Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[KPN] blocked due to very high Spam ratio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

klanten kunnen ons niet altijd bereiken per e-mail. De meldingen die de klanten krijgen zijn:

<cpsmtpb-ews03.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;553 IP: 213.75.39.6 blocked due to very high Spam ratio!>
<cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;553 IP: 213.75.39.13 blocked due to very high Spam ratio!>

Proberen ze het even later weer, dan lukt het soms wel.

het enige wat KPN zegt, is dat we een mailtje kunnen sturen naar abuse@kpnmail.com

Voor zover wij kunnen zien, ligt het ook aan KPN. Het zijn ook niet onze ipadressen.
Verder kan ik niks geen info vinden op internet hierover. Hebben jullie dit meer gezien?

iedere info is echt welkom. Begint een serieus probleem te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 12:41 . Reden: extra info ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 19:59
Die klant staat gewoon op een aantal blacklists, getuige:
http://www.mxtoolbox.com/...n=blacklist%3a213.75.39.6

Het is dus echt hun probleem en jullie zijn niet de enige die ze niet kunnen bereiken.

Ooh handig 213.75.39.13 = KPN. Dat betekent dus dat de mailservers (relays) van KPN weer eens op de lijsten verschijnen. Dan zijn er dus of 1) klanten van KPN stout/nalatig geweest en spam verstuurd, of 2) KPN heeft een brakke mailserver/relay setup die dingen als backscatter toestaat.

[ Voor 39% gewijzigd door gertvdijk op 28-09-2011 12:49 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:45:

Het is dus echt hun probleem en jullie zijn niet de enige die ze niet kunnen bereiken.
Maar die ip-adressen zijn van KPN en niet van de klant.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
gertvdijk schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:45:

Dit zijn de KPN Exchange servers, niet van de klant. Daar moet KPN dus wat aan doen, kan de klant niets aan doen.

Verwijderd

Dat zijn idd de smtp servers van KPN die zijn geblacklist, kun je zelf weinig aan doen behalve KPN vragen dit op te lossen.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 10:50

hilgo

Clear your mind of can't.

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:48:
[...]

Maar die ip-adressen zijn van KPN en niet van de klant.
Ik denk dat hij dat ook bedoelde. Die servers van KPN staan op diverse blacklists en daar gaat het fout.
KPN nogmaals hier op wijzen en hopen dat ze het snel gaan fixen.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat hoop ik ook :)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 19:59
Ik begrijp nu uit je OP dat de klanten geen mail naar jou kunnen sturen en dat ze zien dat zij zelf (of hun KPN relay) op de blacklist staat. Klopt dat? Dat maakt het verhaal wat anders namelijk.

De ontvangende partij (jullie) zouden je mailservers wat minder strict kunnen afstellen voor de KPN-range of deze zelfs tijdelijk whitelisten zodat de mail weer wordt geaccepteerd. De vraag is: hebben jullie invloed op de configuratie van jullie MTA die dat tegenhoudt?
hilgo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:50:
Ik denk dat hij dat ook bedoelde.
Ik begreep het in eerste instantie verkeerd, omdat het ook niet geweldig duidelijk werd uit de OP. Wat ik dacht was dat de versturende partij (hier klant genoemd) werd geblokkeerd bij een mailserver van KPN (gezien de logmelding). Nu begrijp ik dat de klant een dienst van KPN afneemt voor het versturen van mail en dat het genoemde IP juist een mailserver van KPN is.
Verhaal blijft; het probleem ligt bij de versturende partij, de klant. Die neemt een dienst van KPN af die op een gemiddelde blacklist staat en dus niet goed functioneert. Daarom vind ik dat de klant moet klagen bij KPN. Zoals gezegd, als tussenoplossing kunnen jullie zelf een whitelist opzetten.

[ Voor 52% gewijzigd door gertvdijk op 28-09-2011 13:03 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt dat soort mail servers (van KPN, UPC, Ziggo, etc.) het beste even whitelisten als je gebruik maakt van RBL's en dergelijke. Daar zit een zodanig grote hoeveelheid klanten achter dat die heel vaak op RBL's tevoorschijn komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:56:
Je kunt dat soort mail servers (van KPN, UPC, Ziggo, etc.) het beste even whitelisten als je gebruik maakt van RBL's en dergelijke. Daar zit een zodanig grote hoeveelheid klanten achter dat die heel vaak op RBL's tevoorschijn komen.
We hebben de ipadresen op een whitelist gezet en gaan nu testen

Verwijderd

Klanten van de TS krijgen gewoon een NDR van de SMTP (doorgaans in beheer van Klant zijn ISP) die hun gebruiken.

KPN moet zorgen dat de servers niet op de blacklist staan of de SMTP server van klant moet worden aangepast wat waarschijnlijk geen mogelijkheid is.

Mail sucks.
Pagina: 1