee consumenten hun bereik thuis kunnen verbeteren. Zakelijke klanten kunnen zelfs al eerder een femtocel aanschaffen, voor gebruik binnen bedrijfsgebouwen

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:27
Wellicht is dat onder licentie van Vodafone.

Specs

• Plofkotje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:03
Vodafone mag je hier gewoon toestemming voor geven om zelf op die frequenties uit te zenden met hun goedgekeurde apparatuur. Zelf een extender kopen is alleen illegaal en het Agentschap Telecom zou hier ook tegen optreden mocht Vodafone of iemand anders klagen.

T-Mobile gaat het denk ik niet toestaan om met zo'n apparaat hun UMTS signaal te versterken, dus ik zou het lekker laten..

[Voor 19% gewijzigd door Plofkotje op 29-09-2011 16:00]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True