• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:22
Ik heb een probleem met een desktop pc thuis, Een 'Fujitsu SCALEO L'.

De pc heeft om de haverklap een blue screen, of loopt vast waarbij de pc nergens meer op reageerd. Deze problemen treden ook op tijdens systeemherstel of andere zaken die ik hieronder heb geprobeerd:
- Nieuwe bios geflasht
- Windows systeem herstel geprobeerd - niet gelukt te voltooien
- Fujitsu systeem herstel geprobeerd - niet gelukt te voltooien
- Norton Ghost systeem herstel geprobeerd - niet gelukt te voltooien
- memory check; Geen errors
- HDD check; Geen errors

Naar mijn inzien zou het dus een hardware probleem moeten zijn? Enigste dat aangesloten is:
- usb muis
- usb toetsenbord
- vga Scherm
* geen componenten intern toegevoegd.

Hieronder een aantal Blue screens die ik heb gefotografeerd. Echter is het elke keer weer een andere en weet ik niet wat de errors betekenen.
- Reference by Pointer (link)
- IRQL not less or equal (link1 link2 link3 link4)
- ntfs.sys error (link1 link2)

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen of wat ik nog kan proberen:? ?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
ataport.sys
wdf0100.sys
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

An attempt was made to access a pageable (or completely invalid) address at an
interrupt request level (IRQL) that is too high. This is usually
caused by drivers using improper addresses.

Lijkt een driverprobleem dus.

Starten in Safe mode lukt wel?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een versie install van windows, werkt dat wel ? Die recovery is ook maar beperkt hoor, die geeft bij het minste al aan dat er om een onbekende reden niet hersteld kan worden.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Pimpam
Tens schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:49:
...
Lijkt een driverprobleem dus.
Starten in Safe mode lukt wel?
Nee, ook daarbij krijg ik een blue screen / of hij loopt geheel vast.
Mavamaarten schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:57:
Een versie install van windows, werkt dat wel ? Die recovery is ook maar beperkt hoor, die geeft bij het minste al aan dat er om een onbekende reden niet hersteld kan worden.
Ik kan geen nieuwe versie installeren, omdat hij tijdens het installeren van de (originele windows) die op een extra partitie staat al vast loopt/crasht.

Ik heb de pc met een Symantec Recovery Disk opgestart, en wil dan een image van een externe hdd terugzetten, maar dan nog krijg ik een blue screen |:( ...

Ik heb al een hdd behuizing besteld, zodat ik iig de data van de data-partitie kan opslaan op m'n laptop.. Echter wil ik daarna graag de pc weer werkend hebben..

• Tens
Pimpam schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:19:

Ik kan geen nieuwe versie installeren, omdat hij tijdens het installeren van de (originele windows) die op een extra partitie staat al vast loopt/crasht.
Dan kijken of je een DVD kan regelen, en daarmee de herstel doen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Hoe heb je het geheugen gechecked? Dit lijkt behoorlijk op een geheugen probleem. Driver probleem zou raar zijn als je geen nieuwe driver hebt geinstalleerd en bovendien zou je daar in safe modus weinig last van moeten hebben.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Pimpam
Tens schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:23:
[...]
Dan kijken of je een DVD kan regelen, en daarmee de herstel doen.
Dat kan ik dan inderdaad proberen, maar doe ik voor de zekerheid nadat ik de gegevens heb gebackupt..
MrAngry schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:26:
Hoe heb je het geheugen gechecked? Dit lijkt behoorlijk op een geheugen probleem. Driver probleem zou raar zijn als je geen nieuwe driver hebt geinstalleerd en bovendien zou je daar in safe modus weinig last van moeten hebben.
Na F8, Onder 'Windows herstellen' heb ik 'memorycheck' (weet niet zeker of het exact zo heette) uitgevoerd. Hierna startte de pc opnieuw op en begon die het geheugen te controleren..

Kan het helpen om bijvoorbeeld 1 van beide memory-kaartjes te gebruiken? (en als de ene niet werkt de andere proberen) Of is het meer aannemelijk dat het geheugen slot kapot/beschadigd kan zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Pimpam op 28-09-2011 14:43 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Ik ben eigenlijk niet bekend met die geheugencheck van windows, dus laten we net doen alsof je het geheugen nog niet goed getest hebt. Over het algemeen wordt een tooltje als memtest86 aangeraden om het geheugen te testen. Je kan je geheugen bankjes test inderdaad ook even doen door ze er een voor een uit te halen, maar als dat niks uitmaakt zegt het nog niets, omdat ze idd allebei kapot kunnen zijn of iets in de aansturing..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Pimpam
MrAngry schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:47:
Ik ben eigenlijk niet bekend met die geheugencheck van windows, dus laten we net doen alsof je het geheugen nog niet goed getest hebt. Over het algemeen wordt een tooltje als memtest86 aangeraden om het geheugen te testen. Je kan je geheugen bankjes test inderdaad ook even doen door ze er een voor een uit te halen, maar als dat niks uitmaakt zegt het nog niets, omdat ze idd allebei kapot kunnen zijn of iets in de aansturing..
Oke, heb m gedownload (http://www.memtest.org/) en ga het denk ik vanavond nog even testen.. Mocht het wat opleveren laat ik t weten.

• Pimpam
N.a.v. memtest86:

Tussenrapport:
1e keer liep de memtest vast, op dit scherm: link
2e keer met F1 in Fail-Safe modus gestart, hij is nog bezig maar heeft al wel een aantal fouten gevonden: link

Betekenen deze fouten dat er iets kapot is of?

• Tens
Pimpam schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:13:
N.a.v. memtest86:

Tussenrapport:
1e keer liep de memtest vast, op dit scherm: link
2e keer met F1 in Fail-Safe modus gestart, hij is nog bezig maar heeft al wel een aantal fouten gevonden: link

Betekenen deze fouten dat er iets kapot is of?
lijkt er wel op, wat je zelf al gezegd hebt; gooi er één geheugenkaartje uit en doe het nog eens (en daarna met de andere natuurlijk)

Pagina: 1